Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Impulsaankoop?
Een erg mooie Xsara hoor, veel plezier ermee
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Zo hee, mooie voiture !!!!
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Apart dat er nog een Différence versie is uitgebracht vier maanden na mijn Différence!
De jouwe heeft dus de regensensor als extra toegevoeging gekregen?
Voor de rest zijn ze hetzelfde. Heb je naar de voorveren gekeken bij de aanschaf?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tijd voor wat luxers en vlotters
Oké, er zit dus nog verschil tussen de Différence uitvoeringen…
Heeft de jouwe wel Cruise Control?
Mijn ouders hebben een Bonheur (Xsara type 2) die heeft ook standaard automatisch inschakelende verlichting. Verder eigenlijk vrijwel gelijk aan mijn Différence II alleen heb ik nu een type 3. Het missen van deze optie vind ik ook geen probleem.
Overigens zag ik tot mijn verbazing dat ik nu ook een kaartleeslampje heb
Wel leuk, dit ben ik in de CX en BX ook gewent.
Hoe kan je dat van die veren zien? Ik heb er snel wel eens iets van gelezen dat ze breken (vooral bij een C3?) Maar nooit de tijd gehad om me daar verder in te verdiepen ops:
Neem aan dat je dat merkt met rijden? Ik merk tot nu toe niks geks, de auto staat ook netjes recht.
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Yep, de mijne heeft cruise control. Dat leeslampje is inderdaad wel chic.
Dat van die veren is te zien aan de plekken waar roest zit,
door de zwakte van het gebruikte staal zullen de veren
daar eerst vervormen en later mogelijk breken.
Het is een bekend probleem bij de C3, de Xsara en de Berlingo.
Bij mij brak de veer links, en bovenaan. Ik kon er nog wel mee rijden.
Ergere gevallen staan in het (Eerst C3, nu algemeen) topic.
Het betreft de bouwjaren 2002/2003 als ik het goed heb.
Ik hoorde een “kloenk” bij het sturen op lage snelheid, dat was alles,
ik dacht eerst dat het de homokineet was.
Bij de dealer hebben ze beide voorveren onder garantie vervangen, dat vond ik wel netjes.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoop dat dit later in 2003 niet meer zo is, dan heb ik misschien mazzel…
Heeft de jouwe trouwens fabrieksradio?
Dat hebben de mijne en de Bonheur beide niet. Vind ik ook geen probleem overigens.
Die Cruise Control heb ik inmiddels al uitgebreid gebruik van gemaakt
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Nee, geen fabrieksradio, ik weet ook niet of die geleverd zijn.
Mijn ph II Bonheur uit 2002 had er wel een. Maar ja, dat was een ex- leaser,
die had alles, inclusief CD wisselaar, 4 speakers en tweeters.
Heb je de audio overgezet? En dat Green luchtfilter nog uit de andere gehaald?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de radio over gezet. De speakers niet, vond het weer erg ver gaan om de auto zonder speaker weg te doen. Deze is voorzien van 4 speakers. Voor van die fabrieks dingen, achter moet ik nog even kijken wat er in zit. De radio zelf heb ik over gezet. Ik vind het een fijn ding, dus afgesproken dat we beide onze eigen radio konden houden
Green filter heb ik er ook uit gehaald. Ik dacht dat ze niet paste op een 1.6 16v, maar keek net nog even onder de kap en lijkt het luchtfilter huis toch wel erg veel op die van de vorige Xsara. Dan gaat die dus mooi terug
Ik ga nu eerst even met het standaard filter rijden, dan ik ga straks kijken of ik verschil merk
Ik zag de jouwe nog staan zaterdag, wordt het geen tijd voor leuke velgen?
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Met een tank Euro 98 merk je zeker verschil, met name onderin.
Ik wil best velgen, maar dat heeft geen haast.
Eens kijken wat er bij de huidge Citroëns voor velgen op te schroeven zijn..
Voorlopig blijft het wel bij de doppen, die passen er bij, alleen zie je dan ook Saxo’s enz. met hetzelfde spul.
De Oslo’s van Citroën vind ik wel mooi, beschikbaar voor de C2, C3 en nieuwe Berlingo.
Jammer dat Gert me voor was, dan had ik alvast een Vesuvius gehad .
Rustig rondkijken… en een VTS opsnorren voor Jan- Willem, daar kan dan ook wel iets
leuks onder zitten ter overname, als hij dat goed vind.
Je hebt het trouwens wel mooi stil gehouden!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hey, dit had ik nog niet gezien, gefeliciteerd! Mooi kleurtje. En jij bent in ieder geval niet aan het beunen met mistlampbumpers maar koopt gewoon de mooiste phase van allemaal
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
2d schreef:Hey, dit had ik nog niet gezien, gefeliciteerd! Mooi kleurtje. En jij bent in ieder geval niet aan het beunen met mistlampbumpers maar koopt gewoon de mooiste phase van allemaal
ik laat het doen trouwens…..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké ik hoop dat het filter past Ik ben eigenlijk gewent om V-Power (97) te tanken in de Xsara. Nu zit er nog even 95 in.
Ik probeer hem nu nog even rustig in te rijden na tijdje stilstand. Hoewel die volgens mij niet erg lang heeft stil gestaan.
Zijn deze temperaturen trouwens normaal?
Het water was in de 1.4i meestal rond de 90, hier dus lager.
De olie vind ik weer wat aan de hoge kant…
De schaalverdeling is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Er staat alleen 50 en 150. Wat geeft die middelste streep nu aan? 100 graden?
Dit was op de snelweg op de CC, niet na snel optrekken.
Overigens ziet het dash er in het donker erg strak uit
Stadlicht is een soort ring, lastig op de foto te krijgen in het donkder..
Toch een poging
De typisch Xsara L vormige achterlichten, zo herken je een Xsara in het donker al vanaf aardige afstand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Hey, dit had ik nog niet gezien, gefeliciteerd! Mooi kleurtje. En jij bent in ieder geval niet aan het beunen met mistlampbumpers maar koopt gewoon de mooiste phase van allemaal
Thanks
Om eerlijk te zijn vond ik type 2 eerst altijd mooier, maar ik ben nu erg blij met mijn type 3!
Vooral het dash (klokkenspel) en het interieur vind ik mooier dan bij een type 2 VTR, die stof vind ik iets te druk.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mijn koelwater wordt ook niet heter dan 75 op het klokje maar dat zegt dan weer niet zoveel aangezien ik de HDi met intercooler heb.
Het middelste streepje van de olietempmeter is 100, gaat in stapjes van 25 graden dus.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de oliettemperatuursensor nogal ‘heet’ gemonteerd zit bij de Xsara’s maar eigenlijk geen idee of het wel of niet normaal is, een wat hogere temperatuur. Daarom heb ik in ieder geval wel die 5W50 volsyntheet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Ja mooi hè! Ik heb ook mijn ogen uitgekeken en alles uitgeprobeerd in het begin! En nog steeds eigenlijk…
Die olietemperatuur heb ik zo ook wel eens gehad, na een tijdje rijden en een hoge buitentemperatuur.
Maar volgens mij is het wel normaal hoor. Het middelste streepje is inderdaad 100.
De buitenspiegels zijn trouwens ook anders dan bij een type 2, en je hebt nu ook een chroomstrip boven de achterbumper .