18 van de 53
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 23 april 2009 11:02 AM
  [ # 256 ]
pavang schreef:

Ook is een moer ietwat rond gesleten, weet iemand hoe je de moeren eraf krijgt zonder de tapeinden te verzieken?

Wellicht met een fatsoenlijke griptang?

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 23 april 2009 11:55 AM
  [ # 257 ]

1. Goede zeskant dop op de moeren plaatsen.
2. Lang verlenstuk op de dop (zo lang dat het einde buiten het voorspatbord uitkomt).
3. Einde buiten voorspatbord ondersteunen.
4. Wringijzer op verlengstuk plaatsen.
5. Lange pijp over wringijzer schuiven (circa 1,5 m).
6. Losdraaien die handel.

Vanaf 4. is een luchtsleutel is ook een mogelijkheid….
_________________
Citroen!

Is heet stoken een optie voor een onwillige moer?
Mijn verlengstukken komen net niet buiten het spatbord Evil or Very Mad
Bedankt voor de tips.
Driver D, Hoe denk jij over nieuwe tripode huizen?

Peter.

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 23 april 2009 12:48 PM
  [ # 258 ]

pavang

mooi werk hoor Very Happy prachtig om te zien wat er allemaal kan als je er toe zet. Het zit je zeker in de vingers!
bouten kunnen heel vast zitten en kan zelfs lock-tide gebruikt zijn tijdens montage. De boel inspuiten met kruipolie wil wel helpen en wat gedult of wat geweld dmv een luchtsleutel.
Je sleutel arm verlengen met een meter brengt natuurlijk ook al heel veel meer moment.
De kruipolie is in geen geval WD40. Koop maar gewoon IMAL kruipolie dat is veel beter ( of een ander merk). WD 40 is een algemeen smeermiddel, wat overigens zeker bouten wat eerder los laat komen maar het is geen kruipolie.
Succes Rens

p.s geen ervaring met nieuwe aandrijfassen, altijd 2e hands gebruikt.

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 april 2009 03:17 PM
  [ # 259 ]
pavang schreef:

Mijn verlengstukken komen net niet buiten het spatbord Evil or Very Mad
Dan zou ik toch ergens een extra verlengstuk vandaan halen…
Bedankt voor de tips.
Driver D, Hoe denk jij over nieuwe tripode huizen?

Orginele Citroën-kwaliteit is bewezen, van nieuw geproduceerde tripode-huizen heb ik te weinig informatie om daar een goede uitspraak over te doen. Vaak is de vorm/maat van nieuw geproduceerde delen redelijk, de materiaalkwaliteit laat vaak te wensen over…..

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 april 2009 04:31 PM
  [ # 260 ]

Hoera! het is gelukt om de moeren van het tripoidehuis los te krijgen.
5 gingen er redelijk makkelijk, 1 heb ik eerst met een dremel half doorgeslepen en daarna kapot erafgedraaid, zonder het draadeind te beschadigen.
Ik heb er 2 verlengstukken bij gehaald, en een wringijzer.
Dit kon ik toen buiten het spatbord ondersteunen en zodoende de boel losdraaien. (goeie tip driver d)

Toen ik aan de andere aandrijfas begon, viel het mij op dat toen ik aan het wiel draaide er speling op zat.
Komt dit doordat de andere as er al af was of zit er misschien speling in het differentieel?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 april 2009 04:37 PM
  [ # 261 ]

Hoera! het is gelukt om de moeren van het tripoidehuis los te krijgen.
5 gingen er redelijk makkelijk, 1 heb ik eerst met een dremel half doorgeslepen en daarna kapot erafgedraaid, zonder het draadeind te beschadigen.
Ik heb er 2 verlengstukken bij gehaald, en een wringijzer.
Dit kon ik toen buiten het spatbord ondersteunen en zodoende de boel losdraaien. (goeie tip driver d)
Maandag komen de nieuwe aandrijfassen binnen, ik heb toch maar nieuwe besteld bij cypharse.
Nu vast de boel een beetje schoon maken bij het wiellagerhuis.
Wat is dit een vette Wink klus zeg!

Toen ik aan de andere aandrijfas begon, viel het mij op dat toen ik aan het wiel draaide er speling op zat.
Komt dit doordat de andere as er al af was of zit er misschien speling in het differentieel?
of hoor je wat anders,als je aan het tripoidehuis draaid?

Peter.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 april 2009 12:08 AM
  [ # 262 ]

Er is altijd speling. Hoeveel was het?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 april 2009 12:26 AM
  [ # 263 ]

GW-tje

Er is altijd speling. Hoeveel was het?

Als ik met de hand aan het tripodehuis (de aandrijfas is er al uit) draai, links of rechtsom dan hoor je een soort klik (aanslagpunt).
Dit heb ik niet waargenomen toen de wielen er nog onder zaten!

Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 april 2009 12:31 AM
  [ # 264 ]

dat is ruimte in de bak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 april 2009 12:38 AM
  [ # 265 ]

bogaard77

dat is ruimte in de bak.

En dat is normaal? kan geen kwaad?

Peter.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 27 april 2009 12:43 AM
  [ # 266 ]

Is normale ruimte die er tussen de tanden zit die met elkaar in aangrijping zijn. Voel maar eens bij een moderne auto. Dan krijg je een beter beeld van deze speling.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2009 12:42 PM
  [ # 267 ]

Ja. normaal. je hebt dat altijd in je differentieel, tenzij je ze meer dan eeeh 30 graden kan heen en weren….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 april 2009 02:29 PM
  [ # 268 ]

Vanochtend de nieuwe aandrijfassen ontvangen.

Wat ziet dat er mooi nieuw en glimmend uit yes
Hier krijg je echt zin van om te gaan sleutelen.
Moet echter wachten tot vanavond Crying or Very sad

Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2009 02:47 PM
  [ # 269 ]

Ik neem aan dat je twee verschillende lengtes binnen hebt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 april 2009 03:19 PM
  [ # 270 ]

Ik neem aan dat je twee verschillende lengtes binnen hebt?

Yep, 2 lengtes en nog 2 platen voor aan de wielkant.
Het is een modernere as dan erin zat, de kruiskoppeling is nu een homokinetische uitvoering.

Peter

Profiel  
 
 
18 van de 53
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook