2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kabeltje spontaan geknapt
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 13 juli 2005 10:51 AM
  [ # 16 ]

Weet pas sinds een week of twee waar ik olie moet bijvullen bij de xant, rijd er al bijna 50dkm mee Surprisedops: Maar voor de vakantie loop ik alles nog wel even goed na hoor Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 14 juli 2005 09:58 PM
  [ # 17 ]

Net olie gecontroleerd en die is uitstekend. De koelvloeistof… ehm… ik zie helemaal geen punt om te controleren (?) Wat ik trouwens nog steeds afvraag: hoe vervang je een band op een Xantia. Met een krik of pomp je hem op en zet je er dan blokken onder? Toch maar es een studie Citroen gaan doen Surprisedops:

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 juli 2005 10:23 PM
  [ # 18 ]

Koelvloeistof is idd lastig. Ik kijk meestal bovenin het expansievat en zet een vinger aan de buitenkant bij max. Bij voldoende licht kan ik dan in ieder geval zien hoever ie daar van afwijkt.

Banden wisselen: hoogste stand, krik eronder (krik ligt in je reservewiel) en verder opdraaien. Als je bij het voorwiel ver genoeg opkrikt kun je meteen het achterwiel doen. Overigens heb ik wel een erg brak krikje erbij.

De ouderwetse methode (zoals jij noemt) schijnt ook te kunnen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook