19 van de 53
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2009 04:14 PM
  [ # 271 ]

Zie hier de SM variant:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181432&start=182

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 april 2009 08:11 PM
  [ # 272 ]
pavang schreef:

Vanochtend de nieuwe aandrijfassen ontvangen.

Wat ziet dat er mooi nieuw en glimmend uit yes
Hier krijg je echt zin van om te gaan sleutelen.
Moet echter wachten tot vanavond Crying or Very sad

Peter.

Rijd je veel met de DS? Geef je een beetje lekker gas als je rijdt?

Ben erg benieuwd naar de levensduur van deze exemplaren namelijk! Smile

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 april 2009 09:39 PM
  [ # 273 ]

Ben erg benieuwd naar de levensduur van deze exemplaren namelijk!

Ik hou je wel op de hoogte, vorig jaar 15.000km waarvan 3.500 in de vakantie Cool
Ik ben wel een mooi weer rijder, voor mijn werk rij ik nog 50.000km in een andere wagen.
De assen zien er wel goed uit, ze worden volgens cypharse ook in de cx en de sm gebruikt.
Ik heb zojuist een momentsleutel geleend, deze begint bij 20nm, op de bijgeleverde insttructies staat een aanhaal moment van 10,5 a 13,5 kg/m.
Wat is wijsheid deze gebruiken of een andere zoeken?

Peter.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 27 april 2009 11:35 PM
  [ # 274 ]

Dat is dus 105 à 135 Nm. Wat is het bereik van de momentsleutel?
Dus van 20 Nm tot xxx Nm? Als dat boven die 135 Nm ligt kun je hem gewoon gebruiken.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 april 2009 11:45 PM
  [ # 275 ]

Wat is het bereik van de momentsleutel?

Het bereik is van 20 tot 105 N-m.
Is gewoon heel goed vastgedraaid niet voldoende?
Om ze eraf te krijgen ben ik er een beetje aan gaan hangen, als ik dit nu weer doe moet het toch goed komen?

Peter.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 28 april 2009 01:14 AM
  [ # 276 ]

De sleutel kun je dus niet gebruiken. Gewoon goed vast draaien is inderdaad voldoende. Door de loop der jaren heen gaan ze vanzelf vaster zitten. Cool
105 Nm kun je vergelijken met het aanhaalmoment van ongeveer een wielmoer/bout. Gebruik normaal gereedschap en geen extra pijpen of andere extra hefbomen. Dat is niet nodig. Vast = vast en goed = goed.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 30 april 2009 01:19 AM
  [ # 277 ]

Ik heb vandaag de nieuwe aandrijfassen erin gekregen! Very Happy ,en ben vanmiddag meteen een stukje gaan rijden, wat schetst mijn verbazing.
Links heb ik nog steeds een wat bollend geluid als ik een bocht naar recht instuur. Sad
Ik heb het idee dat het geluid komt ter hoogte van mijn spatbord.
Het wiel kan het spatbord eigenlijk niet raken, wie heeft een idee wat dit geluid kan zijn?
Maken fusee kogels evt ook een bollend geluid bij een bocht insturen?
Of moet ik het in het wiellagerhuis zoeken?

Peter.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 april 2009 01:29 AM
  [ # 278 ]

Stabilisatorstang? Scheurtjes in chassis waar voorwielophanging vastzit?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 30 april 2009 01:33 AM
  [ # 279 ]

Ted bedankt, ik ga daar binnenkort even naar kijken.
Dat van die scheurtjes, daar hoor je wel meer over.
hoop niet, dat dat het geval is.
De stabilisatorstang, hoe loopt die ook al weer?

Peter.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 april 2009 12:06 PM
  [ # 280 ]

Eventuele scheurtjes zijn voor jou allang geen uitdaging meer met jouw lascapaciteiten.
Stabilisatorstang loopt onder in de grote traverse en is opgehangen in nylon lagerschaaltjes, de lagerkap is bevestigd met grote klemmen. De veren zijn ook essentiele onderdelen (kijk maar eens onder de traverse dan zie je hoe het zit, daar zie je ook de bevestiging van je hoogteregelaar zitten).
Het uiteinde zit via een stelmof en wat scharnierpunten aan je veercilinderhefboom vast.
Zie ook foto: hij komt midden tussen de wielophanging naar buiten toe.

 

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 07 mei 2009 01:07 PM
  [ # 281 ]

Ik ben op zoek naar het rammeltje eens onder het linker scherm gedoken.
Ik trof de boel in redelijke staat aan, alles was erg vet maar dat conserveert lekker zullen we maar denken.

Ik kon nu ook goed bij de stuurstangen en de fuseekogels, als ik het wiel op 3 en 9 uur beetpak en ik probeer te bewegen, dan hoor ik het rammeltje.
De conclusie zou dan zijn speling op de stuurkogels, nu staan deze bijna droog.
De rubber hoesjes waren niet geborgd met een draadje o.i.d.

Mijn idee is om deze kogels eens lekker in het vet te zetten.
Hoe kan je dit het beste doen?
Of moet ik de kogels en het hele armpje vervangen?

Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2009 01:43 PM
  [ # 282 ]

Als de stuurkogel ruimte heeft moet je het armpje vervangen.

Oude types hadden smeernippels! nieuwe niet! Links en rechts verschillend!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 20 mei 2009 04:32 PM
  [ # 283 ]

Ik heb vanmorgen het rammeltje eruit gekregen happy
Wat kan je zoeken naar iets wat zo simpel was!!!
Vorige week was Vlietmans hier langs en toen hebben we een stukje gereden.
Hij zij meteen “dat is je uitlaat”,vanmorgen de auto op de brug gezet, en ja hoor de midden demper sloeg tegen de zijkant aan met de felsrand.
De brander op de aansluiting met de flexpijp gezet en de hele demper een paar centimeter naar achteren geplaatst.
En weg is de rammel.
En ik maar zoeken bij de kogels en de aandrijfassen Surprisedops: .
nah jah er zitten nu nieuwe aandrijfassen onder, een investering in de voiture.

Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 mei 2009 04:45 PM
  [ # 284 ]

Toppie very good

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 mei 2009 07:49 PM
  [ # 285 ]

Loop ik in Denemarken ons hotel uit, zie ik toch ineens een leuke Brasserie!!

Het interieur is ook in citroen stijl

Wij hebben hier natuurlijk een keer gegeten en de kwaliteit was prima.
Het adres is: Vesterbrogade 58 Kopenhagen.
Op mijn vraag :waarom het hier naar Andre citroen genoemd was?
Werd mij verteld dat de vader van de eigenaar een citrofiel was.
Echt een aanrader wat het menu betreft.
Acheraf jammer dat we niet met de DS naar Kopenhagen zijn gegaan.
Heel de reis naar Denemarken helaas geen Ds gezien Sad

Peter.

Profiel  
 
 
19 van de 53
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook