Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Programmeerbare interval ingebouwd (de Knäckor-mod, zegmaar)
Andere/betere speakertjes achterin gehangen (uit ‘t dash van een ouwe Vento). De achterroostertjes klapperen nog erger dan de voorste
Leren pookhoes Xantia gescoord - Knäckor, hoe zit die precies bij jou?
Tot zover de luxe: nu eerdaags eindelijk weer eens wat aan die T.1 ombouw doen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Penny Lane schreef:Leren pookhoes Xantia gescoord - Knäckor, hoe zit die precies bij jou?
Ik heb een hoes van een XM, met bijbehorende pookknop en het bovenste paneeltje van de middenconsole. Bij de BX heb ik de ring waar de originele hoes onheen klemt uit de console gehaald. Ik heb de pookhoes van onder door dat gat gestoken (het gat moet wel een beetje uitgevijld worden) en het paneeltje uit de xm zo klein gezaagd dat het alleen nog maar een randje is, en aan de bovenkant van de middenconsole met de originele schroefjes vastgezet.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Check. Ik heb een Xantia hoes & knop (die weer matig matchen gek genoeg, maar dat is ff puzzelen). Ik denk dat ik ‘m dan maar vastzet met een extra trim op het originele raampje. Even zien hoe ik dat knutsel. Ik bedenk me dat er in dit draadje ergens een foto van jou pookhoes moet zijn; ik zal ‘t nog even aankijken daar Thanx!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag weer een leuk zooitje BX geouweneel achter de rug.
Eerst belt mijn vriendin dat het gas van de Zwarte TZD blijft hangen. Ik had alweer visioenen van rafelige gaskabels enzovoorts, maar… Matje. Bleeftie achter hangen. Matje verschoven, gas OK…
Daarna want puntjes van orde op de sloop. Punt 1: luidsprekers. Uit een Corsa…
Daar zitten behoorlijk goede speakers in (zolang het niet je doel is om de deuren uit de sponning te blazen). Helaas kunnen die speakers maar matig tegen vocht, schimmel en andere sloperij-ellende. Allemaal rot…
Redding komt uit een oude Fiësta waar iemand 10cm Alpine Type E speakers in had laten zitten (haast nieuw! ) en uit een Xantia Allure waar achterin prima (standaard)tweeweg speakers in de portieren zitten. De Pioneers die ik had waren qua klank veel te droog naar mijn zin; iets wat nu behoorlijk gefixt is. Tegen het rammelen heb ik twee lagen smalle tochtstrip in de voorste roosters geplakt en de achterste roostertjes met Polymax vastgezet. Einde gerammel…
En passant nog een aanzuigslang uit een BX 16 TRS T.2 gerukt; die past dus gewoon op een dieseltje
Ook nog, in het kader van de ombouw, AX spiegels bekeken. Ik kan niet aan de spiegels die ik heb zien dat de sengeltjes zomaar verwisseld kunnen worden. Bij een AX kan dat wél, dus dat vergt nadere inspectie. Met de stengeltjes uit die sloper zou project spiegels dan ook kunnen worden afgerond…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
BX type 1 stengels en AX stengels zijn gelijk; ik heb AX-stengels op de spiegels van trashje zitten. Voordeel is dat die van de AX wat sterker overkomen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gek is dat. Op de AX waar ik in heb gekeken, kunnen de stengeltjes van binnenuit er zo afgeschroefd worden; er zijn twee bevestiginspunten voor. Maar op de 4 T.1 spiegels die ik heb kan dat allemaal niet Wel kun je daarbij tussen spiegel en driehoek door met wat goede wil de hele bediening eruit pellen, maar ik ben bang dat dan de ‘inklapveer’ terugschiet in de behuizing…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo; er zit kleurfilter achter de bedieningsknoppen van de kachel. Ben benieuwd of dat werkt - maar dat wordt wachten op het donker Wie had dat nou laatst met LED’s geprobeerd? Ik kan dat draadje niet terugvinden…
Wat in ieder geval wél weer werkt is de verlichting van de aansteker, hoewel ik daarvoor van twee aanstekers één heb moeten maken. Ik heb er nu geen meer voor achterin, maar dat is van later zorg.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat was Autofan: Klik!
En, aansteker achterin?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Timo1990 schreef:Dat was Autofan: Klik!
En, aansteker achterin?
Thanx!
Ja, achterin. Er zit een kansloos vakje achter in de tunnelbak, daar wilde ik een tweede aansteker bij wijze van 12v plugpunt installeren. Maar nu ben ik door mijn aanstekers heen. Hmmmnouja, ik kom wel weer eens op de sloop
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Penny Lane schreef:Timo1990 schreef:Dat was Autofan: Klik!
En, aansteker achterin?
Thanx!
Ja, achterin. Er zit een kansloos vakje achter in de tunnelbak, daar wilde ik een tweede aansteker bij wijze van 12v plugpunt installeren. Maar nu ben ik door mijn aanstekers heen. Hmmmnouja, ik kom wel weer eens op de sloop
Derk
Heb dat ook gehad die extra aansteker in mijn 1e bx GTi. Heel handig voor een koelbox die je dan op je achterbank kan hebben zonder die kabel bij je pook te hebben enzo
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
karel schreef:Penny Lane schreef:BX 19 RD stond er af-fabriek al op. Heuliez was wel eens door de BX 19 TGD plaatjes heen.
Nee, dat betekent dat je een geimporteerde auto hebt.
Er is eind 1993 een hele stapel 1900 diesel breaks geimporteerd, ik vermoed door een leasemaatschappij. Die kwamen voor zover te traceren uit België, daar is de 19TGD namelijk nooit zo genoemd, maar, jawel, 19RD blijven heten.
Ik heb er zelf ook (nog) zoeen gestald staan, een 19RD met kenteken HF-LT-40, uit november 1993.
Nog even terug naar het import-verhaal voor een hele batch BXen, eind ‘93. Ik heb mijn ORGA nummer eens even opgezocht: 6143. Dat zou 3 september 1993 moeten zijn. Eerste afgifte in Nederland was 20 dagen later, op 23 september 1993. Weet iemand hoe die handel in elkaar zat? Kennelijk zijn die auto’s met een noodgang via de Belgische verdeler naar NL gehaald? Of is er gewoon een batch België-spec Breaks in NL geparkeerd?
Edit: volgens deze calculator zijn beide auto’s een dag ouder. Maar dan nog…
Ik trek hier ff een nieuw draadje voor open denk ik.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Type 1 ombouw, bericht zoveel.
Na diverse oriëntatie & wat discussie in dit draadje zou het goed moeten komen: T.1 spiegels op de Breek. Dus spiegels gescoord. Eerst een aantal via BasisBIX, daarna op zoek naar de aanvullende onderdelen in de vorm van AX spiegels. Wat wil het geval: kom ik NOS BX T.1 spiegels tegen. Wel wat prijziger, maar als dat nou weer een berg werk scheelt…
Dus deurpaneel eraf, spiegel erop, deurpaneel er in - ellende. De bedieningsstengels van T.1 BX spiegels passen nét aan door de Chic bekledingspanelen, MAAR dan kun je de spiegels niet meer bedienen. Never mind dat de rubber hendeltjes er niet meer op kunnen omdat de stengeltjes dan te kort zijn.
Ook treffend: bij AX spiegels kun je het stengeltje eraf schroeven (torxje). Bij BX-spiegels kun je alleen de hele hendel eruit halen, maar dan klap de veer van het inklapsysteem naar binnen
Alles bij elkaar heb ik nu een setje nieuwe BX t.1 spiegels (L+R) over. Daar heb ik de binnenkappen etc. ook wel bij. Wie biedt? Ik ga hier weer een verlies op maken…
Hoe dan ook. Daar stokt de ombouw dus wel van. Het ziet er nu even naar uit dat het aanbrengen van T.1 spiegels zo’n bak ellende op gaat leveren dat dat de moeite niet is. Of je moet het hele interieur naar T.1 ombouwen, maar dat gaat wel érg ver voor een stel spiegels… Alle tips zijn weer welkom
(klikbaar!)
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jammer dat ik het nu pas opmerk, ik had het je wel kunnen vertellen. Sorry. ops:
5 of 6 jaar terug heb het neusje van mijn vorige break geprakt en gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een type 1 neusje op te zetten:
Ook met type 3 spiegels, bij de weg. Blijf het nog steeds de mooiste combinatie, type 1 neus met een type 3 auto erachter. Alleen het type 1 dieselblok met lucaspomp, dat mis ik nog dagelijks een beetje.
Deze break is trouwens niet meer.
Mooi project!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hee, is dat niet de Break waar Stoterstangen90 mee op de techmeeting in Leek was? Een belangrijke inspiratiebron, en eeuwig zonde dat ze niet meer is…
Ik heb vanavond nog even beter gekeken naar de verschillen. Bij een type 1 staat het gat voor het stangetje schuin t.o.v. de deur (een soort van |/ als je van bovenaf kijkt). Dat geeft een millimeter of 7 extra ruimte: precies genoeg. Voor het overige zou het kunnen, iets wat prima met de spiegels die ik van BasisBIX heb te fixen is. Daar heb ik nu 2 scenario’s voor waardoor er custom-made stangetjes op kunnen die wel net genoeg ruimte hebben… Wordt dus vervolgd!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Originele BX-spiegelstangetjes kun je niet bijbuigen, die van de AX zien er wat beter uit (maar geprobeerd heb ik het ook niet).
Ich bin ein Breaker