Een veel voorkomend probleem bij deze installaties is het overschakelen van Benzine naar LPG.
Om over te schakelen moet aan een aantal voorwaardes worden voldaan, en bij deze installaties moet de lpg een bepaalde temperatuur hebben.
Hiertoe hebben ze een temp.sensor in de gasinjector geplaatst.
Deze wil het nog wel eens af laten weten waardoor het soms wel meer dan 10 km duurt voordat hij uiteidelijk overschakelt op LPG.
Nu heeft een gepensioneerd electronica techneut van het ECN in Petten het probleem weten op te lossen.
Hierbij wordt de temp. sensor van de injector uitgeschakeld en wordt er een nieuwe geplaatst op de waterslang van de verdamper.
Via microswitches op het electronicamodule wat er bij geleverd wordt, kan je zelf instellen of je het omschakelen wilt laten gebeuren bij resp 5 - 10 - 15 - 20 graden van de temp van de koelwaterslang.
Dit alles is voor 1/3 van de prijs van een injector ( 125 Euro ) geplaatst te krijgen bij mijn specialist.
Voor de zelfsleutelaars onder ons: Het pakket valt ook onder rembours te versturen.
(de prijs zal dan uiteraard wat lager zijn)
info : http://www.garagerene.nl/contact.htm
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nog meer goed nieuws!
Na contact met GertJaap Span hebben we de DGI Injector opengeschroefd:
(klik op foto)
Met twee kruiskopjes pak je het elektromagneet blokje eraf. Zorg dat de rubber afdichtring niet valt. Nu merk je de stand van de zuiger tov het huis om het op de zelfde stand straks terug te plaatsen.
Je pakt de zuiger eruit en inspecteert de bovenste ring Dit is de eigenlijke afsluiter en is vaak niet stuk. (afmetingen 18,5x9,5x2,4mm) Laat dus zitten.
Daarna draai je de twee helften uit elkaar met een inbus sleutel en een tang (zuiger niet krassen) nu zie je de rubber membraan die op de foto helemaal van het hart afgescheurd was. (ja dit hoor 1 rubber te zijn!!)
Op ervaring van GertJaap hebben we een nieuwe geknipt uit een stukje fietsbinnenband!
Alles weer inelkaar en rijden maar!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
volgens mij had ik rijk kunnen worden met mijn ervaring…....
blij dat er weer 1 goed op weg is, zegt het voort, zegt het voort (de mogelijke oplossing dan dus…..)
Al het goede duurt (heel) lang…..
bogaard77 schreef:Daarna draai je de twee helften uit elkaar met een inbus sleutel en een tang (zuiger niet krassen) nu zie je de rubber membraan die op de foto helemaal van het hart afgescheurd was. (ja dit hoor 1 rubber te zijn!!)
Is het toevallig een inbus 2.5? Ik heb een 3 die ik er niet in krijg en een 2 die te klein lijkt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
weet niet. het is een krappe passing!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vanmiddag even een 2.5 halen. Ik had de injector gisteren gedemonteerd en ik was even op het verkeerde been gezet. Het membraan zag er namelijk gewoon heel uit, maar toen ik nog even verder keek naar het plaatje zag ik er dat er nog een heel stuk in de injector zelf zat wat je van buiten niet kan zien. Vanavond even controleren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Pff ik heb al een paar ringetjes gemaakt maar het wil maar niet lukken. Als de injector weer in het huis zit er maar weinig veeruitslag in. Het lijkt erop alsof de fietsband wat aan de dikke kant is. En dan loopt het ding voor geen ene meter.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die van ons deed het echter PERFECT. Ook met gewone fietsband!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Die van ons deed het echter PERFECT. Ook met gewone fietsband!
Ik denk dat ik al weet wat er mis is. Ik had het ringetje wat onder het veertje zit omgedraaid. Uiteraard ben ik ook vergeten om de stand van de injector te markeren dus ik moet vanavond maar even een aantal keer de stand testen. Hoe netjes had je het membraam trouwens uitgeknipt?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat luistert niet heel nauw. Je knipt em ruim uit. maakt het gaatje in het midden zodat je de twee delen weer in elkaar kan zetten. Dan kan je vlak langs het koperen ringetje uitknippen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Dat luistert niet heel nauw. Je knipt em ruim uit. maakt het gaatje in het midden zodat je de twee delen weer in elkaar kan zetten. Dan kan je vlak langs het koperen ringetje uitknippen.
Ik zal vanavond eens goed loeren en de hele injector eens uit de auto halen. Dat werkt sowieso wat makkelijker. Hier nog een plaatje van een autoweek gebruiker:
Weet iemand nog of dat koperen ringetje nu met de holle kant van de veer af of toe moet.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:
Weet iemand nog of dat koperen ringetje nu met de holle kant van de veer af of toe moet.
holle kant van de veer af, op die manier heb je als het goed is een verzetje waar de grote zijde van de veer precies op valt, maw de schouders hangen af naar het dikke cylinder deel van de plunjer
Al het goede duurt (heel) lang…..
gjspan schreef:holle kant van de veer af, op die manier heb je als het goed is een verzetje waar de grote zijde van de veer precies op valt, maw de schouders hangen af naar het dikke cylinder deel van de plunjer
Nou dat heeft dus wonderen gedaan, ook al snap ik er niks van. Met de holle kant van de veer af doet de veer nog maar weinig maar hij lijkt nu goed te lopen. Even afkloppen natuurlijk. Voor de mensen die een nieuwe o-ring zoeken, je moet een 24mmx2mm o-ringetje hebben. Liefst van Viton
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!