Hoi,
het volgende is het geval. Om een of andere reden gaat het Controlelampje motordiagnose branden. Ik merk niks aan het rijgedrag of iets dergelijks. Wat kan hier de reden van zijn??? NB. Zo’n week of 3 geleden heeft de wagen een grote beurt gehad waarbij de distributieriem (uit voorzorg, c5 break bouwjaar 2001) en waterpomp vervangen zijn, daarnaast nog de multiriem met spanrol etc. vervangen zijn. (km stand 74000). De auto maakt sindsdien wel een ander geluid. Dit is door de garage sedertdien echter nog gecontroleerd en er werd mij verzekerd dat er niks mis zou zijn en dat eea het gevolg van het vervangen van de onderdelen zou zijn. Ik ga er vanuit dat dit dan ook correct is.
Staat eea los van elkaar en zo ja wat kan de reden voor het brandende lampje zijn????
Nog even een aanvulling. Bij de beurt zijn ook de bougies vervangen.
Ik herinner me trouwens al bij het starten een acoustisch signaal te hebben gehoord, maar aangezien er net 4 personen ingstapt waren heb ik dat vermoedelijk geinterpreteerd als een niet gesloten deur. Het lampje is mogelijk toen al gaan branden, maar ik heb het waarschijnlijk pas een paar minuten later gezien (totale afstand zal zo’n 4 km geweest zijn). Ik weet niet of het van belang is, maar toch…
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
dat lampje kan voor 1000 en 1 redenen branden uitlezen is de juiste start
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Welcome to the club!
PIEIEIEIEIEP, emissie storing….
Heel vaak voorkomend bij een C5, kijk maar eens op de C5club site.
in elk geval bedankt. Ik had al wat rondgeneusd en heb nadat de melding niet vanzelf wegging (dat schijnt ook voor te komen…) maar eens de accu losgekoppeld. Nadien verschijnt de melding (nog) niet en de wagen rijdt voor zover ik het kan beoordelen prima.
Als het vaker voor gaat komen zal ik hem laten uitlezen.
Rare auto’s die C5’s. Rijden heerlijk, veel ruimte, alleen zijn ze niet zo goed voor je zenuwen (als je geen automonteur in de dop bent).
Ach, zie het van de positieve kant. De C5 helpt je je vertrouwen te ontwikkelen. Even de stroom los en stoom afblazen heeft al een goed effect.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hee, Johan, jij ook hier.
Trouwens, bij mij is voor 3 weken terug mijn lambdasonde vervangen.
Ik had ook dat lampje branden.
Vorige week dezelfde storing, was 2 dagen later weer weg.
Gisteren een stuk gereden. Geen lampje, Vandaag na zo’n km of 3 plinggg en lampje aan. Ga morgen toch maar eens de garage bellen om uit te lezen. (je merkt aan het rijden overigens totaal niks.)
Zoals Obelix al zei: rare jongens die citroëns….
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Klopt, ze spreken wel over een soort noodloop, maar merkbaar is het niet.
Net laten uitlezen. Vlgs garage niets aan de hand. meerdere kleine storingen gewist, geen reden tot paniek. Uitlezen was overigens gratis.
Zeer netjes van de garage. (Citro in Heerlen)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kijken hoe lang hij nu piepvrij blijft.
Geen idee.
Heb inmiddels stom toevallig iets nieuws ontdekt.
Achterportier aan bestuurderskant kun je ondanks centrale deurvergrendeling van buitenaf gewoon open maken.
Maakt tenminste niemand iets kapot als hij de wagen leeg wil halen. Scheelt op z’n minst een kapotte zijruit. Is dus zeer Junk-vriendelijk.
Ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten, maar dat is weer een ander topic.
Gewoon even aan de achterdeur luisteren:
Hooor je niets, kijkt de stekkers van de draadboom maar eens na, en anders is het de morot van de vergrendeling. Hoor je wel een Klik, dan is het waarschijnlijk de afregeling.
P.S. ik heb collega’s met Passat TDI en BMW 320D : Echte veelrijders, en die staan veel te vaak in de garage ( volgens de eigenaren), met kleine en grote gebreken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
slot achterportier defect bekent kwaaltje
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Tjeemig, dat was bij de Xm al zo.
Leren ze nu niets daar bij de bouwmarkt?
Was inderdaad een kapot slot. Hadden ze bij dealer ruimschoots op voorraad. Zou ‘n indicatie kunnen zijn dat het vaker voorkomt