2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
-niels-‘s BX Basis - lorelei
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 02 mei 2009 10:44 PM
  [ # 16 ]

Hey gefeliciteerd met deze leuke BX! Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 mei 2009 02:22 AM
  [ # 17 ]

De velgen blijven eronder, wel nog een keer goed schoonmaken maar dat komt nog wel.

Wel heb ik nu een probleempje, er is een leiding gescheurd en de lhm ligt een verdieping lager. Het is aan de rechterkant en betreft een leiding die op het subframe ligt, welke is dat?

Aangezien ik binnenkort mijn stabilisator stangetjes wil gaan vervangen wil ik dan ook gelijk de leiding repareren of vervangen. Is het handig om alle rubberen lhm slangen gelijk te vervangen? Als ik dan toch bezig ben. Zijn hier speciale slangen voor of is het gewoon normale slang per meter? Hoeveel heb ik voor heel de voorkant nodig? En welke slang maat/type?

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 03 mei 2009 02:44 AM
  [ # 18 ]

Dat zal waarschijnlijk een leiding van de octopus zijn. Daar zitten al die leidingen aan vast.
Hij kost geloof ik iets van +/- 140 euro, maar dan heb je wel alle rubber leidingen.
Je kunt ook de leiding repareren (wel een redelijke kans dat op termijn andere leidingen ook overlijden). Het is geloof ik binnenmaat 3 a 4 mm, en je kunt gewone universele benzineslang van de rol gebruiken.
Tip: bij de onderdelenzaak hebben ze vaak ook verbindingsstukjes van Gates. Daarmee kun je de leidingen dan mooi aan elkaar maken.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 mei 2009 03:04 AM
  [ # 19 ]

oke bedankt, ik ga haar dan eerst maar gewoon repareren en dan kijk ik binnenkort wel naar de rest van de octopus om haar eventueel te vervangen. gaat wel goed komen.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 03 mei 2009 12:23 PM
  [ # 20 ]

Dat is dan waarschijnlijk de kleine inktvis…,da’s lekker want daar kun je niet echt makkelijk bij.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 mei 2009 12:48 PM
  [ # 21 ]
Mighel schreef:

Dat zal waarschijnlijk een leiding van de octopus zijn. Daar zitten al die leidingen aan vast.
Hij kost geloof ik iets van +/- 140 euro, maar dan heb je wel alle rubber leidingen.

Nee, was het maar zo’n feest.

De grote octopus ligt op het subframe en bestaat uit de meeste retourslangen; recente prijzen plm 70-90 eur.
De kleine octopus zit aan de drukregelaar en de hoogteregelaars; recente prijzen 100-120 eur.
De remretourslang (gaat vaak erg lang mee); kosten (geschat) 40 eur.
Verder zitten er nog wat kleine kruimelstukjes in, maar die gaan in de praktijk zelden of nooit kapot, op het slangetje aan de veiligheidsklep na.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 mei 2009 12:50 PM
  [ # 22 ]
Kornstra schreef:

Dat is dan waarschijnlijk de kleine inktvis…,da’s lekker want daar kun je niet echt makkelijk bij.

De kleine ligt voornamelijk bovenop en daar kun je prima bij. Alleen bij de voorste hoogteregelaar is het even pielen.

De grote ligt onderop, een noodverbandje aanbrengen hoeft niet zoveel energie te kosten. Soms is een stukje inkorten bij de hoogteregelaar voor al genoeg; het is wel even pielen om de slang weer op de tuit v/d hoogteregelaar te krijgen - kwestie van geduld.

Als je de grote octopus vervangt, vervang dan ook de kleine (je trekt m anders kapot bij de hoogteregelaar).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 mei 2009 03:17 PM
  [ # 23 ]

oke, en voor een noodverbandje kan dat zo over de slang heen of kan ik beter het gescheurde stuk eruit knippen?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 mei 2009 03:35 PM
  [ # 24 ]

Hee, verdorie, is de dame incontinent! Ik zou gewoon even het slechte stuk er tussenuit knippen en er een buisje (laat je fantasie er op los, denk aan aquaria, luchtbedpompen, ballpennen enz…  Wink ) tussen zetten. Succes!

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 mei 2009 03:38 PM
  [ # 25 ]

kan gebeuren he, ik ga er morgen maar eens naar kijken. eerst het lek eens opzoeken want het kunnen meerdere slangen zijn en dan even een noodreparatie uitvoeren zodat ik er tot minimaal eind juli mee kan rijden dan kijk ik er voor de apk nog wel naar of de rest ok gaar is enz. en als dat zo is dan gelijk maar alle leidingen aanpakken, als je dan toch bezig bent.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 mei 2009 03:58 PM
  [ # 26 ]

Kom je toevallig nog in de buurt van Fryslân? (op de brug werkt net iets makkelijker)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 mei 2009 05:32 PM
  [ # 27 ]

Hee Niels, nog gefeliciteerd met je aankoop! Leuk je gisteren ook even gesproken te hebben op CM. Alleen jammer weer dat het beestje nu een beetje incontinent is.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 mei 2009 06:04 PM
  [ # 28 ]

niet dat ik weet, tis nogal een eind namelijk.
dankje en het was idd erg gezellig op de CM.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 03 mei 2009 07:09 PM
  [ # 29 ]

Gefeliciteerd man, echt een hele leuke BX is het!
Ik heb je alleen niet gezien op CM. Sad

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 mei 2009 08:18 PM
  [ # 30 ]
PrutsyLJ schreef:

Alleen jammer weer dat het beestje nu een beetje incontinent is.

Om met je eigen woorden te spreken: het is dus een echte Cool

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook