2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn zus wil een XM
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 25 april 2009 01:16 PM
  [ # 16 ]

Ik vind alleen de diesel uit de openingspost redelijk geprijst icm de kilometerstand. De rest is vrij prijzig.

Wat ik ook niet snap is dat ze zowel kijkt naat een V6 als een 2.1TD. Dat is nogal een verschil tussen benzineslurper die de 1 op 10 niet gaat halen en een diesel die 1 op 16 kan doen, maar met 2 keer zo hoge maandelijkste lasten. Klein verschil Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 25 april 2009 01:37 PM
  [ # 17 ]

Degene op marktplaats met 79000km.
Er staat in de advertentie dat hij er in een jaar 20000km mee heeft gereden en hem nu weg doet.
Dan had de wagen bij aanschaf 59000km gelopen.
Als dat werkelijk zo is met een wagen van 1998 dan moet je dat kunnen zien aan b.v. het alcantara dat mag dan geen slijtplekken hebben.
Vaak zie je dat soort wagens met die km standen EN historie nog wel voor veel hogere prijzen te koop.
Ik zeg niet dat het niet zou kloppen maar heb toch mijn vraagtekens met dit soort reiswagens.
Kortom goed controleren.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 25 april 2009 01:40 PM
  [ # 18 ]
Matthijs309 schreef:

Ik vind alleen de diesel uit de openingspost redelijk geprijst icm de kilometerstand. De rest is vrij prijzig.

Wat ik ook niet snap is dat ze zowel kijkt naat een V6 als een 2.1TD. Dat is nogal een verschil tussen benzineslurper die de 1 op 10 niet gaat halen en een diesel die 1 op 16 kan doen, maar met 2 keer zo hoge maandelijkste lasten. Klein verschil Razz

Als je niet heel veel rijd maakt het ook weer niet zoveel, dus lekker een benzine slurper.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 25 april 2009 01:45 PM
  [ # 19 ]

ja dat is waar, maar waarom zou je dan ook naar diesels kijken?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 25 april 2009 02:28 PM
  [ # 20 ]

Ik heb zelf een latere V6 automaat ( ES9J4 blok) en deze zitten wat betreft verbruik duidelijk boven de 1 op 10.
Denk zelfs dat hij zuiniger is als mijn 2 liter 16 V.


Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 april 2009 07:53 PM
  [ # 21 ]
Brian schreef:

De V6 zal gezien het bouwjaar wel een ES9J4 zijn, en die zijn toch wel betrouwbaar? In   een ander draadje wordt die nog hufterproof genoemd.
Uiteraard blijft belangrijk in welke staat die is, en of het niet een ZPJ4 is die wat laat verkocht is.

Betrouwbaar is iets anders dan duurder in onderhoud dan een diesel wat ik bedoelde.
Denk bv maar aan een distributieriem wissel.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 april 2009 11:30 PM
  [ # 22 ]
markV624 schreef:

Degene op marktplaats met 79000km.
Er staat in de advertentie dat hij er in een jaar 20000km mee heeft gereden en hem nu weg doet.
Dan had de wagen bij aanschaf 59000km gelopen.
Als dat werkelijk zo is met een wagen van 1998 dan moet je dat kunnen zien aan b.v. het alcantara dat mag dan geen slijtplekken hebben.
Vaak zie je dat soort wagens met die km standen EN historie nog wel voor veel hogere prijzen te koop.
Ik zeg niet dat het niet zou kloppen maar heb toch mijn vraagtekens met dit soort reiswagens.
Kortom goed controleren.

Groet,

Mark

Wij hebben een Peugeot 206XS van 2002, gekocht in 2005 met 15.000 km op de teller en nu staat hij op 29.000.  Hij staat droog en wordt hooguit een keer per week gebruikt om naar de stad te rijden, in totaal een kleine 40km en af en toe gaat het wat verder. Die auto’s zijn er dus, of dat zo goed voor een auto is kun je je afvragen. Een kennis verderop kocht een Opel van 1992 met 32.000 km op de teller.

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 28 april 2009 01:28 AM
  [ # 23 ]

Even een kleine pauze in de aankoop.
Misschien wordt het toch een C5. Er gaan stemmen op in haar omgeving die een XM afraden vanwege hoge onderhoudskosten. Dus toch maar een C5?
Ik houd jullie op de hoogte en iig tot nu toe bedankt voor de adviezen.
Ik ben dan misschien nog stiekum voor de Renard diesel.
(en ben nog steeds te vinden voor tips)

En toch nog even over Diesel/Benzine kwestie van Matthijs309:
Voor mijn zus was het net om wat kosten betreft, vandaar..

it’s all in the family

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 28 april 2009 01:32 AM
  [ # 24 ]
Sandwich schreef:

Even een kleine pauze in de aankoop.
Misschien wordt het toch een C5. Er gaan stemmen op in haar omgeving die een XM afraden vanwege hoge onderhoudskosten. Dus toch maar een C5?
Ik houd jullie op de hoogte en iig tot nu toe bedankt voor de adviezen.
Ik ben dan misschien nog stiekum voor de Renard diesel.
(en ben nog steeds te vinden voor tips)

En toch nog even over Diesel/Benzine kwestie van Matthijs309:
Voor mijn zus was het net om wat kosten betreft, vandaar..

Ik ben geen C5 expert, maar volgens mij staat de eerste serie niet bekend om zijn probleemloosheid. Dus om vanwege kosten voor een C5 te gaan i.p.v. een XM….. Rolling Eyes
Een jonge XM is denk ik voordeliger, in aankoop en in gebruik, dan een oudere C5.
(Maar misschien heeft je zus voldoende budget voor een wat jongere C5)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook