Een een vraagje, weet iemand hoelang het ongeveer werk is om van een gsa1300 de distributieriemen te vervangen? Het is de eerste keer dat ik dat bij een gsa ga doen., maar in mijn dagelijks werk ben ik automonteur en heb dus inzicht genoeg en in mijn leven wel honderden distributieriemen van allerlei soorten auto,s vervangen.
Ik wil dit weten omdat ik dit op m,n werk in de avond wil gaan doen, maar dat dus betekend dat ie ook dezelfde avond weer klaar moet kunnen zijn.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik was er met een ervaren GS/A monteur ongeveer 3,5 - 4 uur mee bezig incl kleppen stellen. Is wel leuk werk. Kijk meteen je T-mof van de hydrauliekpomp na op scheurtjes. Je zult altijd zien dat die scheurt als je alles er weer op hebt zitten…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het belangrijkste is of de bouten en moeren van de gehele voorkant gangbaar zijn.
Is dat wel het geval dan ben je inderdaad zo rond de 3,5 tot 4 uur bezig.
Wat al gezegd is , stel gelijk even de kleppen en bekijk de T-Mof , je kunt er nu makkelijk bij.
hm okee, dan moet het in 4 uur wel te doen zijn. De t/ mof heb ik al liggen, dus kan hem evt vervangen mocht dat nodig zijn. Kleppen stellen is idd wel een goed idee ja
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Wat was ook weer die dopmaat om de ventilator moer los te nemen?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dop 42 geloof ik.
My other car is a broomstick.
Tja, ik dacht ook dat dat op enkele uurtjes gefixt zou zijn, maar we zijn weeral bijna 5 maanden verder door alle andere problemen die ik tegenkwam… ops:
Die dop is inderdaad een 42, maar dat is geen standaardmaat en zit dus niet in de normale doppensets.
Ik heb eentje geleend van een bevriende garagist om de moer los te zetten en heb die moer dan afgeslepen tot een 41mm, want die doppen kon ik per kilo krijgen .
Succes met het vervangen trouwens.
Peter
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb zo’n soort kist gekocht , overigens in engelse maten. Daar zat eentje tussen die perfect past. Bij de ratel moet je je niet te veel voorstellen, maar het T-ijzer is tof. Voor 5 tientjes was ik klaar en ik heb er door de jaren heen ook bij andere wagens veel plezier van gehad.
Succes!
Re: Vervangen distributieriemen
Art schreef:Een een vraagje, weet iemand hoelang het ongeveer werk is om van een gsa1300 de distributieriemen te vervangen? Het is de eerste keer dat ik dat bij een gsa ga doen., maar in mijn dagelijks werk ben ik automonteur en heb dus inzicht genoeg en in mijn leven wel honderden distributieriemen van allerlei soorten auto,s vervangen.
Ik wil dit weten omdat ik dit op m,n werk in de avond wil gaan doen, maar dat dus betekend dat ie ook dezelfde avond weer klaar moet kunnen zijn.
ja art ik ben er met het uitbouwen voor de eerste keer 3 uur mee bezig geweest en ben geen ervaren automonteur, heb wel hulp gehad van een monteur en de hulp van dit forum, waarvoor mijn dank om de riemen te vervangen. ook de T-mof is bij mij direct vervangen.
het lukt je!
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
en of het me gulukt is!
Gister heb ik de distributieriemen , de spanrollen en de t-mof vervangen.kleppen gesteld. Was echt leuk om te doen!!!!!!!!
Ben wel zo,n 6 uur bezig geweest, maar das omdat ik onverwacht wat laswerk aan de balk achter de voorbumper moest doen, en aangezien ik die kinnebak toch in m,n handen had…. Verder verliep de klus probleemloos, geen afgebroken bouten, geen kromme kleppen( ) geen rare sleep geluiden van aanlopen oid. Dop 42 had ik niet voorhanden, maar met de luchttol en dop 46 ging het ook, en als t niet gaat zoals t moet mot t maar zoals t gaat hehe. al met al een goed einde dus. morgen ermee naar citromobile (t ging om m,n blauwe gsa, zal het topic daarvan ff updaten want er is veeeeeel meer aan gedaan waaronder dus een nieuwe apk )
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
@ patje, dat is idd een mooi setje!, die moet ik mij ook maar s kopen voor de volgende keren
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
oke dat is mooi,
bij mij is het ook goed verlopen.
heb jou een pb gestuurd ivm de CX
groet,
arnold
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
ik heb je er 1 terug gestuurd
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)