26 van de 43
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 april 2009 04:17 AM
  [ # 376 ]
Gais schreef:

Overigens, een pomp die blijft aanslaan is altijd de accumulator bol of zou het ook aan de pomp kunnen liggen?

De pomp waarschijnlijk niet; de bol: dat hangt er vanaf. Als er teveel interne lekkage is in het hogedruk circuit (dat zie je aan de retourstroom) dan krijg je ook dit effect.

Gais schreef:

Na het starten duurt het een paar tellen en dan komt ze vrij vlot omhoog maar het stukje tot de normale rijhoogte duurt weer wat langer, dat laatste stukje hoor je de pomp ook vrij vaak aan/afslaat (wat is het eigenlijk? Overdruk ventiel dat in werking treed?).

Als je de voorraadbol al vervangen of hervuld hebt denk ik dan eerder aan een slechte veerpoot. Dat kun je controleren door de wielretourstroom te beoordelen. Die mag nagenoeg afwezig zijn maar er moet zeker geen straaltje uitkomen.

Wat je hoort is de drukregelaar die de hd pomp laat werken voor de druk in het veer/remsysteem. Zodra die afslaat hoor je een sis of een tik, en dan is alle druk weer voor de voorraadpot of de stuurbekrachtiging. Die krijg trouwens altijd voorrang.

Gais schreef:

Gister had ik haar naar de hoogste stand laten komen, nadat de motor uit was weer op rijhoogte gezet. Achterkant veerde met de hand gewoon soepel en bleef op hoogte, voorkant was alweer wat ingezakt ->slechte voorbollen?

En als je de rem intrap op de normale rijhoogte begint de pomp ook gelijk weer met pompen, toch die accumulatorbol?

Neuh, niet per sé, eerder een vervuilde remservo. Misschien eerst maar eens even mee rijden om het allemaal goed los te maken. En *goed* en flink doorspoelen; er zaten rotte leidingen in (toch?) dus daar kan ook vuil van achtergebleven zijn.

Gais schreef:

Heb alle bollen bij laten vullen, zaten om en nabij de 20 bar maar klopt het als ik zeg dat het er op lijkt dat iig de accumulator en voorbollen niet goed meer zijn?

Als ze bijgevuld zijn dan zou het gewoon goed moeten zijn.

Gais schreef:

Achterkant blijft ongeveer een dag op rijhoogte staan, voor zakt naar mijn idee wel iets. Tot het stroeve deel van de voorpoten. Kan dat stroeve er trouwens voor zorgen dat de bollen kapot gedrukt worden?

Nee, dat gaat ten koste van de veerpoot zelf.

Er kan nog wat lucht of vuil in het systeem zitten, dat moet je er eerst maar even uit gymnastieken en spoelen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 april 2009 04:00 PM
  [ # 377 ]

Duidelijk, ik ga gewoon een flink stuk rijden (als er APK opzit) en kijk dan wel verder.
Volgens mijn zijn ongeveer alle leidingen vervangen, achterkant heb ik zelf gedaan en voor zaten er al gecoate in. Denk dat de vorige eigenaar dat gedaan heeft met de blokwissel.

Arjan Verkade schreef:

Ja de verwarring was door de quote.
Als ik het nu goed begrijp kan je jouw eigen probleem oplossen door het nakijken van de ontsteking.

Ik vermoed je voorraad bol, laten controleren en vullen kan nooit kwaad en zijn de kosten niet Wink
Een nieuwe pomp kost 2000 euro Laughing Mocht je die willen vervangen even 2de hands zoeken natuurlijk Wink

Bollen zijn allemaal gecontroleerd en gevuld, moet er wel bij zeggen dat de druk wel aan de lage kant was. 15-20 bar. Pomp heb ik reserve, vorige eigenaar heeft mij goed voorzien in reservedelen Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 april 2009 08:13 PM
  [ # 378 ]

Zoals aangegeven doet een slechte pomp geen afbreuk aan het op druk houden van het systeem; zolang de pomp pompt, wordt er druk geleverd,
ook al wordt de opbrengst over loop der tijd minder (slijtage).
De regelaar zorgt voor een aanvaardbaar drukniveau, en de hoofdbol is er om de druk te hanteren/ behouden.
Het veel inschakelen/ uitschakelen van de regelaar ligt vrijwel altijd aan óf een lamme voorraadbol óf een versleten/vervuilde regelaar (zodat deze de druk niet vasthoudt)..
-> bol op druk laten brengen of vervangen, regelaar schoonmaken of vervangen.

Het schokkerige stijggedrag wijst ook in die richting, of aan een vastzittende hoogteregelaar.
Het is dan ook zaak hoogteregelaars regelmatig goed in de WD40 of kruipolie te zetten; ze krijgen aardig wat straatvuil voor hun kiezen.

Jouw auto heeft een behoorlijke tijd stil gestaan, nu kan/ mag ze eindelijk de beentjes weer eens strekken.
De kans bestaat dat alles even goed moet loskomen; gymnastieken, ontluchten en eventueel nog eens doorspoelen kan afdoende zijn.
Regel eerst een APK, en ga er dan eens fatsoenlijk mee rijden.
Als het niet beter wordt kun je altijd nog verdere stappen nemen..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 april 2009 11:21 PM
  [ # 379 ]

Helemaal duidelijk nu, even vergeten dat ik ‘s ochtends vroeg ook altijd even door moet spoelen (koffie) en tijd nodig heb voordat alles weer soepeltjes gaat Razz

Zie overigens een revisiesetje voor de voorpoten op marktplaats staan, iemand daar ervaring mee? Of gaat het bij stroeve voorpoten meer om de ‘slide bearing’?
 
Gaat om nr8, rechtsonder in de tekening zie je welke deeltjes (aangegeven met letters) erin zitten.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 april 2009 03:59 PM
  [ # 380 ]

Zo, alweer twee dagen terug uit Belgie. Was weer een weekend vol potentie maar helaas liep het uiteindelijk toch mis, we weten nu iig wel dat wij in 2 uur een blok kunnen wisselen Laughing

Helaas snipverkouden maar toch weer verder met de BX, uitlaat nog een keer losgehaald, alle verbindingen schoongemaakt en met vloeibare pakking weer in elkaar gezet. Ik kan nog niet helemaal plaatsen of de uitlaat nu wel lekdicht is, als de motor loopt voel en zie ik niks maar maakt toch wel veel geluid. Misschien zijn mijn dempers gewoon gaar.

Kwam ook nog een LHM lek tegen maar alleen als je de rem had gebruikt. Dacht eerst dat het een aansluiting was achterop de veiligheidsklep (en daar kan je totaal niet bij…) Toen ik daar mee bezig was had ik bijna de fik erin gezet, leiding die van voren kwam bleef LHM uitdruppelen en blijkbaar kan ik daar niet tegen Very Happy
Na een paar uur zat het verse rubbertje erin maar nog steeds lek, blijkbaar toch de slang onderop de remklep Rolling Eyes

Maar ik ben er klaar mee, ik ga een afspraak maken bij de garage en hoop maar op het beste Razz Alleen nog even een lampje wisselen en een vers ruitenwisserblad monteren.

Edit: Ik maak dan ook gelijk wat foto’s van mijn vieze BX, gaat wat beter met wat ruimte om de auto heen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 april 2009 04:33 PM
  [ # 381 ]

succes!

Jouw uitlaat verhaal komt me bekend voor, mijne klinkt ook “te hard” maar waar het aan ligt ?  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 april 2009 04:45 PM
  [ # 382 ]

Ligt de pijp niet ergens tegen de koets oid aan? Ik heb zoiets wel eens gehad met mijn BMW waarvoor de vervangpijp een dikkere demper had…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 april 2009 05:42 PM
  [ # 383 ]

Pijp hangt helemaal vrij, ben er onderhand vrijwel van overtuigd dat die gewoon gasdicht is.

Afspraak gemaakt voor de APK, helaas lukt het vanwege koninginnedag niet meer deze week. Ook maar even gele lampjes voor in de koplampen gehaald en een nieuwe ruitenwisser. Vervolgens auto weer op haar bandjes en nog een paar rondjes gereden, helemaal goed afgezien het feit dat ik de uitlaat iets te laag heb hangen (klem schraapt over hoge drempels)

Slecht te zien op de foto maar koplampen en mistlichten zijn beide mooi geel.





Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 28 april 2009 06:41 PM
  [ # 384 ]

Mooi! En met Type 3 achterlichten, staat erg goed!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 april 2009 07:04 PM
  [ # 385 ]

wel ff een keer wassen en poetsen hoor!  Laughing

4 mei apk zou leuk zijn! dan krijgt die van mij ook hopelijk apk…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 28 april 2009 08:40 PM
  [ # 386 ]

ziet er weer erg netjes uit, veel succes met de apk, en blijf erbij staan bij mij snapten ze weer niet dat als je een bix achter opkrikt dat de achterremmen het niet meer doen, kon ik dat weer uitleggen anders weer onterecht afkeur.
en let op dat ze het subframe voor niet in elkaar drukken met die bokken van de brug, is mij ook een keer gebeurd.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 april 2009 10:12 PM
  [ # 387 ]

Zo, dat staat er toch weer prima bij! Cool
Heel veel succes met de APK, ik zal voor je duimen…

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 28 april 2009 10:35 PM
  [ # 388 ]
Hilko16TZI schreef:

Heel veel succes met de APK, ik zal voor je duimen…

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 april 2009 11:22 PM
  [ # 389 ]

Wel een blitskikker deze wagen…
Netjes gedaan kerl, en nu naar de APK!
Ben benieuwd…
Wink

Blokwissel in twee uur?
Bennie met Mick aan’t knallen geweest..?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 29 april 2009 03:53 PM
  [ # 390 ]

Very Happy Ik wil jullie bij deze ook alvast bedanken voor de support tot nu toe!

En ik kon niet meer wachten dus heb even rondgebeld, heb een garage gevonden die vanmiddag al kan keuren.

Pascal schreef:

Blokwissel in twee uur?
Bennie met Mick aan’t knallen geweest..?

Hehe, Mick had er niks mee te maken. Na het warmdraaien voor race1 zat het blok muurvast (boutje van kelk losgelopen), toen hadden wij nog twee uurtjes tot race2.

Profiel  
 
 
26 van de 43
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook