Cheap & easy speaker upgrade
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 24 april 2009 10:47 PM

Vandaag ben ik wegens nog niet tevreden weer even op de sloop speakertjes wezen scoren. Wat blijkt: achterin sommige Xantia’s (de Allure bijvoorbeeld) zitten prima vlak inbouwende tweeweg speakers, doorsnede 13 cm. Plug & play in de voordeuren van een BX, ook de originele gele luidsprekerstekkers passen er zo op. Tis even een weet! Ze klinken prima, zeker i.c.m. de Alpine E-type 10 cm speakers die ik nu achterin de Breek heb… Uit een ouwe Fiësta gesloopt Cool

Tegen rammelende roostertjes: tochtstrip. Desnoods twee lagen. Tis nu rammelvrij.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 april 2009 01:41 AM
  [ # 1 ]

Ik heb destijds gewoon even goed in de buidel getast door een Pioneer composetje aan te schaffen. Woofertjes in de deuren, en de tweeters op de daarvoor bestemde plekken in het dash. Dat klonk super!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 25 april 2009 07:28 PM
  [ # 2 ]

Tweeters wil ik ook ooit nog eens monteren zijn bij een automaterialenzaak niet zo heel duur volgens mij. Bij de Halfords zag ik ze liggen voor 20 euro vorige keer toen ik mijn andere speakers ging kopen. Kwaliteit hebben we het dan niet over. Nu ben ik tevreden met het geluid dus ga ik ook niets veranderen Wink  Behalve als ik weer uitgekeken ben.

Mij lijkt trouwens dat iedere doorsnee 13cm speaker in een BXdeur past voorin? Met diepte zit je wel, maar de gemiddelde speaker die je kan krijgen 2-weg is denk ik wel even diep als dat erin past.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2507

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 april 2009 08:26 PM
  [ # 3 ]

Het is ook niet de diepte, het is de hoogte. Onder het kapje is heel weinig ruimte.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 25 april 2009 08:36 PM
  [ # 4 ]
mkatgert schreef:

Het is ook niet de diepte, het is de hoogte. Onder het kapje is heel weinig ruimte.

mijn speakers pasten wel maar niet met de kapjes.
Dus deurpanelen eraf en de speakers aan de achterkant monteren dan past het vaak wel Wink

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 april 2009 09:55 PM
  [ # 5 ]

Omdat ik speakers met bruine conus zocht heb ik bij de Praxis een setje 13 cm tweeweg meegenomen. Niet te duur, behoorlijk geluid en ze passen perfect achter de kapjes. Cool
Nou nog wat aan die blauwe Calibers achterin doen, dat dan weer wel… Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 25 april 2009 11:05 PM
  [ # 6 ]

Check, het grote voordeel is dat het tweeweg speakers zijn die vlak inbouwen. Therefore, geen deurpanelen die eraf hoeven, geen hak- & zaagwerk in de roostertjes, en met de originele stekkers gewoon prik & klaar. Je hoeft ook niet met draad te venten om tweeters in het dashboard aan te sturen.

Wie dat allemaal graag wil, er zijn natuurlijk nog vele malen betere setjes in de handel. Ik ben wel gecharmeerd van het 13cm - 10 cm - tweeters setje van CDT, maar dan heb je het over héle andere prijzen en veel meer werk…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook