ik heb weer een vraag bedacht
ik vroeg me af hoeveel uitlaat pakkingen er in een ZX 1.8 zitten?
het is namelijk zo… het spruit stuk en het hitte schild zittne BEIDE op dezelfde tapeindjes.
dit betekend dat (in mijn ogen) er 1 pakking per uitlaatpoort te weinig in de set zit… (nu 4 stuks).
je moet nu “kiezen” waar je de pakking doet:
A: tussen de kop en het hitteschild
B: tussen het hitte schild en het spruitstuk.
Ik heb gekozen voor B, maar vermoed dat er bij A ook eentje moet?
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)
_Razkin_ schreef:
Bedoel je het hitteschild zoals op deze foto te vinden is?
nee, niet helemaal… mijne is begint ook zo, maar loopt dan met een hoek van 90 graden over het spruitstuk…
zie plaatjes:
Het hitte schilld loopt hier dus naar beneden weg over het spruitstuk.
en
Hier zie je rechts in beeld een rood dun lijntje lopen, daar binnen ligt een deel van het hitteschild….
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)
Optie B, is het geval zoals bij een XU10J2TE RGY. Daar zitten de pakkingen echter al op het metalen deel geplakt. Zoals jij het hebt moet goed zijn.
ok, dat heb ik ook gedaan, tussen spruitstuk en metalen schild.
(dit kan ook bijna niet anders, daar er een soort weerhaakjes aan zitten…. ik vond het alleen een vreemde contstrustie om het metalen schild zo ” kaal ” op de kop te knallen….
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)
Dat schild wordt zelf ook platgedrukt als je het spruitstuk vast zet. Dit zal jij niet zo makkelijk kunnen zien, omdat je het hergebruikt. Bij m’n RGY was het duidelijk aan het nieuwe deel te zien.
ah, mooi,dan laat ik het even zo zitten.
ik ga mogelijk ooit nog eens opzoek naar een extra doorstroom demper… hij bromt (sportief) aardig uit de bosal vervangingspijp….
Mag op slot.
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)