Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Heeft iemand er een fotootje van, of een beschrijving van hoe hij eruit ziet? hij is aan revisie toe
Ohja, het gaat om een Chic zonder krulletters, a.k.a. 1.6 tzi, 1991. Dus met stuurbekrachtiging.
Dank!
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
uuuh… tja zie linker onderhoek, tussen de 2 tywraps aan de stabilisatorstang. en dan onder de stang. Dat is hem!
Volg de stok van je hoogte regelaar onder de auto en je komt bij hem uit!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Ah ik heb ‘m vandaag gezien!
Tenminste, een klein stukje ofzo, want er zit een stuurstang voor, met bekrachtiging erbij.. is deze te demonteren zonder eerst de motor te verwijderen?
2CV 1985
raoel schreef:Ah ik heb ‘m vandaag gezien!
Tenminste, een klein stukje ofzo, want er zit een stuurstang voor, met bekrachtiging erbij.. is deze te demonteren zonder eerst de motor te verwijderen?
2 dagen geleden heb ik de mijne eruit geschroefd. 5 minutjes werk!:wink:
(zonder motor )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
BasisBIX schreef:raoel schreef:Ah ik heb ‘m vandaag gezien!
Tenminste, een klein stukje ofzo, want er zit een stuurstang voor, met bekrachtiging erbij.. is deze te demonteren zonder eerst de motor te verwijderen?
2 dagen geleden heb ik de mijne eruit geschroefd. 5 minutjes werk!:wink:
(zonder motor )
ja, dat kan ik me dan wel weer voorstellen
Nog lastige slangenklemmen aan dat ding? Ik kan het evt “blind” gaan proberen, maar die muurvaste slangenklemmen zijn zelfs *met* zicht klote
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je kan het beste de lange aandrijfas eruit halen, anders is het niet te doen. Maar ook met de lange as eruit is het een rotklus.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
knäckor schreef:Je kan het beste de lange aandrijfas eruit halen, anders is het niet te doen. Maar ook met de lange as eruit is het een rotklus.
ja die is eruit! (zie mijn topic met de bakwissel)
Probleem is dat alles onder de tectyl zit, dus zelfs al zie ik het apparaat niet, en ik dapper genoeg zou zijn om het toch te proberen, kan ik de boutjes moeilijk vinden door 1cm tectyl heen
als iemand nou een close-up had van alle aansluitingen die eraan zitten..
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik kan je wel vertellen welke leidingen erop zitten Je hebt een vraagbaak toch? Kijk daar even in bij de afdeling hoogteregelaars, dan weet je hoe het ding eruit ziet.
Vanuit de bestuurder gezien zit de hoogteregelaar zeg maar dwars op je subframe, dus met de platte kanten naar voren en achteren. Het kogeltje zit dan naar de achterkant van de auto gericht. Aan de linkerkant, op half 11, zit er een leiding in geschroefd. Aan de rechterkant, op half 5, zitten er 2 leidingen achter elkaar in de regelaar geschroefd. En op ongeveer 3 uur zit nog een leiding over de lekaansluiting geschoven die met een slangenklem vast zit.
Succes!
/edit: Ik lees op een ander forum dat je niet de hoogteregelaar, maar de drukregelaar bedoelt Die heb ik ook nog nooit gedemonteerd, maar daar kan je tenminste bij als je de radiateur even verwijdert.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
knäckor schreef:/edit: Ik lees op een ander forum dat je niet de hoogteregelaar, maar de drukregelaar bedoelt Die heb ik ook nog nooit gedemonteerd, maar daar kan je tenminste bij als je de radiateur even verwijdert.
Laten we niet dingen door elkaar halen
De drukregelaar moet er inderdaad af, maar dat gaat wel lukken. Die is zichtbaar, alleen 1 boutje heeft ruzie met een stalen slangetje. Komt goed
Ten tweede de voorste drukregelaar zou ik er ook graag vanaf halen (komt slecht, slecht, slecht omhoog vooraan). En wat dat betreft zijn je tips heel, heel, heel bruikbaar
Nog wat vragen:
1.“het kogeltje zit naar de achterkant van de auto gericht”. Kogeltje? Welks?
2. Dit ding zit vast aan iets vast met een bout. Met een willekeurige maat, sleutel 8,10,11,14,16(?),17 ik kom ze allemaal tegen, en liefst met weinig ruimte zodat je er niet bij kan met een steeksleutel
(...wat is het toch met boutjes en maten…)
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
raoel schreef:1.“het kogeltje zit naar de achterkant van de auto gericht”. Kogeltje? Welks?
Ook wel Plunjer genoemd:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ah, okee. Kleine verwarring, ik heb geloof ik zelfs gezien dat ‘ie slecht omhoog kwam in Leek.
Maargoed, het kogeltje is de verbinding met de stangen die ervoor zorgt dat de hoogteregeleaar weet hoe hoog de auto staat, en aan de hand daarvan meer of minder LHM in de veerpoten laat stromen.
De nippels kun je losdraaien met sleutel 8, en de regelaar zelf zit vast met 2 boutjes 11.
Eveneens ben ik tevens ook.