Het knopje zit er al. Electrische spiegel is ook geen probleem. Maar euh, hoe ga ik het aansluiten dat het werkt ?
iemand een idee? Aangezien ik een zeer hoge opleiding electronica pas ga volgen in mijn volgende leven hoop ik dat iemand me het kan uitleggen alsof ik een kind van 4 ben…. ops:
Knopje en spiegel uit de sloop ZX-Aura van vorig jaar :
Als het goed is, dan bungelt er ergens in je portier een connector voor die spiegel, als deze niet aanwezig is, zul je de draden zelf moeten trekken vanuit de schroefstekker op je deur.
De vraagbaak of nog beter het Haynesboek kunnen je precies vertellen welke pennen/kleur draden je moet hebben voor de spiegel.
ZX1.4i schreef:Knopje en spiegel uit de sloop ZX-Aura van vorig jaar :
Als het goed is, dan bungelt er ergens in je portier een connector voor die spiegel, als deze niet aanwezig is, zul je de draden zelf moeten trekken vanuit de schroefstekker op je deur.
De vraagbaak of nog beter het Haynesboek kunnen je precies vertellen welke pennen/kleur draden je moet hebben voor de spiegel.
Ik weet een ding heel zeker na het vervangen van de deurpanelen, daar bungelt geen stekker. In de schroefstekker tussen koets en deur zitten enkel de verbindingen voor de speaker.
Maffe is wel dat er een stekker zit achter het plaatje van mijn dashboard.
gompy58 schreef:Ik weet een ding heel zeker na het vervangen van de deurpanelen, daar bungelt geen stekker. In de schroefstekker tussen koets en deur zitten enkel de verbindingen voor de speaker.
Maffe is wel dat er een stekker zit achter het plaatje van mijn dashboard.
Dat is inderdaad maf ja
Als er in die schroefstekker alleen de speakerdraden zitten, word het lastig. Haal het dashbord kastje er eens uit en kijk of daar onder een loze stekker zit, ook kan er iets achter dat paneel in de hoek bij de voetenruimte zitten.
Een laatste optie is het dashbord eruit halen en de draden volgen, vervang dan ook meteen preventief de kachelradiator
Ok nu weer effe serieus, ik zal straks eens neuzen in het elektrische schema in de vraagbaak, deze ligt nu in mijn auto.
Ik heb het schema voor de elektrische verstelling gevonden:
Het omkaderde gedeelte rechts is het knopje wat reeds aanwezig is.
De blokjes bij 1 en 2 zijn stekkerverbindingen, 2 is de schroefstekker in de deur en 1 moet ergens achter het dashbord hangen.
Draad 52 grijs met witte eindmarkering is de 12 volt voeding en 57 Grijs met gele eindmarkering is de massa. SPV-R=Spiegelverstelling Rechts, S-SPV=schakelaar spiegelverstelling.
Nou kun je op zoek gaan naar die stekker die ergens achter het dashbord hangt of zelf een 3 polige draad aanleggen. Voor de schroefstekker in de deur kun je van die pennen kopen bij de electroboer.
Sluit het dan als volgt aan van de schakelaar naar de spiegel:
8-Bruin verbindingen met 62-Groen met witte eindmarkering.
89-Bruin met blauwe eindmarkering 69-Groen blauwe eindmarkering.
82-Bruin met witte eindmarkering 67-Groen gele eindmarkering.