Hallo Citrofielen,
Vandaag heb ik een GSA X1 op een brug gezet en gezocht naar een olielekkage. Ik kan niet echt vinden waar het vandaan komt.
De olie lijkt niet tussen de 2 helften van de motor weg te lekken. (heet dat ook een carterpakking bij een boxer ?)
Wat is een logische plek voor een lekkage ? En wat moet ik loshalen om dat te zien ?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Een logische plek is bij de olieretourpijpen. De rubbers hiervan zijn te vervangen na demontage van een cilinderkop.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hartstikke bedankt, nu kan ik weer even verder. Ik zal eerst eens proberen wat meer informatie over die boxer te vinden want ik ben geen automonteur.
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
Olielekkage! een bekend GS(A)-probleem, wat bij motoren die nog niet behandeld zijn vrijwel altijd te wijten aan lekkage van de rubbers van de olieretourpijpen, die van de oliekoeler en nokkenaskeerringen. Zo ongeveer het hele blok moet uit elkaar om het te verhelpen, wat bij elkaar toch veel werk is. Het verenigingsmagazijn verkoopt overigens pakkingsets en bijbehorende Viton oliepijprubbers. Die zijn beter bestand tegen de hoge temperaturen.
Groeten
Murphy
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD