Ik ben benieuwd naar de “ware” aanduiding van de temperatuurmeter van een Xsara Break 1.6v (gas) maar voorlopig op benzine (zie mijn andere vraag over koppaking probleem wat nu bijna 100% de verdamper is geworden).
Onder de 80 km p/u blijft de meter op ongeveer 92 graden staan.
Boven de 80 km p/u gaat de meter naar 98 a 100 graden totdat ik rem
en terugschakel dat valt de meter terug naar 92 graden en wel meteen.
In de stad loop de meter op naar 100 graden, totdat ik even 80 ga rijden dan terug naar 92 graden en wanneer ik naar 100/120 ga naar 98 a 100 graden.
Als ik de interieur ventilator hoger dan 2 meter meteen naar exact 100 graden als de airco aanzet idem dito en bij beide tegelijk ook.
Als ik beide afzet gaat de meter terug naar de stand welke nu afhankelijk is van de snelheid.
Het is natuurlijk een “luxe” probleem maar met de voorgeschiedenis wil ik toch wel graag sneller kunnen constateren of de temperatuur te hoog wordt voor dat alle waarschuwings lichten gaan branden.
Iemand van de lezers enig idee
Citroen C3 AIRCROSS

Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-08-2007
- (Grand) C4 Picasso ligne selection
- Xsara stationwagen
wij hebben sinds een paar weken een xsara 1.6 break gekocht, prima auto, maar ventilator doet het alleen in stand 4, en dan gaat de temperatuurmeter ook omhoog ! als de ventilator weer wordt uitgezet zakt de meter ook meteen weer….vreemd.
we laten sowieso de ventilator knop nakijken, want alleen op zijn hardst is natuurlijk nioet erg handig/
vincentdeleur schreef:wij hebben sinds een paar weken een xsara 1.6 break gekocht, prima auto, maar ventilator doet het alleen in stand 4, en dan gaat de temperatuurmeter ook omhoog ! als de ventilator weer wordt uitgezet zakt de meter ook meteen weer….vreemd.
we laten sowieso de ventilator knop nakijken, want alleen op zijn hardst is natuurlijk nioet erg handig/
dat je ventilator het alleen in stand 4 doet ligt voor 100% zeker aan je kachelweerstand iig.