Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe staat jouw watertemp J.J.?
Ik merk er verder ook niets raars aan. Ik heb ook niet het idee dat die vaak moet koelen. De verklaring van Daan zou me niets verbazen.
Maar ik vind de temp als ik hem vergelijk met de CX vrij hoog. Die heb ik van de zomer in Duitsland op de 113 graden gekregen, maar ja dat was wel met 180 op de GPS dan draaid zelfs de Turbo continu een beetje mee
Ik ben benieuwd hoe bij de rest de temps van de 1.6 16v’s zijn hier bij iedereen
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
De watertemp staat tijden het rijden hetzelfde als bij jou.
Ik heb nog een plaatje van het interieur, met de oude radio er nog in:
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat geeft weer een geruststelling
Dat zijn geen orginele matten toch?
Bij de mijne twijfel ik nog of ze orgineel zijn…
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Nee, dat zijn geen originele matten, ik schop dat ding ook steeds naar voren… moet ik nog vastzetten.
Die van jou zijn ook niet origineel, met dat rode Golf GTI randje .
Zou eigenlijk blauw moeten zijn…
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het lijken geen orginele matten, maar ze zitten wel op de orginele manier vast. Er zit ook netjes zo’n plastic rondje in waarmee je ze kan vast maken aan de schroefjes in de vloer…
Maar de pasvorm vind ik weer niet helemaal kloppen
Vandaag begon de Xsara op de snelweg te trillen, in bochten nog veel erger
Wat langzamer naar me werk gereden. Het enige wat ik me kon bedenken losse wielen, omdat ze over gezet waren… En ja hoor, sommige bouten zaten erg los!!
Goed vast gezet begint het geintje later weer
Weer los, dus weer vast gezet.
Thuis gekomen 1 bout er uit gedraait en vergeleken met de bouten van de stalen velgen. Dit lijkt dezelfde lengte te zijn….
Oftewel ze hebben alleen de wielen gewisseld en niet de bouten.
Dus die moet ik even terug zien te regelen
Dat is wel erg slordig van die monteur. Wat voor kluns was dat?
Tja die matjes van mij moeten eerdaags ook vernieuwd worden, weet iemand wat die dingen kosten (orgineel dan hé), want ik wil er geen zwarte markt matten inzetten die zitten al in die (kuche) twingo en da’s net als die auto weinig goeds.
Wel een hele mooie xsara heb je gekocht.
@Arjan en 2d sinds half januari heb ik ook een phase 3 en ook bij mij komt de koelwatertemperatuur niet boven de 75 graden. Bij mijn vorige xsara uit 1999 was dit normaal 90 graden en bij warm weer of file rijden ging die wel tot 100 graden. Lees nu dat dit bij jullie xsara’s dus ook zo is dat de koelwatertemperatuur zo’n 15 graden lager is. Omdat ik niet zeker weet of dit zo hoort laat ik vrijdag de thermostaat vervangen (had al een afspraak bij de dealer voor verv uitlaat) en dit kost maar een paar tientjes extra. Zal dan eens kijken of er nog iets veranderd aan de temperatuur als dit wel zo is post ik het hier wel even.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan dit is toch een erg grote fout van de monteur! Levensgevaarlijke fout, als ik het mag zeggen….
Nu maar hopen dat je de juiste bouten terug krijgt!
Ik bedenk me nu, dat ik volgens Citroën de wielbouten van de LM ook op mijn stalen reservewiel kan gebruiken Voor mijn winterbanden heb ik wel trouwens aparte bouten voor…...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Arjan Verkade schreef:
Zijn deze temperaturen trouwens normaal?
Het water was in de 1.4i meestal rond de 90, hier dus lager.
De olie vind ik weer wat aan de hoge kant…
Bij deze snelheid staat bij mij de wijzer vd watertemp tegen het streepje van 90 graden, de wijzer vd olietemp staat dan ‘iets kouder’dan bij jou…
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Overigens zei ik zaterdag dat ik twijfels had of mn Xsara vlekkeloos door
de APK zou komen…
Gisteren vd APK gebracht en na een uur werd ik al gebeld dat ie al weer
klaar stond en tiptop in orde is “no problemo”
Er was maar 1 opmerking vd keurmeester : het klepje vh sleepoog ontbreekt
( Het door mij 3 jaar geleden aangeschafte nwe exemplaar ligt nog steeds in mn dashboardkastje… )
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Wat betreft olietemperatuur:
De foto vertekent omdat je het (vrij kleine) wijzertje niet recht van voren op de foto zette…
Mijn 1,6l 16V VTS doet bij 100 km/uur ongeveer 100°C voor de olie en nog onder de 90°C voor de KVS. Bij langdurig 120-130 op de teller (wat 5 a 6 optimistischer is dan volgens de GPS) kruipt bij mij de olietemp flink omhoog. Rekenend met 25° per streepje zit ik dan ergens op 115 tot 118°C.
Dit alles met Total olie in de carterbak, zoals door de officiële Citroën dealert ververst is bij de 80k beurt.
Ik zal straks bij het forenzen weer eens even de temperaturen in de gaten houden.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ok, dus een minuut of 20 lang, met 100-110 km/uur op de teller, levert bij mij een olietemperatuur op van 108-110°C. De wijzer staat ongeveer 1/3e aanduiding voorbij de streep in het midden, dus dat is 100+(25/3).
koelvloeistof zit dan op 1/3e schaalverdeling onder de 90°C, dus met 15° per schaalverdeling komt dat uit op 90-(15/3) = 85°C.
Ik zal de detailfoto’s later nog wel even online poten ter verduidelijking.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Bij hogere snelheden komt mijn olietemp ook ongeveer op de 115-120 graden als ik gewoon normaal 110-120 rijd blijft ie rond de 100 graden hangen en de koelvloeistof staat tijdens het tijden rond de 80-85 graden maar als ik stil sta stijgt ie redelijk snel tot over de 90 waarna dus de ventilator aan stringt!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het valt mee hoeveel de foto vertekend
De wijzer staat wel zo’n beetje op de 125.
Dit was na zo’n 20 min op de cruise control op de snelheid van de foto.
Goed als ik er weer mee kan rijden ga ik het in de gaten houden. Ik geloof toen het gister wat kouder was de temp wat lager lag.
Vrijdag ga ik de bouten omruilen. Ik rijdt er nu even niet mee totdat de juiste bouten er onder zitten.
Aangezien ik met de CX prima naar me werk kan vind ik het niet waard om een risico te nemen. Of met de conische bouten de velgen beschadigen…
Weer iets nieuws geleerd…
Op de Xsara zijn bouten voor stalen velgen zowel met dopmaat 17 en 19 mm geleverd…
Wat als resultaat geeft dat je dus ook 2 verschillende wielsleutels heb.
Ik ga er dus even op letten dat ik straks voor de lichtmetalen velgen en de stalen velgen dezelfde maat heb
trouwens, je moet ff je website updaten mocht je dat nog niet hebben door gehad