Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb je ook nog gezien, maarja, jij kent mij natuurlijk nog niet. En om nou zo voor je auto te springen is ook zo wat.
Maar zag er mooi uit , de blitskikker!
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
we zagen je met ons vieren (Harm, Ricolt, Elvin en ik) aan komen rijden
Maar wonderschone GTI heb je
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Volgens mij zag ik je ook nog rijden? Je hebt een lichte haarkleur en had een staartje? Of was jij dat niet?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Autofan schreef:Volgens mij zag ik je ook nog rijden? Je hebt een lichte haarkleur en had een staartje? Of was jij dat niet?
zien rijden in een?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Staartje is meer een enorme bos haar
Net getankt maar toen ik thuiskwam bleek het er weer net zo hard onderuit te komen.
Vandaar dat ik 1:6,5 rij
Overigens heb ik blijkbaar ook een andere lekkage, bij de linkerachterdeur is water naar binnen gekomen. Aangezien ik niet in de regen heb gereden zou het haast van het wassen moeten komen.
McDean schreef:Autofan schreef:Volgens mij zag ik je ook nog rijden? Je hebt een lichte haarkleur en had een staartje? Of was jij dat niet?
zien rijden in een?
In de ‘Blitskikker’ Hij reed op de voorparkeerplaats van CM
Als het een blitskikker met 205gti velgen aan de voorkant en 16v velgen aan de achterkant was dan was ik dat
Ben er overigens nog steeds erg blij mee, totdat er 64 euro in verdween bij de pomp ops:
Afgezien van dat het stuur wat vaag is in de middenstand heb ik nog niks te klagen over de rijeigenschappen, nouja, versnellingsbak kan beter.
Peugeotvelgen zijn opgehaald dus kan nu rondom nieuwe bandjes bestellen, alleen de maat ben ik nog niet helemaal over uit.
Lek is ook gevonden, een onluchtingsslang zat wel heel erg los op het t-stukje bij het achterwiel. Slangklem erover en het is weer goed, pas het wel aan als de tank een stuk leger is, nu zeikt het er nog uit wat sleutelen erg lastig maakt.
Gais schreef:
Peugeotvelgen zijn opgehaald dus kan nu rondom nieuwe bandjes bestellen, alleen de maat ben ik nog niet helemaal over uit.
Peus 205 1.9 GTI velgen?
Minimaal 195 breed.
205 breed (voor) schijnt ook te kunnen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Die heb ik juist verkocht, ga met de originele 16v velgen rijden.
Ik weet alleen nog niet of ik met 185 of 195 ga rijden, misschien wel 195 voor en 185 achter.
16v velgen 6.5j 195 breed
gti velgen 5.5j 185 breed
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Weet ik, maar 185 kan ook prima op 16v velgen en is ze wat minder gevoelig voor aquaplanning.
Ik had ook 195 voor en 185 achter bedacht zodat de BX wat meer overstuurd wordt. Rest alleen nog de vraag of die 10mm echt invloed heeft. Moet er wel bij zeggen dat ik van plan ben om een keer aan de slalom in Lelystad mee te doen en eventueel wat circuitdagen.
Vandaag heb ik haar meegenomen naar Arnhem. Kwam er vanochtend achter dat het dakraam toch flink lekt, gelukkig had ik de bank al ingeklapt en mat eronderuit gehaald want er ligt nu een plas water daar
Oja, de kachel is ook erg actief. Hoef maar een klein beetje in het rood en het is gelijk bloedjeheet in de auto.
Voorderest niks dan lof, wat een heerlijke snelwegcruiser. Wat mij wel opvalt is dat ze op snelheid erg ligt stuurt en vooral als je een vrachtwagen inhaalt trekt ze behoorlijk. Zijn dat alleen de banden (die zijn waardeloos, vooral voor) of is er meer aan de hand?
Tot 140 km/uur is het nog te doen maar daarboven begint ze echt te zweven.
De BX is met goede banden bijna niet overstuurd te krijgen. Met 185’ers probeer ik hem regelmatig te laten glijden maar dat lukt niet. Geen onderstuur, geen overstuur.
Zweverige gevoel kan liggen aan de banden maar dan vooral aan de bandendruk. Ook slechte bollen helpen nogal mee.
Ik had blijkbaar comfortbollen onder m’n Gti zitten en die gingen niet lekker op hoge snelheid. Nu Gti bollen eronder scheelt een hoop.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Heb al een beetje lopen spelen en de BX blijft vrij lang goed liggen, al is de neiging tot onderstuur wel aanwezig. Vanmiddag voor het eerst wat onderstuur gehad, dat kwam omdat ik lomp de bocht in ging en halverwege vol op het gas
Bandenspanning rondom is 2,4 bar. Wel heb ik een kloink als ik achteruitrollend rem, zouden de draagarmlagers voor kunnen zijn wat de stabiliteit natuurlijk niet ten goede komt.
Afgezien van de vaagheid in de middenstand, op de snelweg kan je het stuur een beetje heen en weer bewegen zonder dat er iets gebeurd, niks dan lof over deze wagen.
Verder is dat schoepende geluid niet altijd aanwezig, denk nu toch eerder aan een handremkabel? En ik denk dat ik nu ook weet waar dat gekke geluidje linksvoor vandaan kwam. Toen ik vanmiddag weer naar huis ging was dat geluidje er weer vlak nadat ik het raam halverwege met de one-touch dicht had gedaan. Normale knopje even ingedrukt en dat was weer weg.
Waar ik mij wel een beetje op heb verkeken zijn de benzinekosten Met de motor was ik altijd voor ~20 euro klaar maar nu gaat er een veelvoud daarvan naar binnen. Gelukkig mag ik maar max 10k rijden van de verzekering
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
2,4 bar? Is dat niet wat veel?
En die kloink doet mij meer denken aan een remklauw die lomp op je schijf klapt bij achteruitrijdend remmen. Dat hebben meeR BX-en en daar kunnen ze erg oud mee worden.
Ik weet eigenlijk niet wat de spanning hoort te zijn, 2,4 bar is een redelijk normale waarde maar niet meer aan gedacht om het te controleren. Zal ze wat lager zetten om te kijken hoe ze dan reageert.
Dat van de kloink is dus een standaardkwaaltje?
Klopt het ook dat die kloink er niet is als je weer vooruit gaat en remt?