Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
easternnl schreef:langevelsloo schreef:De allereerste foto’s doen het niet hoor…
Even off-topic:
Ik zit er aan te denken een XM te kopen. Heeft iemand een aankoop brochure of tips? Ik zit te denken aan een automaat, misschien een V6.Strak plan, tips: http://www.xmclub.nl
Yep, en ook een sticky in dit forum.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
langevelsloo schreef:De allereerste foto’s doen het niet hoor…
Bedankt voor het aangeven , deze moeten het nu weer doen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Foto’s doen het idd weer.
Bedankt voor de tips allemaal.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De GT-JZ-80 mag weer zweven
Ff dit draadje weer afstoffen .
Na 4 maanden in de stalling gestaan te hebben, mag de XM afgelopen vrijdag 1 mei weer gaan zweven .
Nadat er met startkabels weer leven in de motor werd gepompt, verplaatste ik haar om de bandenspanning te controleren. Toen zag ik toch wel een redelijke LHM vlek op de vloer liggen en vanuit de motorruimte druppelde er LHM .
Volgens de stallingbeheerders zou er een lekbak geplaatst zijn waar ze wel 35 euro voor vroegen aan het begin van de stalling . De receptioniste vertelde dat er van te voren de bakken worden weggehaald bij het halen van de auto, waarop ik zei dat er een flinke vlek daar lag en ben er maar niet verder op ingegaan.
Enfin, het was toch weer even wennen aan de XM maar door het accoustische -en het veergenot was ik weer helemaal in mijn sas .
Eenmaal aangekomen bij de Citroën dealer gaf ik aan dat er een LHM lek was en die ook gelijk verholpen moest worden, anders is het zowiezo APK afkeur.
Na wat zoeken bleek het een wartel te zijn van een diravi leiding, die was gewoon een antal slagen los , na die vastgedraaid te hebben was de lekkage ook gelukkig weg.
Daarna de achterremmen ontlucht, want op de remmentestbank was er geen remdruk achter. Het was ook een raar gezicht tijdens het remmen, de achterkant ging een heel eind de lucht in om vervolgens plots tot rijhoogte te zakken. Na het ontluchten bleef de XM mooi redelijk horizontaal op de remmentestbank.
Verder maakte een relais van de dimlichten slecht contact en in eerste instantie dacht mijn collega dat de lampjes stuk waren, totdat ik aan het relais begon te bewegen. Met wat contactspray en het schoonmaken van de relaispootjes was dat ook weer goed.
s’Avonds ging ik nog motorolie (6.5liter Mobil1 0W40) verversen, kleine dingen nalopen en de katvervanger ertussen zetten. Nog voor het monteren van de katvervangers hoorde ik een lichte rammel in de middendemper….ik had niet zoveel tijd meer dus ging ik verder met monteren.
Na het starten werd het me wel duidelijk dat de schotjes van de middendemper loslieten en lagen te rammelen. Gelukkig heb ik nog een andere middendemper waar de dwarsdemper nog eraan zit, die ga ik vanavond maar monteren want het motorgeluid is met de inwendig kapotte middendemper niet normaal , zeg maar op sjonnie niveau .
Het is maar afwachten hoe lang de andere middendemper het volhoud want die is ook niet nieuw meer. Binnenkort ga ik toch een nieuwe originele Faurecia midden -en einddemper bestellen, want dat imitatie rommel is ook niet alles.
Bij goedkope imitatie uitlaten gebruiken ze vrij vaak reflectiedempers met schotten (die rotten uiteindelijk weg) i.p.v. absorptiedempers met glaswol. Dat laatste dempt veel beter zonder de uitlaatgasstroom veel te verstoren.
Vooral van een 24v zijn de uitlaatdelen origineel erg duur, maar ook duurzaam en ik wil graag het beste voor mijn XM .
Het valt me verder op dat ik bij stoplichten vaak word uitgedaagd door meestal Duitse merken (veelal VW`s en Audi`s). Als het niet bij de stoplichten is dan zitten ze te bumperkleven , hebben ze een minderwaardigheidscomplex of zo?
Ik ga d`r niet altijd op in, maar heel af en toe kribbelt t om ze af te troeven .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
V6 embleempje eraf wrikken?
Jij schrijft ook het verslag over je V6.24 op de site van Autoweek?!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
XMTurboCT schreef:Jij schrijft ook het verslag over je V6.24 op de site van Autoweek?!
Groet, Arjan
Ja dat klopt, omdat de V6.24 verder niet wordt beschreven.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Aha okee, ik dacht dat er twee mensen waren die hun dwarsdemper er tussenuit geslepen hadden. Zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar waar ik over gelezen heb dan.
Groetjes Erik!
Denk er ook al tijden aan om een stuk daarop te plaatsen, ook al is jouw XM iets exclusiever dan die twee van mij
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
XMTurboCT schreef:Denk er ook al tijden aan om een stuk daarop te plaatsen, ook al is jouw XM iets exclusiever dan die twee van mij
Moet je gewoon doen , dan kunnen de vooral Duits en Japans georienteerde rijders ook lezen dat Citroëns geweldige auto`s zijn . Maar ook voor andere Citroën rijders is het leuk om te kunnen lezen over het oude vlaggenschip van Citroën .
Wellicht komt er op zo`n manier meer interesse voor Citroën en meer specifiek voor de XM .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Lampie schreef:Aha okee, ik dacht dat er twee mensen waren die hun dwarsdemper er tussenuit geslepen hadden. Zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar waar ik over gelezen heb dan.
Gisteravond mijn andere middendemper incl dwarsdemper geplaatst en het uitlaatgeluid is qua toon een stuk hoger . Dat zware baskistgeluid was me toch teveel van het goede door de inwendig rotte middendemper. Ook het rammelgeluid bij stationair is om je voor dood te schamen ops: .
Zodra ik mijn nieuwe originele midden -en einddemper heb, laat ik de dwarsdemper zitten. Het was wel leuk om ermee te experimenteren. De katvervangers doen al een hoop goed .
@ieks, nee het embleempje gaat er niet af . Volgens mij zien ze dat niet eens en is het meer het sportieve geluid dat indruk maakt .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mijn oude middendemper zonder dwarsdemper heb ik nog niet weggegooid. In combinatie met katalysatoren viel het geluid me wel mee, het klonk beschaafd sportief. Als iemand interesse heeft kan die mij pben .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mijn nieuwe originele middendemper en einddemper heb ik vorige week gemonteerd! Wat een verschil met die imitatie Walker uitlaat .
Het is 2 x zwaarder, mooiere afwerking, diameter van de pijpen is een stuk groter, het materiaal is veel duurder en de prijs zal ook wel 2x hoger liggen en mooie absortiedempers worden gebruikt. Het fototoestel ligt nog bij iemand anders, ik zal er wel binnenkort foto`s van maken.
Mijn XM is nu wel bloedsnel geworden, ik had wel een klein beetje sneller verwacht, ik zat meer op het uitlaatgeluid te letten. Tijdens de rit naar huis de snelweg op wist ik niet wat ik meemaakte. Het is heel erg stil in het interieur, terwijl de XM nu ongemerkt snel vandoor gaat . Vanaf ongeveer 2500 tr/min voelt de motor nu sterker aan, maar dat kan ook deels door de katvervangers komen. Het variabele inlaatlengte (ACAV) gedeelte bij 4000 tr/min en 5000tr/min voelt nu aan als een turbo die mee komt helpen, voorheen niet zo sterk.
Een vriend ging gelijk de top uitproberen, toen hij achter het stuur zat. De XM knalt in 1 keer zo naar de 240km/h , 243km/h op GPS en op de teller iets voorbij 250km/h, terwijl het nog behoorlijk stil was in het interieur. Nu is alleen het pure motorgeluid aanwezig en dat blijft mooi .
De volgende keer zal ik wel een foto maken zoals Sweef bij zijn rode 24v heeft gedaan.
Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe Faurecia uitlaat, mijn XM is een andere auto door geworden eigenlijk zoals het origineel hoort . Vooral de grotere diameter van de uitlaatpijpen zorgen voor een betere luchtdoorstroming in inlaat en uitlaat.
Aan de ene kant jammer dat ik niet mee kan doen met de RVS uitlaten, maar ik ben nu ook heel erg tevreden .
De oude uitlaten heb ik trouwens weggegooid, want ik kreeg toch geen reactie .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !