1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Interne lekkage: Vanne de securité
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 april 2009 05:26 PM

Vanwege een stuurhuis dat intern zo lek is als een mandje, ben ik begonnen aan het project ‘stuurhuis vervangen’.
Het begin is niet zo moeilijk: op steunen, wielen eraf, bodemplaat eraf. Maar dan….
Dan moet ik volgens de Haynes (11.15.4):
“Remove the driver’s footwell carpet trim panel from the underside of the facia”

Mijn Engels is best redelijk, maar wat hiermee bedoeld wordt!?

Ik mis sowieso de plaatjes bij deze klus. Maar 2 foto’s voor 13 handelingen, en die twee foto’s voegen juist niet zo veel toe Confused

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 april 2009 09:03 PM
  [ # 1 ]

Dat zijn die plastic platen rondom je stuurhuis, waar ook je zekeringbak achter verstopt zit enzo. Ik denk dat je stuurkolom ‘ff’ los moet om wat speling te krijgen op je kruiskoppeling in de motorruimte.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 april 2009 12:42 AM
  [ # 2 ]

Vanavond even bezig geweest:
1. Bij de bestuurders voeten het korte stukje stuuras losgehaald van de as richting rondsel.
2. De bout waarmee die as aan het rondsel zit losgehaald.

En dan moet die as echt los van het rondsel. Of vanuit binnen de as omhoog proberen te trekken, of vanaf onder van het rondsel duwen. Beide is mij niet gelukt. Je kan gewoon geen kracht zetten en je komt er niet lekker bij.

3. Om toch nog een beetje een voldaan gevoel te krijgen heb ik de fusees maar losgehaald.

Dus: tips gevraagd om het laatste stukje stuuras van het rondsel te krijgen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 29 april 2009 03:01 AM
  [ # 3 ]

heb je die 2 verticale bouten al los van het stuurhuis? als het stuurhuis los is kan je een beetje heen en weer schuiven met je stuurhuis. Misschien dat het helpt. T zit niet echt vast namelijk. Je moet die kruiskoppeling vrij makkelijk los kunnen schuiven. Misschien even een schroevendraaiertje in de opening van de bout zetten om die sluiting wat ruimer te maken ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 april 2009 07:29 PM
  [ # 4 ]

Beide bouten van het stuurhuis los. Beide hydrauliekleidingen los,  Shocked begint het toch aardig te stromen.  stupid Voorraadvat loopt nu in feite leeg via de retour van het stuurhuis. Snel maar weer vastgezet. Nu maar even op zoek naar een mooi passend plugje om de retour af te doppen tijdens de werkzaamheden.
Ik kan de klus nu toch niet afmaken. Ik mis nog een hydrauliekleidingrubbertje voor de pers aan het stuurhuis. Morgen even bij de dealer halen. Kan ik meteen even een stofhoes voor bij de fusee scoren. Eentje is gesneuveld. Van het weekend maar weer verder.

Hoe krijg ik het restant van de stofhoes van de fusee af? Zit dat gelijmd of gesmolten of zo?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 mei 2009 01:12 AM
  [ # 5 ]

Ik heb net even op service.citroen.com gekeken en ik krijg de indruk dat alleen een complete fuseeskogel te vervangen is. Klopt dat? In dat geval kan ik natuurlijk de kogel met goede hoes uit het lekke stuurhuis gebruiken om die met gescheurde hoes van het goede stuurhuis te vervangen.

Loop ik dan tegen problemen aan, anders dan dat waarschijnlijk opnieuw uitgelijnd moet worden?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 01 mei 2009 02:36 AM
  [ # 6 ]

ik zou ff de kogel omschroeven. Hoesjes kan je wel kopen bij de brezan voor 1.50 ofzo mocht je die oude toch willen gebruiken.
Je moet de ‘nieuwe’ kogel net zover indraaien als de oude die je eruit schroeft. Meestal lukt het wel, maar uitlijnen kan zeker geen kwaad.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 mei 2009 06:23 PM
  [ # 7 ]

Steeksleutel op de moer in het midden en met een tang het uiteinde vastpakken en dan maar er uit draaien?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2009 06:59 PM
  [ # 8 ]

De moer een kleine slag los. Dan kan je de stuurkogel eruit draaien.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 mei 2009 07:09 PM
  [ # 9 ]
bogaard77 schreef:

De moer een kleine slag los. Dan kan je de stuurkogel eruit draaien.

De moer een kleine slag los t.o.v. de buis rechts van de moer? Dan moet ik dus die buis met een tang vasthouden i.p.v. de kogel. Nu snap waarom het niet lukte. Meteen weer proberen

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2009 07:20 PM
  [ # 10 ]

Yep. Dat is de borg. De buis heeft een plat stukje waar ook een steek op past.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 mei 2009 07:23 PM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

Yep. Dat is de borg. De buis heeft een plat stukje waar ook een steek op past.

Dat platje stukje bedoel je helemaal aan het andere uiteinde van de buis toch, past een steek (16) op.
Nog geen succes. Ik laat de kruipolie maar even z’n werk doen. Normale draad neem ik aan?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2009 07:30 PM
  [ # 12 ]

Ja. anders de brander erop!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 mei 2009 01:29 AM
  [ # 13 ]

Stuurhuis helemaal los (dank voor je hulp Matthijs), maar nu lopen we tegen het volgende probleem aan. Hoe krijgen we dat stuurhuis eruit gemanoeuvreerd?

Via de rechter wielkast: zit de S-bocht van de uitlaat in de weg.
Via de linker wielkast: een aantal hydrauliekleidingen blokkeren de uitgang
Rondsel van het stuurhuis halen zou een optie zijn, ware het niet dat de leidingen tussen rondsel en de grote cilinder op het stuurhuis weer vrij vast zitten.

Wie heeft advies wat de makkelijkste weg is?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 mei 2009 02:03 AM
  [ # 14 ]

Subframe een stukje laten zakken??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 05 mei 2009 04:35 AM
  [ # 15 ]

Ben toch bang dat je ook een stuk uitlaat weg zult moeten halen?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook