Beste mensen,
Tijdje geleden trots verslag gedaan van het zelfherstellend vermogen van ons bijzondere merk. Helaas: mijn centrale vergrendeling wil sluiten maar niet open. relais in dashboard klik enthousiast maar denkt ondertussen:“doe het zelf maar”
Ik rijd gas, maar nu wil deze zwarte dame ook een slokkie benzine. Hoe krijg ik zonder breekwerk mijn tankdopklepje open????? Binnenbekleding achterbak eruit, stekkertje zoeken ergens spanning op zetten????
HELP!
Mitch
Misschien is je relais stuk, en zekeringen al bekeken ? Gaan al je deuren niet meer open of alleen je klepje ?
Ouwe mopperkont
Ik heb hetzelfde probleem. Een tijd lang had ik een kleine platte schroeverdraaier bij voor het openmaken. Wel een beetje zonde van de lak… ops: Volgens mij moet je inderdaad de binnenbekleding van de achterbak loshalen.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Geldt voor alles, dus deuren én klepje. Als je portier met de sleutel opent, dan gaat alleen de betreffende deur open. Als je met de hand alle portieren van het slot doet, en ik druk op de cv of op een voorportierknopje, dan sluit de hele rataplan. relais (kiekert) heb ik er uit gehad en bekeken. Alles goed en heel. Relais klikt wel en stuurt naar ik aanneem het slot van het bestuurdersportier aan, die het signaal: alles openen moet geven en dat dus niet doet…..
Zou hem toch eens omprikken, want het feit dat iets klikt zegt nog niet dat het ook werkt
Ouwe mopperkont
Omprikken klinkt leuk maar heb je een schema of een idee wat ik ga kortsluiten om te controleren waar de fout zit? Ik herinner me aan de kiekert in het dashboard dat er een dikke stekker zit met een hoop samengevoegde draden per stekkeringang. Is het niet klik,open klik, dicht dus altijd om en om, net als dat wanneer er een voorportier open staat terwijl je op sluiten klikt de boel weigert en bij de tweede keer klik, hij niet sluit maar denkt te moeten openen en pas bij de derde keer drukken, de boel afsluit mét knipperende r-aanwijzers?
Je kiekert is een langwerpig zwart kastje dat zich onder je handschoenenvakje bevind. Er staat ook ‘kiekert’ op. Met omprikken bedoel ik dat je ‘ff’ een andere kiekert kan proberen. Dat is het snelste om uit te sluiten. Daarna kan je altijd nog je kofferbak openbreken of draadjes meten (niet het leukste werk )
Ouwe mopperkont
Ik zal eens even langs de sloop morgen of ik een andere kiekert mag proberen! (als ze een type 2 hebben staan hier in Alteveer!
Ik weet niet eens of er verschil is tussen kiekerts. De type1 lijkt erop, zelfs de kiekert van mn 309 lijkt hetzelfde
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1576.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
ik heb er nog 1 of 2 uit een BX liggen, zijn deze hetzelfde?
Ze zijn werkend gedemonteerd.
Mag je overnemen voor weinig…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Gisteren eindelijk tijd gevonden om even over de sloop te struinen. Zoals altijd veel te weinig gereedschap bij me. Uiteindelijk tussen de buien door een kiekert uit een bx gevist, is idd identiek aan die van de XM, even geprobeerd en alles doet het weer zoals het moet. In de kiekert zitten 2 relais: 1 voor openen en 1 voor sluiten van de sloten. In mijn geval bleek 1 relais kapot dus ging de boel wel dicht maar niet meer open. Dank wederom voor het meedenken en dank aan de vorige poster voor het aanbod om een bx-kiekert over te nemen: ik las je bericht pas goed toen ik al een andere (ook voor weinig) van de sloop had gehaald.
Mitch