sierplaten dorpels
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 mei 2009 10:31 PM

Bonsoir,

Het was een leuk weekend in Utrecht, wat een geluk dat jullie Nederlanders zo gek zijn van citroëns !
Ik heb op citromobile van die sierplaten gekocht voor de dorpels van de ds, die met dat krikgat in ...

Ik dacht dat het even snel gaatjes boren was en installeren maar zo simpel bleek dat niet. 

Is er iemand die mij kan vertellen hoe die platen moeten zitten ?
Ter informatie : standaard zaten ze er niet.  Ik had alleen die andere platte blikken beschermplaten eronder.  Nu zit er een pallas dorpelset op, en daaronder moeten dus die nieuwe.

Volgt u nog ?  Wel, dank bij voorbaat voor tips .

  gegroet.      Jozef

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 04 mei 2009 10:43 PM
  [ # 1 ]

Laat ik nou toevallig net een 23 Pallas gestript hebben en daar, om alles weer eens een keer netjes op te kunnen bouwen, een 400-tal foto’s van hebben gemaakt:


Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 mei 2009 10:51 PM
  [ # 2 ]

Dat is mooi !  Maar die gaatjes komen bij mij niet over mekaar uit.  Het scheelt maar 1cm, dus ik moet toch ergens iets slijpen ?

+ zitten die andere, blikken platen er nog tussen ?  Die hebben een dikke rubberen rand en dat past al helemaal niet .

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 mei 2009 11:05 PM
  [ # 3 ]

Oude “blikken” platen weghalen. Nieuwe gaatjes boren. Succes!

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 mei 2009 11:09 PM
  [ # 4 ]

Ok, we zijn er bijna, nu alleen nog de pasvorm .  Zijn die hedendaagse reproducties pasklaar ?

Moet er aan een niet-pallas geslepen worden om ze te doen passen ?

En dit nog :  zijn alle balken gelijk van hoogte ?  Ik heb het dan over model jaren 70 +

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 mei 2009 11:24 PM
  [ # 5 ]

De Pallas-sierbeplating zit aan de onderkant over de onderrand van de longeron geklemd, boven zitten ze met parkers aan de sschopplaten.

Eerst de Pallas-sierplaten onder klemmen, dan boven schroeven.

Bij de chassis van de jaren ‘70 was er geen verschil tussen niet-Pallas en Pallas.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook