Dag lieve mensen,
Toen mijn airco er twee weken geleden mee stopte en een lekke pomp geconstateerd was, dacht ik voor de grap ‘laat ik eens kijken wat er allemaal op marktplaats staat’. En wat vond ik? Een nette zilvergrijze XM V6.24 exclusive uit 1996!
Het betreft dus een Serie 2 XM, met nog de ZPJ4 motor erin, net als Diravi. Uiterlijke verschillen met m’n automaat zijn op één hand te tellen:
- Deze heeft geen open dak
- Andere pook
- 2e airbag
- Pedaal extra
- Ander kenteken
Eigenlijk was iemand anders me voor, maar die was het niet helemaal eens met de prijs en ik had intussen iets over de vraagprijs geboden (wist niet wat de ander voor bod had), want ik had serieuze interesse.
Auto verkeert na iets meer dan 2 ton te hebben gereden in goede staat, slechts enkele plekjes in de lak en het interieur (leer+hout) is smetteloos, op de versnellingspook na. Bijna geen lekkages ontdekt, geen vloeistoffen en ook geen lekkende uitlaat(spruitstuk). Alleen de is airco leeg. ops:
Wat mankeert er nog meer aan (voor zover ik ontdekt heb):
- Boven de 70 km/u begint er linksvoor iets mee te zingen/rammelen in verhouding met de snelheid
- Af en toe ABS lampje
- Spiegelbediening werkt niet, links zit de motor vast, rechts wordt de motor niet aangestuurd.
Wat mis ik nog in de uitrusting:
- Radiobediening op stuur
- Einddemper met dubbel pijpje?
En zoals sommigen misschien gelezen hebben was ik in de automaat bezig een CarPC in te bouwen, dat gaat verhuizen naar deze wagen! Net zoals de xenon verlichting, en de keyless entry (in de buurt komen wagen open systeem).
‘t Is wel weer wennen hoor, schakelen… En dat het open dak mist vind ik niet zo erg, deze auto heeft normaal gesproken airco, en ik zit niet meer met m’n haar tegen het plafond.
Foto’s volgen hopelijk morgen, als het weer meezit… voorlopig geniet ik in m’n eentje van 2 gebroederlijk naast elkaar staande bijna identieke XM’s!
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Mooi mooi mooi.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Re: De XM V6.24 Exclusive van Lampie
Lampie schreef:- Einddemper met dubbel pijpje?
Dat was toch alleen met de nieuwe V6, de ES9J4 dus?
In elk geval, gefeliciteerd met het kettingmonster.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Dank Tjerk! Ik dacht dat alle 24-kleppers dat dubbele mondstuk hadden, maar net gekeken op service.citroen.com en ik had het mis.
Auto heeft geen originele vloermatten overigens, en het klepje van het codeslot is stuk
Foto’s…
Ik tussen m’n XM’s, op de foto links de nieuwe.
De automatische V6 op de voorgrond…
Voorin…
En de achterbank, met nog een nieuwe buitenspiegel in doos.
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
eXpelliarMus schreef:Mooi mooi mooi.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:eXpelliarMus schreef:Mooi mooi mooi.
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Toe maar zeg, wat een fraai duo!
Voelt waarschijnlijk als een triootje met 2 bloedmooie meiden…
Ja, een triootje met een tweeling zelfs
Ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat ik afscheid zal moeten nemen van de automaat, ook al heeft zij haar mankementjes…
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Prachtig Lampie! Een echte ZPJ4!
Super!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Gefeliciteerd! Blijft mooi, zilver op een XM.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
slingshot schreef:eXpelliarMus schreef:eXpelliarMus schreef:Mooi mooi mooi.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Heel mooi hoor
ops: Okee, even een beginnersvraagje.
Voor het zingen/gonzen linksvoor heb ik de diagnose kapot wiellager vastgesteld. Nu moet die vervangen worden en ik ben al een eind, maar het lukt net zo met de fusee- en stuurkogel.
Ik heb de moeren van beide tot het eind van het schroefdraad gedraaid, vervolgens de kogels losgedrukt met een poelietrekker, maar nu draaien de kogels mee als ik de moeren verder los wil draaien.
Ik zie net dat de fuseekogel een imbusgat heeft om ‘m tegen te houden, maar die stuurkogel?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Met een tang vasthouden. Heb ik ook net gedaan. Alleen oppassen dat je rubber dan niet scheurt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dank voor snelle reactie. Maar beschadig ik die kogel niet op die manier?
Ik kan natuurlijk ook wat latoenkoper om de kogel heendoen?
En nog iets, de ABS-sensor zit natuurlijk muurvast, die is er zeker niet heel af te krijgen? Of is dat een kwestie van het stekkertje zoeken en het fuseestuk met sensor en al erafhalen?
Groetjes Erik!