Beste citrofielen, deze c5 rijder wordt geplaagd door lekkage.
De auto is gaan lekken nadat de klepstoters zijn vervangen. december 2003.
Wat is hier aan de hand, kan er iets krom zijn wat radicaal vervangen moet worden. Bij de garagisten wordt ik niks wijzer.
Wie geeft mij goede technische raad…
Op zulke reparaties zit toch standaard een jaar garantie? En als ‘t nog nooit goed is geweest is het toch de taak van de garagist om dit te verhelpen?!
Er zit inderdaad weer een nieuwe garantie op de vervangen onderdelen. Dus de garage zou het moeten oplossen zonder al teveel kosten. Het is nog niet opgelost dus de garage heeft nog wat huiswerk.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Volgens mij hoeft de kop er niet af voor het vervangen van de klepstoters, dus zal het wel lekken via de klepdekselpakkingen. De mijne zweet daar ook wat. Gewoon mee teruggaan, is simpel te verhelpen en is garantie m.i. ,alleen is het wel lang geleden gerepareerd.
Vraagje wat voor C5 is het en bij welke km stand zijn deze (hydraulische?) klepstoters vervangen?
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
Het schijnt dat er tussen de klepdeksel en de koppakking nog een pakking is voor de nokkenassen.
Deze lekt een klein beetje, we houden het in de gaten.
Het is een 2.0, bij ca 60.000 vervangen. roll
als iemand weet waar de olie heen gaat wil ik het graag meteen weten..
iedere dag komen er mensen met dit probleem..
kleppendeksel pakkingen lekken/zweten bij bijna elke picasso/c5.
maar het verbruik heeft volgens mij niks te maken met het vervangen van de klepstoters.. je komt niet aan klepseals ofzo.. lijkt me dan dus ook sterk dat die ineens lek gaan..
(ik zou graag een keer een in elkaar gedraaide motor helemaal gaan onderzoeken, maar dat heb ik nog niet mee gemaakt gelukkig:D)
Speed is Nothing Whitout Control!
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005
- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Waarom zijn eigenlijk de klepstoters vervangen?
Had dit iets te maken met een katalysator / uitlaatgasstoring en het op 3 cilinders (noodprogramma) lopen. Ik heb hier nl. last vast en mijn dealer begon ook al over het vervangen van de klepstoters. Echter is het bij mijn C5 ( 2.0 16v op lpg) pas opgetreden bij 155.000 km.
Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).