Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hoe zijn de voorbanden qua druk en profiel? Met nieuwe voorbanden draaide ik het stuur van mijn Progress met gemak met 1 hand rond. Een BX Deauville waarin ik had proefgereden met zachte slechte banden ging écht loodzwaar.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kornstra schreef:Hilko16TZI schreef:Jammer Klaas. Succes met de Palmares.
Bedankt Hilko…..,en zo zijn we beide weer terug bij een 1400-tje,zouden dat nu toch de fijnste motortjes zijn?
In ga niet in general spreken en jij hebt bovendien een 150 blok (Besje heeft een TUutje), maar de 1400 die ik nu heb is de beste BX die ik ooit heb gehad. En de leukste.
En verder sluit ik me helemaal bij Timo aan: een Palmares is geweldig! Zeker als ze nog echt mooi wit is. Zuinig op zijn Klaas! En dat motortje kan met gemak 9 ton draaien, heb ik in Autoweek gezien
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja,heb het ook gelezen Hilko,kan er dus nog een dikke 7 ton bij op rijden
Stukje Klokje Rond:
Citroën BX 14E - 1987
Wat zegt u, 900.000 kilometer met een BX? Verstaan wij dat goed, negen ton? Dat is bijna één miljoen met een auto die bij veel mensen een niet al te beste reputatie heeft. Maar dat deze eenvoudige Citroën een lange adem heeft, bewijst het exemplaar van Obbe Kamphuis. Hij rijdt al bijna negentien jaar met zijn ouwe, trouwe BX. Dat moeten we zien!
@Timo,
Weet niet wat de bandenspanning was vanmiddag,zag wel dat de bandjes nog maar een millimeter of 3/4 profiel hadden,zowel voor als achter.
Als ik het er een jaar op uitzing ben ik tevreden.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat moet de TRI kosten?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
McDean schreef:wat moet de TRI kosten?
Ik dacht aan 150,-.....
Maar ik wil de 205 velgen wel graag zelf houden.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat is wel redelijk, maar dit is een 90pk versie ofniet?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja dat klopt,90 paardenkrachten onder de kap.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Iemand nog iets nodig van de TRi?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja,en dan was het zover,over en uit.
Heb niks aan onderdelen kunnen verkopen,dus het heeft geen zin de BX nog langer op het erf te laten staan.
Kreeg een vrijwaring en E 75,- voor het wrak,viel me niet af!
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tja, het was niet anders.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Grappig was wel dat BX het heuveltje afrolde en tegen de stempelpoot van de kraan aanbotste omdat de handrem het niet meer deed…......,bam! een koplamp minder te verkopen voor de sloper.
Gelukkig stond hij er zelf niet tussen
Heb nog wel de dynamo,achterlichten,zonneklep,veerbollen,reactiestangetjes,remblokken en nog wat andere zooi van de BX gesloopt.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hmmm jammer dat ie weg is… Begrijpelijk, daar niet van. Echter, op Citromobile hoorde ik nog diverse mensen praten over de auto. Weet verder het fijne er niet van. Gaat dat ding meteen de pers in of valt die sloperij nog te benaderen voor goed plaatwerk?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Neem aan dat de wagen nog een tijdje op het terrein van de sloper blijft staan,portieren rechts waren nog netjes,links hadden ze schade.
Motorkap was ook naar de klote,de sloper drukte z’n kraan er gewoon in ,wat een boer.
Was een paar maanden geleden bij ‘m toen er net een blauwe BX type 1 de pers in ging….,kenteken begon met PD.
Met z’n vieren in je Eendje.
Kornstra schreef:Was een paar maanden geleden bij ‘m toen er net een blauwe BX type 1 de pers in ging….,kenteken begon met PD.
Shit, dat was waarschijnlijk Bleu Romantique.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
BasisBIX schreef:Shit, dat was waarschijnlijk Bleu Romantique.
Onderkant van de portieren zaten dik in de plamuur…,ook niet meer bruikbaar dus.
Met z’n vieren in je Eendje.