Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hehe thanx
ik weet hier ook niet veel op te zeggen.
alleen probeer van iemand 4 wielen te lenen die zelfde maat hebben en 4 goede banden.
zet deze eronder en je heb je wielen uitgesloten
maar ja om dit te regelen is misschien niet zo makkelijk.
verder qua technishe details bij de ophanging e.d. weet ik verder ook niet zoveel vanaf hoor
ik probeer gewoon logisch dingen uit te sluiten.
dus voor mij zou dus dat de simpelste oplossing zijn om 4 andere wielen en je weet het verschil
het is denk ik alleen niet zo praktisch
arjan_verkade schreef:hehe thanx
ik weet hier ook niet veel op te zeggen.
alleen probeer van iemand 4 wielen te lenen die zelfde maat hebben en 4 goede banden.
zet deze eronder en je heb je wielen uitgeslotenmaar ja om dit te regelen is misschien niet zo makkelijk.
verder qua technishe details bij de ophanging e.d. weet ik verder ook niet zoveel vanaf hoor
ik probeer gewoon logisch dingen uit te sluiten.
dus voor mij zou dus dat de simpelste oplossing zijn om 4 andere wielen en je weet het verschil
het is denk ik alleen niet zo praktisch
Ik rij straks wel ff langs de kwikfit waar ze GRATIS schokdempers controleren… Kost me tenminste ff geen geld, wat ik nu wel ff kan gebruiken. Maar de wielnaaf is denk ik uitgesloten…
Net ff met Citroen-dealer in Renkum gebeld, en die zei ook dat je dan constant een trilling moet voelen op vrijwel elke hogere snelheid vanaf 80km/u
Weet iemand wat schokdempers kosten???
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
freddyonderstal schreef:arjan_verkade schreef:hehe thanx
ik weet hier ook niet veel op te zeggen.
alleen probeer van iemand 4 wielen te lenen die zelfde maat hebben en 4 goede banden.
zet deze eronder en je heb je wielen uitgeslotenmaar ja om dit te regelen is misschien niet zo makkelijk.
verder qua technishe details bij de ophanging e.d. weet ik verder ook niet zoveel vanaf hoor
ik probeer gewoon logisch dingen uit te sluiten.
dus voor mij zou dus dat de simpelste oplossing zijn om 4 andere wielen en je weet het verschil
het is denk ik alleen niet zo praktischIk rij straks wel ff langs de kwikfit waar ze GRATIS schokdempers controleren… Kost me tenminste ff geen geld, wat ik nu wel ff kan gebruiken. Maar de wielnaaf is denk ik uitgesloten…
Net ff met Citroen-dealer in Renkum gebeld, en die zei ook dat je dan constant een trilling moet voelen op vrijwel elke hogere snelheid vanaf 80km/uWeet iemand wat schokdempers kosten???
als het aan het wiel zou liggen zou het logisch zijn dat je het dan constant voelt ja.
zou je niet meteen bij kwikfit nieuwe dempers laten aansmeren
als hun aangeven dat er niet iets in orde is zou ik in jou situatie minimaal ergens een 2de mening vragen
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
arjan_verkade schreef:
zou je niet meteen bij kwikfit nieuwe dempers laten aansmeren
als hun aangeven dat er niet iets in orde is zou ik in jou situatie minimaal ergens een 2de mening vragen
idd, kwikfit zal toch beweren dat ze vervangen moeten worden Kun je niet beter direct naar een goede garage gaan en ze het probleem voorleggen? Ze kunnen dan een prijsopgaaf maken en kun je altijd kijken of je het doet of niet. misschien betaal je dan wat onderzoekskosten maar dan weet je het tenminste en is het aan jezelf om het te doen of niet.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ik ben bij Kwikflut geweest, en warempel kwam het oordeel dat de schokbrekers gewoon goed zijn. Niks mis mee dus.
Verder heb ik de wagen even op de krik gezet, en het achterwiel rondgedraaid om te controleren of er iets aanloopt, en ook dat is niet het geval.
Dan zal het gewoon de kwaliteit van de weg zijn, want wielnaaf lijkt me sterk. Als ik op de A2 bijna niks voel, en op de A12 het heftigst, is het dus niet constant, dus zal het gewoon de kwaliteit van de weg zijn.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
fftopic ....ik heb ooit eens gevraagd wat achterschokbrekers van een Xantia kosten…..kunnen wij niet vinden in het systeem, Meneer….
Was toch een simpele vraag???
Vóór wisten ze ook niet…...
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René van Maren schreef:fftopic ....ik heb ooit eens gevraagd wat achterschokbrekers van een Xantia kosten…..kunnen wij niet vinden in het systeem, Meneer….
Was toch een simpele vraag???Vóór wisten ze ook niet…...
dan heb je met de echte expers te maken
Ik blijf met het idee van de wielnaaf spelen.
Nu is het wel zo dat ik op de achteras 2 verschillende banden heb van elk een ander merk. Linksachter ligt een Michelin op en rechtsachter eentje van een voor mij onbekend merk; Dolfin of iets dergelijks.
Ik denk dat ik de wagen maar eens bij de citroendealer neerzet vrijdag of hij even de wielnaaf wil bekijken.
Tenzij iemand hier zegt dat het absoluut de wielnaaf niet kan zijn, bespaart me weer onderzoekskosten…
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Je weet ook zeker dat de wagen nooit een tik ofzo heeft gehad?
2 verschillende merken banden (en verschillend profiel), is ook niet alles he, wie weet ligt het daar aan.
Of had je ook al je voorwielen met de achterwielen verwisselt?
Nee weet ik niet zeker. Alleen wisselen van de velg kwam ik ook achter dat de reservevelg even, zelfs nog krommer was dan degene die er al op lag.
Daarom wilde ik graag ervaringen weten van mensen die aleens een kromme wielnaaf hebben gehad.
Wat zijn de symptonen, heb je het bij elke snelheid, enz…
Kan ik dit eventueel snel zelf controleren??
Als ik morgenvroeg meteen om 8 uur bij de garage ben, zal er dan iemand zijn die even in de loop van de dag wil kijken naar de wielnaaf?? Of moet je perse een afspraak maken?
Vreemde is dus dat ik op de a1 bijna geen last heb. de overlast begint op de a30 en de a12. daar is het het best merkbaar…
korte trillinkjes door de stoel heen. Soms erger dan de andere keren… Op gewone wegen totaal geen last. De aandrijfas is het probleem niet, aangezien het stuur niet trilt.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Hier nog iemand op problemcar.nl gevonden met hetzelfde probleem…
Lijkt dus vaker voor te komen…
http://www.problemcar.nl/index.php?topic=1512
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Heb laten controleren bij Citroen Hilversum, die zeiden al bij voorbaat dat een scheve wielnaaf vrijwel nooit voorkomt. Het lag volgens die man aan het feit dat ik 2 verschillende banden achter heb gemonteerd. Een lichtelijk versleten Michelin met 3mm profiel, en een band van Dolfin of iets dergelijks waar nog 4,5mm opzit.
Wielnaaf was inderdaad niet krom.
Nu in een ander topic van mij schrijf ik over dat kapotte rubber in de motorsteun. Ligt het eventueel daaraan? Dat de motor trilt, en dit door de auto voelbaar is??
Vrijdag kan ik terecht in Ede bij de Citroen-dealer.
====
en ook p.s. hier, mensen; allemaal enorm bedankt voor al jullie hulp, dit naar aanleiding van een klein meningsverschil in mijn andere topic over de diesellucht in mijn Xsara
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Na het laten repareren van mijn motorsteun merk ik ook dat het trillen in de stoel en chassis minder is geworden, zelfs vrijwel helemaal weg. Af en toe nog eens een klein trillinkje.
Nu merk ik wel dat na het hermonteren van de aandrijfas, wielen enz. wat er allemaal af moest voor die motorsteun, dat ik heel af en toe het stuur even licht zie trillen.
Ik zal me wel aanstellen en dingen zoeken die er niet zijn, maar wilde het toch even vragen.
Kwestie van even herbalanceren denk ik?
Ik heb het stuur lichtelijk 3 keer zien trillen in ruim een half uur snelweg rijden. En was dan maar en seconde of zelfs minder.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
niet aan doen!!!
kost meer dan het opleverd.
niet eens een sec dat merk je na paar weken niet eens meer.
gelukkig is het grootste probleem weg.
houden zo en genieten ervan