Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Weet pas sinds een week of twee waar ik olie moet bijvullen bij de xant, rijd er al bijna 50dkm mee ops: Maar voor de vakantie loop ik alles nog wel even goed na hoor
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Net olie gecontroleerd en die is uitstekend. De koelvloeistof… ehm… ik zie helemaal geen punt om te controleren (?) Wat ik trouwens nog steeds afvraag: hoe vervang je een band op een Xantia. Met een krik of pomp je hem op en zet je er dan blokken onder? Toch maar es een studie Citroen gaan doen ops:
Xantia 1.9 TD Break
Koelvloeistof is idd lastig. Ik kijk meestal bovenin het expansievat en zet een vinger aan de buitenkant bij max. Bij voldoende licht kan ik dan in ieder geval zien hoever ie daar van afwijkt.
Banden wisselen: hoogste stand, krik eronder (krik ligt in je reservewiel) en verder opdraaien. Als je bij het voorwiel ver genoeg opkrikt kun je meteen het achterwiel doen. Overigens heb ik wel een erg brak krikje erbij.
De ouderwetse methode (zoals jij noemt) schijnt ook te kunnen.