Art schreef:linksom als tegen de klok in zegmaar
he bedankt Art, voor de tip want links en rechts is moeilijk te onderscheiden.
maar linksom als je voor de auto staat of gezien vanaf achter het stuur.
zie je
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
solide schreef:Art schreef:linksom als tegen de klok in zegmaar
he bedankt Art, voor de tip want links en rechts is moeilijk te onderscheiden.
maar linksom als je voor de auto staat of gezien vanaf achter het stuur.zie je
Voor de auto.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Die bronzen bus moet je NIET met ruitenkit eruit persen…dat is goor spul dat dan achterblijft in de holle ruimte
Neem gewoon lagervet. Spuit het hele busje vol, en neem een andere prise as van een oude versnellingsbak van een GS of eend, past allebei
AS erin drukken en dan op uiteinde van de as met een kunstof zware hamer slaan. Na een paar tikken komt het busje naar buiten. Het vet dat achterblijft een beetje eruit purken en dan nieuwe busje er zachtjes in tikken.
Het is heel goed om het nieuwe bronzen busje een week lang van te voren in een pannetje met olie te leggen. Zelfs licht verwarmen zo nu en dan is zeer zinvol.
succes
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Een week lang in de olie leggen? Neemt brons olie op dan?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gsaspecial schreef:Die bronzen bus moet je NIET met ruitenkit eruit persen…dat is goor spul dat dan achterblijft in de holle ruimte
Maakt in feite niet uit wat je gebruikt. De 1 heeft met het ene goede ervaring en de ander met iets anders.
Het blijft een leuke truc om die bus eruit te krijgen.
vraagje,
ik ben nu klaar met de motor hij is weer terug geplaatst en heb ook de hoesen van de bakzijde vervangen.
nu is mijn probleem dat ik alle bouten en moerjes heb geteld en gecontoleerd bij het los maken, behalve vd aandrijfassen ops: je snapt het al bij het terug monteren kom ik 1 bout te kort, dus weet ook niet met zekerheid te zeggen of deze er wel in heeft gezeten, in iedergeval is hij nergens meer te vinden kan hier een gewone bout uit de handel in of is dit speciaal materiaal. heeft iemand deze mischien liggen : en kan ik met de auto rijden tot ik er 1 heb, bv naar citromobile as zondag.
groet, ops:
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De aandrijfassen horen vast te zitten met 6 boeten/moeren per kant.
Je moet zelf maar bekijken of het verstandig is om er zo mee te gaan rijden.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mathijs schreef:Een week lang in de olie leggen? Neemt brons olie op dan?
Ja het brons is poreus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>