enge lampjes
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 11 juli 2005 08:30 PM

Mijn XM heeft een nieuwe kwaal. Als ik hard rem dan gaan er een aantal lampjes branden. Het STOP lampje, het radiator lampje, het olie kannetje en dat rondje met een uitroepteken… Ze gaan ook vrij vlot weer uit. Nu weet ik dat de aarding van mijn achterlicht niet toppie is, maar wat zou het kunnen zijn?

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 11 juli 2005 08:59 PM
  [ # 1 ]

heb je de diverse vloeistof niveau’s al eens gecontroleerd ?

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 11 juli 2005 10:19 PM
  [ # 2 ]

Dat weet ik, een blokje moet zwemmen…

Ik heb de theromostaat vervangen, de zooi ontlucht en weer afgevuld, gecontrolleerd en gedurende de eerste 500 km regelmatig bekeken. Hij lekt geen koelvloeistof (koeivloeistof zei ik vroeger toen ik 5 was volgens mijn vader). Dat zit dus wel snor.

De peilstok is als ik hem controlleer netjes tot op het max streepje nat…

Is mijn computer door de war? Kan het slecht geaarde achterlicht zulke kwaadaarde/ige gevolgen met zich meebrengen?

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 11 juli 2005 10:31 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ooit een probleem gehad met mijn BX diesel (een van de eerste uit 84), toen ging namelijk het remblokslijtagelampje aan als ik remde en de weg wat hobbelde. Het bleek bij nader inzien een kabelboom te zijn die over de versnellingsbak schuurde. Er was nog maar 1 kabel licht geraakt en er dat was dus nog goed te repareren.
Een collega van mij had minder geluk met een nieuwere BX diesel de kabelboom brandde volledig uit.
Ik weet niet hoe dat bij een XM zit, maar misschien even checken?

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 juli 2005 11:22 PM
  [ # 4 ]

De aarding van diverse onderdelen kan wel oorzaak zijn van rare storingen. Bijn onze GSA ben ik een keer vergeten om een aardingsdraadje vast te zetten, met als gevolg dat de koplamp ging knipperen als ik het knipperlicht aan deed.. (alles werd door elkaar gegooid)
Kan het ook een kapotte sensor zijn? Bij mijn BX 14e brand het koelvloeistof lampje af en toe, vooral als je gas geeft.. Er zit genoeg in, en hij wordt ook niet te heet. Ik ga er van uit dat het bij mij een kapotte sensor is.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 12 juli 2005 12:01 AM
  [ # 5 ]

Alle vloeistoffen controleren,want de sensors die meten geven meteen signaal bij plotseling remmen,veel bochtenwerk etc.zodra welke vloeistof onder het minimo komt.Dit kan zijn carterolie/versn.bak olie/stuurbekrachting olie/LHM/ruitensproeier vloeistof.
Heb ik ook ooit eens gehad en alle nattigheden doorgemeten cq.ververst!
Een slechte aarde in 1 v/d achterlichten is vlgs het schema niet de boosdoener!

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 juli 2005 01:50 AM
  [ # 6 ]

Massadraadjes controleren, zo was ik er eens eentje vergeten vast te zetten en gingen m’n ruitenwissers werken als ik m’n knipperlicht gebruikte

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 13 juli 2005 01:56 AM
  [ # 7 ]

Da’s leuk,veiligheid !  Lijkt de nieuwe Peugeot wel, plofzakken naar buiten wanneer de elect.ramen werken en motor slaat af…..?= software probleem.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 13 juli 2005 11:50 PM
  [ # 8 ]

Alle vloeistoffen kloppen qua niveau… maar als ik hard rem komen de lampjes nog steeds op! Het spookt in de draadboom…

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 15 juli 2005 04:11 AM
  [ # 9 ]

Nog steeds de enge lampjes… waar o waar zit het spook?

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 15 juli 2005 12:50 PM
  [ # 10 ]

Enge lampjes

Recent heb ik een soortgelijke storing gehad waarbij een draad die onder de radiator loopt, tegen aarde lag. Deze draad loopt van rechtsvoor naar links voor.
Suc6
Henk

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 juli 2005 01:50 PM
  [ # 11 ]

Als je het je vloeistoffen niet zijn.. ff alle draadjes checken…
Je XM was van voor 94 toch? Vanaf 94 waren alle massa’s vastgeschroeft voor een beter contact o.i.d., naar ik meen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook