Hallo mede trotse citroen bezitters,
Ik rij inmiddels in mijn 7e Citroen, met veel plezier.
Het is een mooie aura 1.8i en heeft inmiddels 150.000 op de teller staan en wat mij betreft gaan we dat verdubbelen.
Ik heb er een aantal problemen mee, en de dealer komt er niet uit en heeft me afgelopen maanden al heeel veel geld gekost.
probleem1.
Er komt een klapperend geluid uit de voorkant van de auto wanneer ik over een drempel ga of door de bocht ga, de dealer zecht dat dit de stabilsator stangen zijn en heeft ze vervangen. Dit heeft het probleem niet opgelost en ik zelf vermoed dat het de stuurkogels zijn, zou dit kunnen en is dit zelf eenvoudig te vervangen?
probleem2.
Ook de achterkant kraakt wanneer ik over een hobbel ga, je hoort dat er wat aanslijt, als de auto stil staat zie je ook dat de bestuurderskant 2 centimeter lager staat als de andere kant.
Enig idee wat dit kan zijn??
probleem3.
De remtrommels achter zijn versleten. Ze zijn op de sloop te krijgen, is dat verstandig? volgens de dealer kunnen er beter nieuwe in.
probleem4.
Tsja, dit is mijn 3e ZX en allemaal hadden ze dit probleem en ik heb er eigenlijk al mee leren leven hoewel het toch erg lastig kan zijn..
De benzine meter doet het niet met warm weer, heeft iemand een idee??
Alvast bedankt
Sietze
probleem 1
Had je dealer ook kunnen weten en is zelf simpel op te lossen. ik had hetzelf ook, zoek maar eens bij zx op klapperende voorkant.
Wat je moet vervangen kost bij d eori dealer 70 eurie ex btw. Het is de kruiskoppeling die direct op je stuurhuis zit. Als je een nieuwe en die van jou vergelijkt snap je niet dat het zoveel uitmaakt, maar geloof me, dat doet het. Simpele conrole om te zien of het dit daadwerkelijk is. pak je stuurwiel tussen duim en wijsvinger en voel of er een minimale vrije slag opzit. Is even lastig maar je kan het ook zien. Doe je motor kap open , stuurwiel tussen duim en wijsvinger en KIJK naar het stuurhuis. Kan je nu je stuur bewegen zonder dat je stuurhuis reageert ? ja, daar zit je probleem en die mm speling geeft klapperen op slecht wegdek .
probleem 2
kijk eens of het ene achterwiel dchter tegen je spatbord aan staat als het andere. Ik vermoed dat je een kapot lager hebt bij je zwenkarm. Je kan het ook zien als je onder je auto kruipt. De ene zwenkarm staat verder van je achteras af dan de andere.
Idd, heb ik ook gehad….
Probleem 3
Nieuw is beter maar…. Ga ff bij bart ebben kijken. Ik ben ervan overtuigd dat ze je kunnen helpen. Ga voor die trommels NIET op een sloop zelf zoeken. Ebben heeft afgezien van zijn soms te hoghe prijzen wel het voordeel van een bepaald kwaliteit. Daarbij moet j ewel onthouden dat je IN IEDER GEVAL de trommels van de zelfde as koopt. Dus niet van 2 verschillende auto’s
probleem 4
Nog nooit van gehoord, maar mijn boerenverstand heeft het over slechte ontluchting. Warm weer, veel gassen in je tank, druk enzo.
Is lastig maar als je dagteller het doet zo ik daar pas naar gaan kijken als 1 tm 3 zijn verholpen.
have fun
enneuh, vraag een second opinion bij een andere dealer…. Ik zou er moeite mee hebben als ik met een probleem bij een originele dealer aankom, hij zegt dat het het ene is en maakt dat waarna het probleem er nog steeds is. Ik zou echt moeite hebben om dan te betalen. Lijkt een beetje op de ict methode. PC doet raar, dus vervang je de hele pc, probleem opgelost…
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Help: veel problemen met mijn zx
sietze schreef:probleem1.
Er komt een klapperend geluid uit de voorkant van de auto wanneer ik over een drempel ga of door de bocht ga, de dealer zegt dat dit de stabilsator stangen zijn en heeft ze vervangen. Dit heeft het probleem niet opgelost en ik zelf vermoed dat het de stuurkogels zijn, zou dit kunnen en is dit zelf eenvoudig te vervangen?
Hm, ik zou ook zeggen de stabilisatorstangrubbers. En anders een versleten schokdemper of motorsteun. Oh, kruiskoppeling is ook een goeie (zie boven) en simpel te vervangen!
sietze schreef:probleem2.
Ook de achterkant kraakt wanneer ik over een hobbel ga, je hoort dat er wat aanslijt, als de auto stil staat zie je ook dat de bestuurderskant 2 centimeter lager staat als de andere kant.
Enig idee wat dit kan zijn??
Versleten achterdraagarmlager of schokdempers. Kijk even of ze lekken. Of een niet-functionerende/aanlopende rem (vanwege punt 3 hieronder).
sietze schreef:probleem3.
De remtrommels achter zijn versleten. Ze zijn op de sloop te krijgen, is dat verstandig? volgens de dealer kunnen er beter nieuwe in.
Ik zou nieuw kopen, zijn niet al te duur. Of je moet een ZX weten met weinig (< 100.000) kms. Bij andere trommels ook nieuwe voering gebruiken!