Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Eerste type GS heeft volgens mij standaard geen alarmlicht. Dat is er dus later ingeknutseld, dus zal je inderdaad twee clignoteurs hebben. De standaard clignoteur heeft namelijk geen alarmlichtfunctie voor zover ik weet.
dus, waarschijnlijk is me clingelateur naar zn grootje?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Dat zou goed kunnen! je zou om er zeker van te zijn nog kunnen checken of er een uitgaande spanning uit je raw schakelaar komt. of indien massa schakelend een massa. maar dat weet ik niet uit mn hoofd of ie + of - schakelend is
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dat zou goed kunnen! je zou om er zeker van te zijn nog kunnen checken of er een uitgaande spanning uit je raw schakelaar komt. of indien massa schakelend een massa. maar dat weet ik niet uit mn hoofd of ie + of - schakelend is
leg uit ops: ben een electro drama op wielen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Btw, net even door de hynes gebladerd, die deksel waar clingnateur onder zit kun je gewoon verwijderen door de plaat naar voren te schuiven?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
jasper08 schreef:Dat zou goed kunnen! je zou om er zeker van te zijn nog kunnen checken of er een uitgaande spanning uit je raw schakelaar komt. of indien massa schakelend een massa. maar dat weet ik niet uit mn hoofd of ie + of - schakelend is
leg uit ops: ben een electro drama op wielen
Anders kan ik het niet uitleggen, mischien iemand anders ernaar laten kijken dan?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Btw, net even door de hynes gebladerd, die deksel waar clingnateur onder zit kun je gewoon verwijderen door de plaat naar voren te schuiven?
Omhoog wippen met een schroevedraaier.
Denk dat de knipperlicht relais kapot is. Die zit onder dat deksel.
Denk dat de knipperlicht relais kapot is. Die zit onder dat deksel.
moet dat er eentje van citroen zijn als ik hem vervang of kan ik gewoon eentje halen bij een autozaak met zelfde specs?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Denk dat de knipperlicht relais kapot is. Die zit onder dat deksel.
moet dat er eentje van citroen zijn als ik hem vervang of kan ik gewoon eentje halen bij een autozaak met zelfde specs?
geen idee , denk dat het univereseel ook wel kan.
Universeel kan wel maar werkt ook niet helemaal Het probleem wat ik laatst had was dat je met een universeel relais bijna het lampje op je dashboard niet meer ziet knipperen. Later toch maar een orginele gemonteerd (zilveren relais) en voilia
het werkt weer perfect en zichtbaar op het dashboard. Dus zou ik een originele monteren.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Het clingelateur probleem is nog niet opgelost of ik heb het volgende,
ik denk en hoop dat het een redelijk makkelijk probleem is maar weet het niet zeker dus vraag het nog even aan de weize mensen die hier rondlopen op t forum;) (jullie dus;))
Volgende is het probleem,(probleem kwam vanuit het niets)
Auto houdt in bij gasgeven,..
volgende dingen heb ik geconstateerd:
Stationair draaien en dan wegrijden is pittig,.. houd redelijk lang in en pakt dan op.
als ik zegmaar half gas geef is het probleem het ergste, en heeft hij geen tot amper vermogen, ongeacht het tourental(echter hoe hoger de toeren hoe minder merkbaar last je er van hebt)
Vol gas heeft ze nergens last van.
dit zijn mijn volgende verdenkingen.
Verstopte hoofdsproeier of iets, omdat hij alleen met “normaal” gas hapert en bij vol gas niet,
Heel mischien ontsteking, maar dit lijkt me stug aangezien hij verder wel gewoon normaal trekt als je vol gas geeft.
Heel mischien valse lucht maar dit lijkt me vrijwel onmogelijk heb vorige week alle pakkingen vervangen+vloeibare pakking en gewoon goed aangedraaid.
ik hoor het graag van jullie
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik denk het eerste, vuiltje in de hoofdsproeier. Heeft Geeskje ook al twee keer last van gehad. Ik denk da’k binnenkort een extra filtertje vlak voor de carb. ga plaatsen.
Oh ja, ze vindt witte-tank benzine ook niet altijd prettig, ondanks de additiefjes die ik er altijd bij kletter. De symptomen van beide oorzaken lijken op elkaar.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
witte tank benzine is benzine zoals Tinq,.. en dat soort meug?
ik tank altijd Esso enige die nog 98 verkoopt hierzo
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik zou ook de sproeier van de eerste trap verdenken. Ik had het een tijdje geleden ook; wel stationair en wel volgas, maar daar tussenin beroerd. Even de deksel erafgehaald, alles schoongemaakt en doorgeblazen met perslucht en hij reed weer perfect. Sindsdien ook geen last meer gehad.
Heb je een Solex carburateur? Door de positie van de sproeiers schijnen die veel gevoeliger te zijn voor vuil. Filtertje ervoor kan geen kwaad lijkt me.
Wat ze tegenwoordig allemaal door die benzine mengen weet ik niet, maar goed is het niet. Zag laatst bij de Ami 8 van een vriend van me: hij had een beetje benzine gemorst en de verf was een tijdje later gewoon van zijn achterscherm gesmolten…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Nee, ik heb een weber;) (geloof ik)
ga nu ff in me haynes lezen hoe ik die sproeiers kan schoonmaken en ga dan inderdaad maar even een filtetje aanschaffen, en ik wou me motor olie gaan verversen. In de Haynes staat castrol GTX,
weet iemand waar dat gelijk mee staat? 15-W40 ofzo?
en voor de mensen die er aan toe zijn;)
Weltrusten
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone