2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Koppelingsperikelen
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 april 2009 11:14 PM
  [ # 16 ]

Kijk even naar de foto van die velgen in de kofferbak. Die velgen bestaan in TRX en in 14”.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2009 12:59 AM
  [ # 17 ]

Meteen meer even de motorsteunen vernieuwd (die natuurlijk geen hond had liggen, gelukkig bood “alles op z’n Frans” uitkomst)..

...en de liggende voorraadbol…

..en toen kon het blok weer terug in haar eigen werkplek…

..na het afbouwen en vullen van allerlei levenssapjes, was het een kwestie van starten en ontluchten en wachten tot ze zich verhief en de ventilatoren aansloegen.
Daarna:“poppetje gezien, kassie dicht”...

..nog even een stootstrip vastgekit en met wat ducttape geborgd…
Ain’t she pretty met deze velgen?
Wat een verschil: geen gekraak meer met schakelen, gewoon zoals het hoort!

Mission accomplished!

Helaas was de brug morgen weer besproken, anders had ik ‘Pino’ er meteen achteraan gedaan.
Volgende keer beter..

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 mei 2009 01:46 AM
  [ # 18 ]

Net tempo, leuk resultaat.  very good

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2009 01:55 AM
  [ # 19 ]

..toch?!...

Wink

Mijn goede vrind vond ‘Maya’ een verademing na diverse Reflexen en Athena’s die hij van andere koppelingen had voorzien:
“eindelijk eens een CX waar niet alles waar je naar kijkt of aan sleutelt afbreekt of knapt…”

Laughing

Morgen even wassen en nalopen, zondag naar Citromobile.
Weet alleen nog niet of dat met ‘Maya’ of met ‘Pino’ gebeurt…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 mei 2009 10:00 AM
  [ # 20 ]

Maya!!!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 mei 2009 11:42 AM
  [ # 21 ]

Chapeau! Razz

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 mei 2009 02:02 PM
  [ # 22 ]

Goed werk! Veel plezier ermee. En het ziet er inderdaad netjes uit allemaal daar in het vooronder.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2009 02:46 PM
  [ # 23 ]

Ik heb het olie-vet-straatvuilmengsel zoveel mogelijk weggeschraapt met een klein plamuurmesje; nu ziet het er weer toonbaar uit.
Die smeerboel rond de motorsteun (zie foto) had ik hoofdzakelijk aan de lekkende oliedrukschakelaar te danken..
alles wat maar iets oppervlakroest vertoonde in de grondverf en later in de anti-steenslag (ML) gezet, dus dat kan weer efkes mee.
Vandaag een poging doen om roest aan plaatwerk op te frissen; het wordt uiteindelijk nog een mooie wagen.
Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2009 06:31 PM
  [ # 24 ]

En dan sta je dan, wachtend op de zondag, wachtend op Citromobile!
Een hele vrije zaterdag om te besteden, wat zal ik eens doen?
Nu heeft ‘Maya’ al vanaf aankoop een paar puntjes die niet zijn zoals het hoort:

- de koppeling was lam (maar dat is verholpen),
- hier een daar een lelijke plek met oppervlakteroest…

en

en


en dus het slijptolletje erbij om de plekken goed kaal te maken…

kwakje plamuur erop…

Terwijl de plamuur aandroogt kan ik mijn huidige koplampen uitwisselen voor “franse” koplampen die ik laatst van een mede-forummer kocht…

en hop! Ik heb aparte verstralers.
De bekabeling bleek al aanwezig in de kabelboom, dus ‘plug & play’ (dit keer wèl..)

na het schuren alles afplakken…

en een knikkerbussie etsende grondverf erover…

Rechterspiegel was ook niet mooi, dus die krijgt dezelfde behandeling…

Knikkerbussie EFH (‘Brun Maya’..) een paar laagjes geeft…

en

en

Niet super-de-hiephoi, maar voor mij toelaatbaar en acceptabel.
‘Maya’ heeft wel meer lichte gebruikssporen, dus dit voegt alleen toe.

CitroMobile: here we come!

Wink

Tot morgen allemaal!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 mei 2009 06:43 PM
  [ # 25 ]

goed bezig! hoe lang heeft zo’n wissel geduurd vraag ik me af? kreeg je de assen een beetje easy uit de bak?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2009 06:54 PM
  [ # 26 ]

Dat antwoord staat al in de fotosjoet verwerkt, maar ik wil je er rustig antwoord op geven:

de eerste dag om 09.00 de auto op de brug gezet, begonnen om een uur of 10.
Blok eruit, schoongemaakt en koppeling gewisseld, blok weer afgebouwd; gestopt om 17.00u.
Tweede dag pas begonnen om 13.00u, omdat ik eerst Twente ben doorgecrossed (en afgebeld heb..) op zoek naar motorsteunen: de dealer heeft de CX niet eens meer in het systeem, Renault (R20, hetzelfde blok) hetzelfde verhaal.
Dibert had niets, “Alles op z’n frans” in Enschede gelukkig wèl (zij het gebruikt,soît..).
Auto was klaar om 19.00u ongeveer.
Dus alles bij elkaar pak-em-beet 13 uur, incluis koffie, plas- en rookpauze.
uiteraard met twee man, alleen is ook te doen (op blokverwijdering en -plaatsing na).

Aandrijfassen zijn goed te verwijderen; links kreeg ik de meenemer niet los dus die keerring heb ik niet gedaan.
Rechts complete as (aandrijfas + hulpas) ging prima; hij is met twee haakboutjes geborgd in een apart lagerhuis.
Splinevertanding was wat droog en licht geroest.
Voor de rest: vrij goed te doen.
Homokineethoesen losgenomen, oud vet eruit en in with the new, nieuwe bandjes om de hoes.
Lik vet aan de splines zodat deze makkelijk in het diff glijden, meer niet.

Al met al viel het me reuze mee eigenlijk, had meer shit verwacht.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 mei 2009 09:12 PM
  [ # 27 ]

ok thanks. dat heb je dan vlot geregeld. knap hoor. ik rij al een tijdje rond met een nieuwe versnellingsbak in de kofferbak, dus zal er binnenkort ook aan moeten geloven, vandaar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 mei 2009 09:20 PM
  [ # 28 ]

Applaus! Goed gedaan man! en meteen lekker grondig aangepakt. Heel veel fijne kilometers gewenst! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2009 10:52 PM
  [ # 29 ]

Dank u zeerbeleefd.
Zit nog wel te pielen met een juiste pedaalafstelling, maar zie dit wel eerst effe een kilometertje of wat aan, zodat het nieuwe spul zich kan zetten.
Ik heb de hefboom op de bak zó afgesteld dat ze tegendruk begint te geven.
De kabel staat hierdoor spelingsvrij strak (en bijna geen stelmogelijkheid meer)..
Pedaal zit nu hoog, maar dat hoort, koppeling komt goed vrij en ontkoppelt goed, schakelen gaat een héél stuk beterder…
We zien wel.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 02 mei 2009 10:57 PM
  [ # 30 ]
Pascal schreef:

en hop! Ik heb aparte verstralers.
De bekabeling bleek al aanwezig in de kabelboom, dus ‘plug & play’ (dit keer wèl..)

Hee, goed man! En wat de rest betreft: goed bezig Cool

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook