freddyonderstal schreef:De dealer belde net waar mijn xsara morgen heen gaat.
Hij zei dat het mogelijk is dat de hele aandrijfas eraf moet voor het rubber te vervangen, wat dus ongeveer 200 euro gaat kosten.
Heeft iemand hier ervaring mee, met het vervangen hiervan en de prijs ervan??
Mij werd in Hilversum verteld dat het 85,- zou zijn, en het eruit geperst zal worden…
Hehe, halve aandrijfas demonteren is veel meer werk. Maar eh, een prijsindicatie heb je toch al?
Dat soort rubbertjes kosten ook best geld trouwens, zijn geen dingen van een tientje. Het werk wat eraan zit is wel te overzien, maar doe dat eens tegen dealertarief en zie daar je 200 eur.
Ich bin ein Breaker
Rubbertje kost 18,- ex btw. Als het uurtje of 3 werk is, zou dat ongeveer 85 euro zijn zei hij eerst.
Nu aan telefoon werd dat opeens 200,- als de aandrijfas eruit moest, wat opeens veel meer werk zou zijn.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Als het een motorsteun is kost hij toch ff iets meer hoor.
René van Maren schreef:Als het een motorsteun is kost hij toch ff iets meer hoor.
Het is geen motorsteun, het is een rubber wat IN de motorsteun zit.
De steun zelf is niet gescheurd, alleen het rubber wat erin zit.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Dat wordt toch vervangen als één geheel?
René van Maren schreef:Dat wordt toch vervangen als één geheel?
neen, het rubber wordt eruit geperst en er wordt een nieuwe weer ingestopt. Vraag me niet naar details, maar dit was mogelijk volgens de dealer.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Auto is weer gemaakt!
Kostte me alsnog ruim 200 euro, omdat het rubber er niet kon worden ingeperst, waardoor alles eraf moest. Aandrijfas, wielen enz…
Nu heeft hij wel gratis erbij het 3e remlicht gemaakt, waar ik om gevraagd had.
En wat betreft de lekkage, ze konden niks vinden en hebben de motor even schoongemaakt. Nu ruik ik vrijwel echt niks meer.
Nog wel even dit; nu merktte ik zojuist op de snelweg dat ik heel af en toe eens licht het stuur zie trillen. Dit komt vrijwel niet voor en ik heb het misschien 3 keer gezien in ruim een half uur snelweg.
Kwestie van even laten balanceren??
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
freddyonderstal schreef:Auto is weer gemaakt!
Gelukkig!!!!
freddyonderstal schreef:
En wat betreft de lekkage, ze konden niks vinden en hebben de motor even schoongemaakt. Nu ruik ik vrijwel echt niks meer.
Nou maar hopen dat ‘t niet meer terugkomt hoor!!!
freddyonderstal schreef:
Nog wel even dit; nu merktte ik zojuist op de snelweg dat ik heel af en toe eens licht het stuur zie trillen. Dit komt vrijwel niet voor en ik heb het misschien 3 keer gezien in ruim een half uur snelweg.
Kwestie van even laten balanceren??
Volgens mij een kwestie van lekker vanaf blijven. Zolang je er geen last van hebt—> niets aan doen!!
Jawel, de lucht is weer terug!
Nu ben ik een uur thuis, en liep net nog ff naar de auto, en ook dan ruik je de diesel…
Ik vraag me echt af waar dat vandaan komt…
De dealer kon niks vinden, maar de auto is vochtig aan de onderkant, alhoewel dit niet naar diesel ruikt… Ook verbruikt de auto bijna niks, rij netjes 1 op 20.
Waar moet ik nu nog zoeken?
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
diesel rules
kan het zijn dat de electrische afslag iets lekt??
je motor afspuiten zou ik niet doen en zeker niet met water (denk aan corrosie etc, ) niet echt bevordelijk voor electrische verbindingen en mechanische punten die gesmeerd behoren te zijn.
lichte vettigheid ruik je niet,
wij maken de motoren en de rest onder de kap altijd schoon met peterolie met wat motorolie erdoor of diesel. juist omdat het dan allemaal netjes blijft en ik heb er nog nooit een klant over gehoord.
na de proefrit is de lucht vaak al bijna weg.
echte diesel lucht duidt toch echt op lekkage is mijn mening, en een schoon pollenfilter krijg je elke 15000km als het goed is dus dat kan het ook niet zijn.
is het geen antivrieslucht????lekke kachel radiateur???
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
freddyonderstal schreef:
Wat moet ik nu nog zoeken?
een goede garage…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Een gekke gedachte, maar kan het niet zo zijn dat er in het verleden ooit een dieselleiding onder de motorkap is gesprongen en diesel heeft staan spuiten. Stel dat er diesel ergens in een luchtinlaat kanaal is gekomen??? Dat blijf je toch wel ruiken, wat op de motor ligt verdampt gewoon door de hitte.
Toen er bij mij een leiding was gesprongen, was het motorblok aardig doorweekt van de diesel, maar ik rook niets en ik reed op de snelweg.
he freddy volgens mij hebben ze van 7 xsara’s er 1 van gemaakt…....
wat een problemen zeg heb jij met dat ding als ik al jouw topics lees over die auto
stink naar diesel /trillende stoelen(?)/uitlaten/koplampen niet meer automatisch/dashbord verl voor de helft niet branden/ ect ect…............
Ik zou geen oog meer dicht doen als ik dat allemaal moest meemaken!
nou veel suc6 ermee en ik hoop dat verdere ellende je bespaart blijft
mvg Edwin
eerst een saxo 1.1 538
.................................
nu een xsara 1.6 plaisier
...................................
oldenhage schreef:freddyonderstal schreef:
Wat moet ik nu nog zoeken?
een goede garage…
Haha, die is goed…
René van Maren schreef:oldenhage schreef:freddyonderstal schreef:
Wat moet ik nu nog zoeken?
een goede garage…
Haha, die is goed…
Andere auto