beste mensen,
Ik heb een radio gekocht (kenwood met mp3) nou zit daar een mooie stekker bij die alle draden bundeld, maar mijn bx bedrading is gewoon los, geen stekker dus. Moet ik nu gewoon de stekker van de radio afknippen zodat ik ook hier losse draden krijg?
kortom hoe sluit ik de radio aan?
bij voorbaad dank en vr. gr.
Douwe Gjaltema
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
percies zoals je het al zei je kan de stekker er af knippen dan met een kroon steentje alle draden verbinden. (let wel op welk draadje voor welke is.
Wat je ook kan doen is een ander deel van de stekker op de sloop halen zodat je hem weer kan stekkeren.
zelf heb ik er geen stekker in zitten gewoon kroonsteentje maja mijn radio ligt er ook los in dus daar moet ik nog wel een keer mee bezig.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
stekker (ISO-plug) kun je ook bij de automaterialen zaak halen!
Zo hebben we het thuis met beide eenden ook gedaan!
hij speelt al.. heb de stekker geknipt… maar moet je nu ook de volume voor de speakers appart instellen ofzo.. achter heb ik namenlijk veel meer watt… dus kan je dan instellen dat dezen meer volume produceren ofzo?.. of gaat dat automatisch ofzo?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als het goed is kan je dat instellen met je FAD das net zo iets als Balance alleen dan niet voor L en R maar voor V en A.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het aantal watt’s boeit niet, dat is gewoon het maximale vermogen (150W PMPO bijbvoorbeeld wil zeggen dat je er maximaal 150W in kan stoppen (welliswaar wil dat PMPO zeggen dat je dat maar 1/1000e seconde kan flikken, maar dat terzijde).
De gevoeligheid (sensitivity) van speakers zorgt WEL voor verschil in volume. Als je voor bijvoorbeeld speakers hebt met een gevoeligheid van 88dB, en achter 91dB, hoor je best wel wat verschil. (die 88dB is overigens het aantal Decibels wat eruit komt als je er 1Watt aan vermogen instopt… 3dB komt overeen met 2x zo hard geluid. Hier valt dus uit op te maken dat achter 2x zo hard is als voor).