Locatie RF ontvanger laatste modelen XM
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 28 april 2009 12:32 AM

Je hebt 2 types AB’s in de XM; met infrarood oogje en die met radio-zendertje. Mijn diesel uit ‘97 heeft die laatste, een RF dus. Nou is de locatie van de ontvanger me helemaal onduidelijk. Bij het IR zit de ontvanger in het dak, maar waar zit de RF ontvanger? ik zie niets bij het stuurkolom in de buurt, niets onder het handschoenenvakje waar ik wat mee kan… de enige verdachte is de PLIP modile (dat grijze of zwarte kastje dat lijkt op een goedkoop chocolade ijsje). Maar daar zitten 2 relais in en een IC. Is dit alle logica? Volgen service.citroen.com moet het een klein vierkant doosje zijn met fijne pennetjes en niet de standaard stekkergrootte. Echter kon ik deze niet vinden.

Wie o wie schijnt licht op dit immer voortslepende probleem? ik wil weer kunnen beepen Very Happy

Ouwe mopperkont

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 28 april 2009 01:49 AM
  [ # 1 ]

Ja, dat antwoordt wil ik ook graag weten!

Wij hebben ook al gezocht, maar niks gevonden.  Confused

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407

- C5 Charactére
Gepost: 28 april 2009 03:04 PM
  [ # 2 ]

Links onderin op de printplaat zie je de antenne zitten.
Het kastje zie je zitten als je de onderplaat van het dashboard aan de passagiers-zijde weghaalt.
Ongeveer in het midden, achter de pasagier-airbag (omhoog kijken).

Groet, Piet

En dit is wat er bij mij op staat.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 april 2009 03:25 PM
  [ # 3 ]

Hey Piet, dat is al handig! En zit hij dan onder die metalen plaat waar alles op geschroeft zit, of boven?

Ouwe mopperkont

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank

- C5 Charactére
Gepost: 28 april 2009 03:35 PM
  [ # 4 ]

Metalen plaat huh , effe denken.
Ik vermoed dat je de stalen (horizontale) plaat bedoeld aan de onderzijde van de passagiers-airbag.
Uit de tekening kan je niet opmaken waar die plaat zit.
Daar zit hij onder, net achter de bovenste rand van de onderste bekleding, je ziet hem zo zitten.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 28 april 2009 03:39 PM
  [ # 5 ]

als je het handschoenenvakje en airbag verwijderd en je kijkt dan in het gapende gat zie je een stalen montage plaat zitten. Daar loopt de kabelboom overheen en zitten diverse relais op, de bitron module, de PLIP module etc Smile Maar ik zal zo ff bij mn eigen wagen nog eens kijken waar hij zit. Tnx Piet!

Ouwe mopperkont

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank

- C5 Charactére
Gepost: 28 april 2009 03:46 PM
  [ # 6 ]

Je ziet nu alleen de bovenzijde van die plaat.
Haal de onderbekleding er maar eens af, dan zie je’m wel zitten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook