2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
M’n mooie Exclusive total loss…Update!
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 april 2009 12:31 AM
  [ # 16 ]
Tjerk schreef:

Shit, zo’n prachtige voiture vers geïmporteerd en dan al zware schade…
Vouwen in het dak kan een erg dure reparatie gaan worden. Succes ermee!

Nee hoor, 1996 en een dergelijke schade is vet total loss. De reparatie gaat veel meer kosten dan de geschatte waarde van de auto. Yuri heeft het over 500 euro, ik schat dat de expert rond 1250 tot 1500 zal gaan en dat is flink balen.

En ik bedoelde idd de k van vagina.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2009 12:42 AM
  [ # 17 ]

Die 500 euro is natuurlijk een voorbeeld hé Wink  Maar goed: het verschil in de waarde die de expert gaat roepen ( de door Han genoemde 1200-1500) en de daadwerkelijke waarde in het dagelijks handelsverkeer ( 3000 +) kan een behoorlijk vervelend twistpunt gaan worden. Zorg derhalve voor zo veel mogelijk bewijs waarmee je die waarde kunt aantonen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 27 april 2009 02:21 AM
  [ # 18 ]

@TS (en dorpsgenoot Shocked ): Balen. Klinkt als een fikse klapper. Gaat ‘ie naar de specialist in Dokkum? Wink

Denk dat Waterman het al goed verwoordt. Bewijs is het toverwoord. De garage kan hierin ook een nuttige bijdrage leveren. Afgaande op het verhaal is de aansprakelijkheid duidelijk.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 27 april 2009 11:14 AM
  [ # 19 ]

@TS (en dorpsgenoot ):

We hebben wel een keer met elkaar gesporoken volgens mij. Ben je wel eens tegen gekomen in Dokkum. Wink

Heb zelf (nog Laughing ) geen enkele ervaring met dit soort zaken, maar het wordt me allemaal steeds duidelijker. Heb nu inmiddels wel door dat het nog een lastige klus gaat worden om een leuk bedrag te beuren. Vandaag maar even rond bellen en advies in winnen.

Ook nog even met de berger bellen, want ik ben benieuwd wanneer het ‘wrak’ wordt bezorgd.

Baal er nog steeds flink van. Normaal gesproken was de auto vandaag over geschreven, had ik geld in m’n zak en een liefhebber een mooie XM. Nu heb ik geen geld in m’n zak én geen mooie XM meer….

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 27 april 2009 01:31 PM
  [ # 20 ]
Rudmer'86 schreef:

@TS (en dorpsgenoot ):

We hebben wel een keer met elkaar gesporoken volgens mij. Ben je wel eens tegen gekomen in Dokkum. Wink

Zou goed kunnen. Heb iig deze XM kortgeleden al eens zien rijden.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 27 april 2009 01:46 PM
  [ # 21 ]

Heb je nog tips voor me om de dagwaarde op te krikken?

Woensdag komt de schade expert waarschijnlijk langs en gaat samen met de specialist de auto bekijken….

Inmiddels heb ik de auto nog steeds niet zelf bekeken. Heb net, na een hoop heen en weer gebel, eindelijk de berger gevonden die die auto heeft weg gesleept. Wordt waarschijnlijk vandaag nog gebracht.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 april 2009 01:56 PM
  [ # 22 ]

Hoi Rudmer.

Wat een rot verhaal, zeg. Bijna verkocht, en dan dit… Het nadeel van een XM is dat zijn waarde bepaald wordt door “wat de gek ervoor geeft”.

Ik zou de correspondentie die je gevoerd hebt met je mogelijke kopers aan de specialist geven. Een verklaring van de persoon die je auto wilde kopen met het bedrag dat hij ervoor wilde betalen kan ook helpen.

Je kan ook nog aanvoeren dat je een erg specifiek model hebt dat in NL niet geleverd is.

Succes!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 27 april 2009 02:03 PM
  [ # 23 ]
Rudmer'86 schreef:

Heb je nog tips voor me om de dagwaarde op te krikken?

Aantoonbaar onderhoud en de eventuele bijzonderheid van deze specifieke uitvoering.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 27 april 2009 03:33 PM
  [ # 24 ]
Rudmer'86 schreef:

Heb je nog tips voor me om de dagwaarde op te krikken?

Woensdag komt de schade expert waarschijnlijk langs en gaat samen met de specialist de auto bekijken….

Inmiddels heb ik de auto nog steeds niet zelf bekeken. Heb net, na een hoop heen en weer gebel, eindelijk de berger gevonden die die auto heeft weg gesleept. Wordt waarschijnlijk vandaag nog gebracht.

Ja ik heb tips, heb jaren lang schade-expertise gedaan, in de bouwwereld weliswaar, maar dat doet aan de procedure niet zoveel af;

Je moet de dagwaarde niet opkrikken maar gewoon aantonen; Aantonen dat dit een topmodel in goede onderhoudstoestand is waarvoor inmiddels geen wegwerpprijzen meer gelden.

Dat er XM-en zijn van 500 euro weten we allemaal maar we weten ook dat daar geen cent aan wordt uitgegeven en dus niet hetzelfde is; probeer eens een citroen specialist te bellen die de waarde van dit soort auto’s weet en misschien heeft hij vergelijkbare auto’s te koop waardoor er een reeelere waardebepaling kan ontstaan dan uitsluitend via marktplaats. Vertel de expert dat je dus wel een marktplaats-XM terug wilt, maar dat je er dan nog niet bent, dan moet die auto nog helemaal weer in dezelfde onderhoudstoestand worden gebracht als die van jou nu is. Toon die onderhoudstoestand aan door rekeningen etc.

Het uitgangspunt van verzekeren is dat de gedupeerde weer financieel in dezelfde positie wordt teruggebracht als direct voor het evenement. De ‘schadeloosstelling’ dus. Dat is niet hetzelfde als de eerste de beste andere XM voor de deur zetten.

Vergeet ook niet dat een schade-expert voor een verzekeringsmaatschappij op pad is, en daaraan rapporteert. Hij moet dus ook met een goed verhaal komen als hij (ver) boven standaard waardes van de ANWB oid opgeeft als schade. Als jij hem argumenten geeft kan hij zijn hogere schadevaststelling ook verkopen aan zijn opdrachtgever. Daarnaast is de expert blij als jij je administratie voor elkaar hebt, je bent dan eigenlijk een beetje zijn werk aan het doen.

Overigens: als je het niet eens bent met de expert, dan moet die expert een ‘disaccoord’ rapporteren, oftewel hij heeft een opdracht gekregen en die heeft hij niet naar tevredenheid weten op te lossen. En daar houd de opdrachtgever niet van, de opdrachtgever betaalt de expert ook om de zaak domweg op te lossen. Er zit dus altijd marge in de onderhandelingen, want de expert en de verzekeraar willen van de zaak af! Niet ten koste van alles, maar marge is er.

De meeste auto-experts zijn niet voor niets auto-experts, een goeie expert weet meer van zijn vakgebied dan van verzekeringen, en er is dus ook goed op zijn ‘auto-hart’ in te spelen.

Voor je onderhandelt moet je weten wat de restanten van je auto opbrengen. De schadevaststelling is tenslotte de dagwaarde minus de opbrengst van de restanten. Ook daarvoor kan je een specialist raadplegen. (het is -uiteraard- in jou belang om de restantwaarde zo laag mogelijk te waarderen!)

Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 27 april 2009 04:20 PM
  [ # 25 ]

Marcules, hartstikke bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik waardeer het echt dat je de moeite neemt om zo’n uitgebreide reactie te typen.

Met je reactie duw je mij wat verder op de weg op die ik van plan ben in te slaan…

Jullie horen het van me!

Ook zal ik foto’s maken van de schade als ik de auto thuis heb.

De rest overigens ook bedankt voor de reacties!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 27 april 2009 04:38 PM
  [ # 26 ]

Lees het nu pas.. Weer een pracht XM naar de knoppen..
Succes met de afhandeling!!

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 27 april 2009 05:49 PM
  [ # 27 ]
Rudmer'86 schreef:

Marcules, hartstikke bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik waardeer het echt dat je de moeite neemt om zo’n uitgebreide reactie te typen.

Ben allang blij dat ik een keer iets meer kan bijdragen dan ‘ooh wat een mooie citroen’  Laughing

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 27 april 2009 05:55 PM
  [ # 28 ]

Hoi Rudmer ook van mijn kant succes, ik hoop op een goede afwikkeling.

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 28 april 2009 07:04 PM
  [ # 29 ]

Vanochtend rond 12 uur is m’n XM eindelijk afgeleverd.

De foto’s:

http://www.mijnalbum.nl/Album=LKQKQ8JR

D’r zit ter hoogte van de kier tussen deur en scherm een bult en ter hoogte van de kier tussen beide deuren een dikke deuk.

Kijk het liefst naar de 1e foto Laughing

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 april 2009 07:19 PM
  [ # 30 ]

Ze hebben er gewoon een hoek uit gereden Shocked  Confused

Slecht te zien, maar ‘t lijkt alsof ‘t dak niet vervormd is, al zit het boven de achterdeur niet helemaal jofel. Ook maf dat de achterklep nog heel is.

en ter hoogte van de kier tussen beide deuren een dikke deuk.

Bedoel je dat de b-stijl is beschadigd?

De 1e foto is heel mooi, ja Cool

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook