Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
knäckor schreef:Uit een ander topic, om niet teveel offtopic te gaan:
Poekoek schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je met dit weer de kachel nog op die stand hebt haha? Bij mij staat die eigenlijk al uit, heerlijk het dakraam open
Was eerder ook zo’n neuroot, maar die vervelende lucht was toch niet wat ik wilde.
Nee, nu draai ik de temperatuur helemaal naar koud, dan staan de knoppen eigenlijk nog steeds hetzelfde
Ik heb nu een armsteun waarvan het stofje niet correspondeert met de rest van het interieur. Als je bedenkt dat ik de knoppen van de kachel al hetzelfde zet, dan kan je je wel voorstellen hoe erg ik me hieraan stoor.
Oh darn, heb ik dat anfere draadje eerst gelezen & daarin geantwoord
Nee ,mijn knoppen gaan naar gelang de omstandigheden gerust in andere standen. Ik wil op een koude winterochtend vlot een beetje zicht hebben, bijvoorbeeld…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Poekoek schreef:Mijn armsteun klopt nog niet helemaal qua schuinte van het stof, dat moet ook nog even een keer bijgewerkt worden.
Maar zo neurotisch als sommige hier ben ik niet (meer). Luchtroostertjes staan allemaal van me af, in plaats van vooruit, kachelknoppen alle kanten op gericht. Praktisch nut mag niet ten koste gaan van de looks
Over die stof gesproken op de armsteun. Die moet ik ook nog even stofferen bij mij. Maar dat is meer omdat het dan een wat luxere uitstraling geeft.
Ik kan het niet hebben als bijrijders die achterin zitten het raam openzetten als de airco aanstaat. Is dat nou ook een tic?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, dat is gewoon logica. Als de achterpassagiers de ramen opzetten, wordt het niet koel in de auto en staat de airco voor Jan Vayne aan.
Eveneens ben ik tevens ook.
Gelukkig
Totaal aantal Berichten: 7814
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
knäckor schreef:Nee, dat is gewoon logica. Als de achterpassagiers de ramen opzetten, wordt het niet koel in de auto en staat de airco voor Jan Vayne aan.
Daarom kunnen wij bezitters van luxe uitvoeringen de achterruitbediening op afstand blokkeren..
Verder moeten de ventilatieopeningen inderdaad netjes recht staan. Knoppen van de kachel staan in de normale stand (auto, 22 graden en boven/onderverspreiding) al mooi symmetrisch maar ook voor mij geldt dat als er om wat voor reden dan ook een andere instelling gewenst is, dit geen probleem vormt.
Als zowel het linker- als rechter en eventueel ook de achterramen open moeten, dan ook allemaal even ver. Was dat al voorbij gekomen als vreemde trek? Verder moeten de hoofdsteunen van de achterbank ingeklapt zijn als er niemand zit, en de armsteun omlaag, de gordelsloten mooi in de clipjes.
Is er nog hoop?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Geweldig dit!
En ik maar denken dat ik de enige idioot was met dat soort tics.
Duidelijk niet dus. Is dit nu een bewijs dat ik stiekem toch Citrofiel ben, of is het menselijk?
Bij mij staan de ventilatieroosters ook altijd in het gelid, de airco op auto, enz enz, en natuurlijk allebei de kanten op dezelfde temperatuur.
Stuur altijd recht bij het parkeren, enz, enz. Ja, allemaal heel herkenbaar.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Als ik in een auto zit moeten allebei de zonnekleppen gelijk met elkaar staan Dus als de bestuurder zijn zonneklep naar beneden doet doe ik dat ook, en klapt hij hem tegen de zijruit aan doe ik dat ook.
Ik heb het ook met de ventilatieroosters, de airco, en met de zijruiten.
Echt leuk om te lezen dit!
@ Ed: Als je stuur recht moet bij het parkeren, waarom staat je C5 op de foto dan met de wielen ingedraaid geparkeerd?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Weet je wat ook zoiets idioots is? Je ziet wel eens mensen rijden met een afhangende binnenspiegel. Ik erger me daar kapot aan! Ik vind dat altijd zó vreselijk nonchalant/careless t.o.v. een auto overkomen…
Totale onzin natuurlijk, want wat heb ik er nou voor last van?
Derk
Tjerk jongen, heb je enig idee hoeveel moeite mij dat heeft gekost, zo voor de foto? Ik praat er nu nog wel eens over met mijn psych….
Dat zonnekleppen-verhaal komt me ook bekend voor ja, of allebei omhoog, of allebei omlaag.
Ergens vraag ik me toch wel af waar die waanzin vandaan komt hoor.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Bart1989 schreef:Ik kan het niet hebben als bijrijders die achterin zitten het raam openzetten als de airco aanstaat.
Nog nooit last van gehad. Maar bij mij weten ze die knopjes nooit te vinden
Bij mij staat de radio altijd op 13. Ook sinds in een versterker ingebouwd heb en hij nu eigenlijk wel op 10 kan staan. Maar het klinkt zo lekker op 13. Hoger gaat hij zelden, anders hoor ik de motor niet als die vreemd gaat doen…
Hah, leuk dat je over dat getal begint. Ik heb nog een tik met even getallen.
Het volume van de radio, de stand van de airco, altijd even getallen.
Ik heb werkelijk geen idee wat ik tegen oneven getallen heb, maar het zij zo. Dit gaat trouwens voor alles op wat ik met getallen heb, als het even kan, even getallen. Belachelijk hè.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Die getallen komt me ook bekend voor, vroeger met een Volkswagen Jetta met gescheiden airco moesten ze aan allebei de kanten op dezelfde temperatuur staan
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ah, splendid, allemaal gevalletjes van obsessive compulsive disorder. I love it!! Ik heb er zelf gelukkig niet zo’n last van.
dat met gatallen heb ik dus ook, bij mij staat de radio altijd op 5 tallen dus 15 of 20 enz. dan staat ie een keer op 23 bijvoorbeeld en dan moet ie persee op 25 ops:
ventilatie roosters moeten eigenlijk ook recht maar in mijn dame waren de veertjes eruit dus bij eerste drempel lag alles weer omlaag.