voorste hoogteregelaar
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 april 2009 03:27 PM

Heeft iemand er een fotootje van, of een beschrijving van hoe hij eruit ziet? hij is aan revisie toe Smile

Ohja, het gaat om een Chic zonder krulletters, a.k.a. 1.6 tzi, 1991. Dus met stuurbekrachtiging.

Dank! Smile

2CV 1985

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 april 2009 04:39 PM
  [ # 1 ]

uuuh… tja zie linker onderhoek, tussen de 2 tywraps aan de stabilisatorstang. en dan onder de stang. Dat is hem!

Volg de stok van je hoogte regelaar onder de auto en je komt bij hem uit!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 april 2009 09:16 PM
  [ # 2 ]

Ah ik heb ‘m vandaag gezien!

Tenminste, een klein stukje ofzo, want er zit een stuurstang voor, met bekrachtiging erbij.. is deze te demonteren zonder eerst de motor te verwijderen?  Shocked  Smile

2CV 1985

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 april 2009 09:37 PM
  [ # 3 ]
raoel schreef:

Ah ik heb ‘m vandaag gezien!

Tenminste, een klein stukje ofzo, want er zit een stuurstang voor, met bekrachtiging erbij.. is deze te demonteren zonder eerst de motor te verwijderen?  Shocked  Smile

2 dagen geleden heb ik de mijne eruit geschroefd.  5 minutjes werk!:wink:

 

 


(zonder motor Laughing )

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 april 2009 10:48 PM
  [ # 4 ]
BasisBIX schreef:
raoel schreef:

Ah ik heb ‘m vandaag gezien!

Tenminste, een klein stukje ofzo, want er zit een stuurstang voor, met bekrachtiging erbij.. is deze te demonteren zonder eerst de motor te verwijderen?  Shocked  Smile

2 dagen geleden heb ik de mijne eruit geschroefd.  5 minutjes werk!:wink:

 

 


(zonder motor Laughing )

ja, dat kan ik me dan wel weer voorstellen Wink

Nog lastige slangenklemmen aan dat ding? Ik kan het evt “blind” gaan proberen, maar die muurvaste slangenklemmen zijn zelfs *met* zicht klote confused

2CV 1985

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 april 2009 01:58 AM
  [ # 5 ]

Je kan het beste de lange aandrijfas eruit halen, anders is het niet te doen. Maar ook met de lange as eruit is het een rotklus.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 29 april 2009 02:01 AM
  [ # 6 ]
knäckor schreef:

Je kan het beste de lange aandrijfas eruit halen, anders is het niet te doen. Maar ook met de lange as eruit is het een rotklus.

ja die is eruit! (zie mijn topic met de bakwissel)

Probleem is dat alles onder de tectyl zit, dus zelfs al zie ik het apparaat niet, en ik dapper genoeg zou zijn om het toch te proberen, kan ik de boutjes moeilijk vinden door 1cm tectyl heen Smile

als iemand nou een close-up had van alle aansluitingen die eraan zitten.. Wink

2CV 1985

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 april 2009 02:09 AM
  [ # 7 ]

Ik kan je wel vertellen welke leidingen erop zitten Je hebt een vraagbaak toch? Kijk daar even in bij de afdeling hoogteregelaars, dan weet je hoe het ding eruit ziet.

Vanuit de bestuurder gezien zit de hoogteregelaar zeg maar dwars op je subframe, dus met de platte kanten naar voren en achteren. Het kogeltje zit dan naar de achterkant van de auto gericht. Aan de linkerkant, op half 11, zit er een leiding in geschroefd. Aan de rechterkant, op half 5, zitten er 2 leidingen achter elkaar in de regelaar geschroefd. En op ongeveer 3 uur zit nog een leiding over de lekaansluiting geschoven die met een slangenklem vast zit.

Succes!

/edit: Ik lees op een ander forum dat je niet de hoogteregelaar, maar de drukregelaar bedoelt Smile Die heb ik ook nog nooit gedemonteerd, maar daar kan je tenminste bij als je de radiateur even verwijdert.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 29 april 2009 02:23 AM
  [ # 8 ]
knäckor schreef:

/edit: Ik lees op een ander forum dat je niet de hoogteregelaar, maar de drukregelaar bedoelt Smile Die heb ik ook nog nooit gedemonteerd, maar daar kan je tenminste bij als je de radiateur even verwijdert.

Laten we niet dingen door elkaar halen Wink

De drukregelaar moet er inderdaad af, maar dat gaat wel lukken. Die is zichtbaar, alleen 1 boutje heeft ruzie met een stalen slangetje. Komt goed Wink

Ten tweede de voorste drukregelaar zou ik er ook graag vanaf halen (komt slecht, slecht, slecht omhoog vooraan). En wat dat betreft zijn je tips heel, heel, heel bruikbaar Very Happy

Nog wat vragen:
1.“het kogeltje zit naar de achterkant van de auto gericht”. Kogeltje? Welks?
2. Dit ding zit vast aan iets vast met een bout. Met een willekeurige maat, sleutel 8,10,11,14,16(?),17 ik kom ze allemaal tegen, en liefst met weinig ruimte zodat je er niet bij kan met een steeksleutel Razz
(...wat is het toch met boutjes en maten…)

2CV 1985

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 29 april 2009 04:47 AM
  [ # 9 ]
raoel schreef:

1.“het kogeltje zit naar de achterkant van de auto gericht”. Kogeltje? Welks?

Ook wel Plunjer genoemd:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 april 2009 01:19 PM
  [ # 10 ]

Ah, okee. Kleine verwarring, ik heb geloof ik zelfs gezien dat ‘ie slecht omhoog kwam in Leek.

Maargoed, het kogeltje is de verbinding met de stangen die ervoor zorgt dat de hoogteregeleaar weet hoe hoog de auto staat, en aan de hand daarvan meer of minder LHM in de veerpoten laat stromen.

De nippels kun je losdraaien met sleutel 8, en de regelaar zelf zit vast met 2 boutjes 11.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook