in autoweek 27 (29 juni - 6 juli) stond een stuk over de peugeot 608 (die ook snufjes van de C6 krijgt zoals Lane Departure Waring System en Head op Display en meedraaiende koplampen (welke merk heeft ze tegenwoordig niet…) en vast nog wel mee, als ze maar van De HP-vering afblijven )
maar er stond ook iets over de motoren in de peugeot krijgt waarschijnlijk een instap 4-cylinder van 180 pk en de instap diesel zal z’n 160 pk leveren dus dat belooft waarschijnlijk veel goeds voor de C6 ook in de peugeot leveren de V6-en meer vermogen de benzine V6 heeft een vermogen van 235 pk (eerst 211 pk) en De HDi V6 geeft nu een vermogen afvan z’n 220 pk (eerst 208 pk) dus mischien (bij de facelift) krijgt de c6 deze ‘‘nieuwe’’ V6-sen ook
wat denken jullie??
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
een 608? willen ze de 607 echt nog een opvolger geven na dat verkoopsucces
Ze willen er zelfs een Ford-V8 in duwen om het “succes” nog verder te vergroten.
Als ze die niet aan de C6 geven kan dat ten koste gaan van de C6 (die flink ondergemotoriseerd is in z’n klasse)
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
een V8 in een citroen is een 8 cylinder boxster moter of een wankel motor niet meer iets voor citroen
Eerst maar eens zien hoe goed deze C6 verkocht gaat worden. Het is bepaald geen koopje en het blijft een Citroën! Veel Citrofielen kunnen deze auto niet betalen en wachten op 2e-hands en de leasemarkt en zakelijke rijder kiest toch voor een dikke Duitser, vanwege imago en kosten.
Misschien is een 608 dan wel niet eens zo’n gek idee…
Er komt ongetwijfeld een C6 met 4-cilinder. Daar is nou eenmaal meer markt voor.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, er is een precedent voor een V8 in een citroen, namelijk de 22CV… zou wel wat zijn moet ik zeggen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
voordat er nieuwe motoren komen moet de BPM maar is lekker worden afgeschaft pff een dikke v6 kost nu tegen de 70 aan de exclusive uiteraard
Sep schreef:voordat er nieuwe motoren komen moet de BPM maar is lekker worden afgeschaft pff een dikke v6 kost nu tegen de 70 aan de exclusive uiteraard
Als de BPM wordt afgeschaft, wordt het tijd om een mooie XM Exclusive uit Duitsland mee te nemen (een C6 blijft voor mij voorlopig onbetaalbaar… snik).
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Op een Xm uit 2000 betaal je minder dan 30% van de oorspronkelijke BPM. Voor een 1999er is dat minder dan 20%. Dus bij invoer zo’n 2kEUR.
Als je daar nu 5.5jaar in blijft rijden kun je in de tussentijd sparen voor een C6. Die is dan 5jaar oud, dus zal je voor 20kEUR wel een dikke versie op de kop kunnen tikken. Dat betekend dat je vanaf nu iedere maand 275EUR opzij moet leggen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ah sorry we hadden het hier over motoren, ik ben ‘s ff aan het uitzoeken wat er allemaal mogelijk is. Ik had al eerder gepost over de mogelijkheden van een V8. Ik zal dus mijn verhaaltjes daarover consolideren tot een coherent geheel…stay tuned
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
web schreef:Ze willen er zelfs een Ford-V8 in duwen om het “succes” nog verder te vergroten.
Als ze die niet aan de C6 geven kan dat ten koste gaan van de C6 (die flink ondergemotoriseerd is in z’n klasse)
Hmmm… een Ford V8 in een Citroen… mjummie!!!! Kan ik eindelijk ooit in de toekomst tegelijkertijd een Ford en een Citroen berijden!!
tja, als je daarvan warm wordt: de Ford-Citroen-Peugeot V6 HDi wordt ook gewoon in de Ford fabriek te Dagenham in elkaar geschroefd.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ach, was een reactie met een knipoog. Naast mijn liefde voor Citroen’s heb ik ook nog steeds een warm plekje voor Ford, aangezien ik daar een aantal jaren met veel plezier in heb rondgestuurd. Dus ik vind die ontwikkeling wel grappig. wink
eviltwin schreef:ah sorry we hadden het hier over motoren, ik ben ‘s ff aan het uitzoeken wat er allemaal mogelijk is. Ik had al eerder gepost over de mogelijkheden van een V8. Ik zal dus mijn verhaaltjes daarover consolideren tot een coherent geheel…stay tuned
is je verhaal al af : lijkt me leuk om te lezen
Richard Kruizinga schreef:Eerst maar eens zien hoe goed deze C6 verkocht gaat worden.
Nee, dat is verkeerdom. Je moet niet wachten tot de C6 een “wil wel maar kan niet” imago gekregen heeft. Je moet zo’n wagen, die nu alle aandacht heeft met z’n design, op DIT moment METEEN goed in de markt zetten met goeie motoren, of die in ieder geval meteen officieel aankondigen. De eerste indruk is juist zo belangrijk en alleen op die manier bereik je dat de wagen serieus genomen wordt in die klasse. Let wel de huidige motoren kunnen misschien nog net concurreren met de instappertjes van de concurrentie…. al moet ik zeggen dat ze van hun fouten geleerd hebben : dit is al een stuk beter dan de introductie van de XM. Maar ga nou niet meteen roepen dat er allemaal vierpitters bijkomen, want daarmee bevestig je in feite bij voorbaat al dat-ie de XM achterna gaat…
Richard Kruizinga schreef:Er komt ongetwijfeld een C6 met 4-cilinder. Daar is nou eenmaal meer markt voor.
Mocht de C6 in de klasse waar ie voor gebouwd is floppen, dan kan een 4-cylinder versie nog wat “Hyacinth” kopers over de streep trekken. Je weet wel, van die mensen die eigelijk een E-klasse hadden willen hebben maar een ondergemotoriseerde C6 nog net kunnen betalen. Nee, da’s lekker voor het imago van de auto, als je zo’n markt aanboort! Winstgevend is het ook al niet, want als je de viercylinder prijstechnisch logisch en interessant wil positioneren, betekent dat alleen maar dat je de rest van de auto nog verder onder de prijs gaat verkopen. Kortom dat moeten ze gewoon echt niet doen.
Dat is niet waar je naartoe wil met zo’n imagebuilder. Daarmee kom je EN niet uit de kosten EN je trekt het imago van het merk niet omhoog. Dan had je die hele wagen dus beter niet kunnen bouwen, en dan kan je er zeker van zijn dat de PSA directie zegt “Nu is het genoeg, er komt GEEN opvolger!”.
Met een C6 V8 kom je OOK niet uit de kosten, en extreme verkoopaantallen bereik je ook niet, (hoeft ook niet), maar je bereikt in ieder geval je doel met die auto als imagebuilder, en als min of meer serieuze concurrent voor de dikke duitsers. Goed voor het imago van Citroën als geheel, en goed voor de continuiteit en ontwikkeling van het HP veersysteem. Want als de C6 geen opvolger meer krijgt, weet ik wel wat het volgende is… een C5 kan toch ook best op springveertjes?
Geklooi met vierpitters in zo’n bak (C6) is alleen maar imagobevestigend. En zou eeuwig zonde zijn van een wagen die qua formaat en design zo hoog inzet. Ferrari brengt toch ook geen 2.0i 4-cylinder versie van zijn modellen uit? Reken maar dat er een forse markt voor is, maar toch doen ze het niet. Waarom? Juist… imago!
Overigens zie ik voor de 2.2 HDI nog wel een plekje, maar overige viercylinders moeten ze m.i. echt niet doen, de v6 benzine staat al onderaan in z’n klasse! Hop, blower erop, of een V8 inkopen, dan kan ie in ieder geval mee in de klassen waar ie voor ontworpen is. Dan heeft ie een kans, om niet de XM achterna te gaan.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik snap ook niet waarom PSA geen 2.5L V6 heb
die kunnen ze overal ingooien
C4, C5, C6, C8 en picasso lukt denk ook nog wel
die motor had in de XM, Xantia en Xsara ook mooi van pas gekomen.
veel duitste concureten hebben immers ook zo’n soort motor en die zie je vaak genoeg voorbij komen
BMW 325 opel: vectra, omega en volkswagen heeft ze ook in diverse modellen