Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Poekoek schreef:
Oei, die bougies heb ik wel interesse in! Daar zit dan toch wel een doosje met vonkjes bij?
Tegen meerprijs
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vandaag weer ff met het blokje van Draakje aan de slag geweest.
Zo staat ‘t motortje er nu bij:
Koeltunnels, startmotor, bougiekabels enz gestript…
Dit is ooit heel mooi gerepareerd… met een stukje tuinslang:
Zoek de oliekoeler:
Resten gesmolten ventilator en verkoolde olie:
Kijk eens hoe creatief dit spruitstuk is gerepareerd met rubber ringen en slangeklemmetjes:
Tot slot van deze update, de pekzwarte bougiekopjes:
De eerstvolgende keer gaan de koppen er af. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik ‘t wel…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die rubbers en slangeklemmen horen zo bij de carburateur!!
Orgineel Citroen , moet je zuinig op zijn. Heeft iemand heel lang over namoeten denken in het verleden
Voor de rest heb je nog wel wat schoon te maken.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Owk, dan zal ik ze proberen heel te laten. Bij Geeskje is het van begin tot eind metaal, vandaar dat ik dacht dat ‘t een creatieve reparatie betrof.
Als alles uit elkaar ligt dan begint het schoonmaakwerk. Voor het mooie ga ik ook wat delen opnieuw spuiten.
In deze fase moet ik ook ff een bezoekje brengen aan het magazijn voor de nodige onderdelen. Ik heb alleen nog steeds geen lidmaatschapspas van dit jaar. Kom ik er dan wel in?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:Ik heb alleen nog steeds geen lidmaatschapspas van dit jaar. Kom ik er dan wel in?
Die is in de maak en komt zsm.
Je komt er wel in , je gegevens zijn immers bekend als je de contributie betaald hebt.
De 1e serie 1300 motoren (g13/625) zijn voorzien van deze carburateurs met rubbers.
De latere Eco motoren (G13/646) niet meer.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Op de oude d-riemen van Draakje staan geen merkstreepjes. Op de nieuwe riemen van Geeskje die ik indertijd via de club heb geregeld stonden ook geen merkstreepjes.
Wordt het dan geen lastige toestand om de boel weer goed in elkaar te zetten als de riemen die ik ga bestellen toevallig óók geen merktekens blijken te hebben?
En kan ik gewoon de zwengelbout er in steken en op die manier de boel op z’n plek draaien? Er staat me iets van bij dat iemand op die manier eens zijn kleppen heeft kromgedrukt omdat er iets losschoot… hoe zat dat precies? Wat schoot er los, waar kwam dit door en hoe kun je dat voorkomen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Merkstreepjes zijn handig, maar niet nodig: Je kan ook tanden (op de riem) tellen. Zie WPHB.
Als alles in elkaar zit, de motor eerst met de hand tornen. Als je dat met gevoel doet, druk je niets krom/kapot.
Citroen!
Er staat me iets van bij dat iemand op die manier eens zijn kleppen heeft kromgedrukt omdat er iets losschoot… hoe zat dat precies? Wat schoot er los, waar kwam dit door en hoe kun je dat voorkomen?
voel me niet aangesproken
zitten je riemen er nog op? zo ja, kun je gewoon je krukas draaien tot de markering op de krukas op 12 uur staat dan staan de zuigers zo op hun plek dat ze nooit te kleppen kunnen raken. dan kun je de riemen er af halen en de nokkenassen veilig ronddraaien zonder dat je iets moldt,...
Dat heb ik de ‘hard-way’ moeten leren
succes
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Op het moment dat de d-riemen eraf liggen moet je zoeiezo helemaal nergens aan gaan draaien. Met verfstippen wat merktekens maken, nieuwe erop. spannen, en dan pas rond draaien aan de krukas, na een rondje krukas gedraait te hebben even controleren of de verfstippen nog overeenkomen en de riemspanning. Dan de boel weer dicht bouwen. klaar!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Owki, helder. Thanx.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Verfstippen? Ik werk met een tippex pen, gaat ook goed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanmiddag de cilinderkopjes gelicht:
Cilindertjes kant 1:
Cilindertjes kant 2:
Mmmm, lekker smerig…
Cilinderkopje kant 1:
Cilinderkopje kant 2:
Mooi zwart…
Retourpijpje zoals het er uit kwam:
Retourpijpjes na ff schoonmaken:
De O-ringen zijn keihard overigens. Dus daar zal de meeste lekkage wel vandaan zijn gekomen…
En zo staat het blokje er nu bij:
De vier cilinderbehuizingen zitten trouwens ook los nu. Kan ik die zo lostrekken om schoon te maken, zonder iets te vernielen? Hoe worden die gesealed eigenijk? Ik zie er geen pakking tussen zitten…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, je kan de cilinders lostrekken nu. Nee, daar zit geen pakking tussen.
Terugplaatsen van de cilinders kan -zonder zuigerveerspanner- wel wat lastig zijn.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het is dus wel te doen zónder spanner begrijp ik.
Allee, dat kom ik straks ook wel weer tegen. Tot nu toe is’t net Lego, maar dan een stuks smeriger.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:Het is dus wel te doen zónder spanner begrijp ik.
.
De kans is heel erg groot dat er 1 knapt.
Even een klem/spanner opzoeken.