Hadden ze in de aquarium’s voor vissen niet van dat soort spul?
Heel vroeger hadden we thuis namelijk een aquarium, maar dat is te lang geleden om het me te herinneren.
Totaal aantal Berichten: 11792
- Xantia TD SX
Filtersponzen? Hmja, dat zou me nou niks verbazen. Zou dat op zijn minst onopvallend grijs zijn, als niet zwart?
Eigenlijk moet ik er op de Breek ook mee aan de gang, maar daar kunnen de roostertjes niet even uit
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad, in mijn aquarium zit ook van dat zwarte gaas!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Maar dan nu de hamvraag… Hoe krijg je die roostjertjes los? Ik wil het niet slopen. Want anders laat ik het gewoon zitten als het geen problemen geeft.
Maar als ik die rooster loskrijg ga ik van die filterspons halen denk ik
- Xantia TD SX
Nog even terug naar de groene verlichting achter de kachelbediening. Ik heb er nu kleurfilter (nr. 124, heldergroen) achter gezet. Ik kan met licht nog niet zeggen hoe dat eruit ziet, maar het lijkt hoopgevend. Wat je wel mist, nog, is groen licht in de knoppen.
Nu zijn er wel van die condoompjes voor dashboardverlichting. Met 2 watt steeklampjes ipv 1,2 watt moet dat ook werken, dus dat is de volgende optie - maar eerst zien of dit werkt…
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die roostertjes lekker laten zitten (zijn gelijmd als het goed is) je kan ook van binnenuit die bakjes demonteren. en dan kan je er ook weer vilt tussen stoppen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Autofan schreef:Maar dan nu de hamvraag… Hoe krijg je die roostjertjes los? Ik wil het niet slopen. Want anders laat ik het gewoon zitten als het geen problemen geeft.
Maar als ik die rooster loskrijg ga ik van die filterspons halen denk ik
Zo simpel;
Even van binnenuit het bakje eruit schroeven.
Torx of kruiskop, ligt aan het bouwjaar.
Bakje kan een beetje vastgeplakt zitten.
Dan pak de witte tuiten beet, duw je de palletjes in, en kun je het roostertje naar buiten duwen. (tegelijk, of één voor één)
Soms een beetje harder duwen, als die niet in 1 keer naar buiten wil komen.
Het roostertje moet wel een beetje schuin omhoog naar buiten komen, want hij zit onder de C-stijl gehaakt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- Xantia TD SX
OK check. Bij een Break gaat dat netzo, behalve dat de roostertjes er dan vast niet af kunnen?
De groene kleurfilter werkt prima. Morgen nog wat plooien eruit werken om wit strooilicht uit te sluiten en even experimenteren met kokertjes kleurfilter in de knoppen (maar ik heb mijn twijfels daarover). Misschien, als dat werkt, maak ik die dan oranje om met de tellers te matchen. Maar kleurfilter werkt dus prima!
Derk
Penny Lane schreef:OK check. Bij een Break gaat dat netzo, behalve dat de roostertjes er dan vast niet af kunnen?
Zal misschien wel.
Ik weet het niet, want ik heb nog nooit een een Break gesleuteld (en gaat voorlopig ook niet gebeuren ook )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb nu vakantie dus misschien dat ik daar dan binnenkort even naar ga kijken. Bedankt in ieder geval!
- Xantia TD SX
Niet perfect, maar:
Derk
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Even een offtopic vraagje: Ben jij ook zo’n neuroot die de knoppen van de verwarming in principe altijd zo heeft staan zoals op de foto? Ik wel namelijk
Eveneens ben ik tevens ook.
- Xantia TD SX
knäckor schreef:Even een offtopic vraagje: Ben jij ook zo’n neuroot die de knoppen van de verwarming in principe altijd zo heeft staan zoals op de foto? Ik wel namelijk
Erg is dat hé?
Dat is ook de enige reden geweest om de aanstekerverlichting te herstellen: het zit erop, dus het zal het doen. Van die dingen…
Derk
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je gaat me toch niet vertellen dat je met dit weer de kachel nog op die stand hebt haha? Bij mij staat die eigenlijk al uit, heerlijk het dakraam open
Was eerder ook zo’n neuroot, maar die vervelende lucht was toch niet wat ik wilde.
- Xantia TD SX
Volledig afdwalend, neen: bij het weer van de laatste weken gaat de verwarming op standje koud & het rechter raam open. Maar vandaag met die regen (voor het eerst de wisser aan in 3 weken ik moest er eerst de insectenlijken afhalen…) mocht-ie zo blijven
Derk