BPM
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 08 juli 2005 01:24 PM

BRON: www.autoweek.nl

De Europese Commissie heeft een voorstel ingediend om de EU-lidstaten hun registratiebelastingen op auto’s af te laten schaffen. Voordat het echter zo ver is moeten alle ministers van Financiën hiertoe unaniem beslissen.

Op dit moment heffen 16 van de 25 Lidstaten een registratieheffing op auto’s. In Nederland gaat het daarbij om de BPM. Bij afschaffing van de BPM worden nieuwe auto’s bij de aanschaf tot 30% goedkoper. Ondanks het mogelijk afschaffen van de BPM zal het autorijden in Nederland niet goedkoper worden. Het wegvallen van de BPM zal worden gecompenseerd met een hogere motorrijtuigenbelasting en op den duur met een vorm van kilometerheffing. De belastingdruk zal dan verschuiven van het bezit van een auto naar het gebruik van een auto. Mocht het voorstel van de Europese Commissie worden aangenomen dan zal de periode voor het afbouwen van de BPM tussen de 5 en 10 jaar in beslag gaan nemen. Voordat de afschaffing van de registratieheffingen een feit is zullen alle ministers van Financiën eerst unaniem achter het plan moeten staan. Na de zomer zal het plan met de ministers van Financiën worden besproken.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 13 juli 2005 04:29 PM
  [ # 1 ]

Nieuwe BPM tarieven in 2006

bron: www.autoweek.nl

Op prinsjesdag 2005 wordt nieuwe wetgeving op het gebied van de BPM verwacht. De hoogte van de BPM zal afhankelijk worden gesteld van de uitstoot van de auto.

In een tijd dat op Europees niveau druk wordt gesproken over afschaffing van de BPM wil minister Peijs een differentiatie op de BPM invoeren. Het plan is om op zuinige auto’s minder BPM te heffen en op vervuilende auto’s meer BPM in rekening te brengen. Bij de laatste categorie wordt dan met name gedacht aan luxe terreinauto’s die door hun hoge gewicht meer brandstof gebruiken en zodoende meer vervuilend zijn dan kleinere en lichtere auto’s. Minister Peijs zal haar plannen presenteren op prinsjesdag. De verwachting is dat de toch al dure SUV’s volgend jaar nog duurder zullen worden door een extra BPM heffing.
[/url]

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 juli 2005 04:58 PM
  [ # 2 ]

Re: Nieuwe BPM tarieven in 2006

PjotrBlom schreef:

bron: www.autoweek.nl

Op prinsjesdag 2005 wordt nieuwe wetgeving op het gebied van de BPM verwacht. De hoogte van de BPM zal afhankelijk worden gesteld van de uitstoot van de auto.

In een tijd dat op Europees niveau druk wordt gesproken over afschaffing van de BPM wil minister Peijs een differentiatie op de BPM invoeren. Het plan is om op zuinige auto’s minder BPM te heffen en op vervuilende auto’s meer BPM in rekening te brengen. Bij de laatste categorie wordt dan met name gedacht aan luxe terreinauto’s die door hun hoge gewicht meer brandstof gebruiken en zodoende meer vervuilend zijn dan kleinere en lichtere auto’s. Minister Peijs zal haar plannen presenteren op prinsjesdag. De verwachting is dat de toch al dure SUV’s volgend jaar nog duurder zullen worden door een extra BPM heffing.
[/url]

Wel vervelend als je al een optie had genomen op een C7.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook