Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
heeft iemand suggesties?
mijn accu is gestorven, en het ziet er naar uit dat hij er niet zomaar tussen uit kan…
koplamp uitbouwen?
spatbord uitbouwen?
alleen spanningsregelaar weghalen?
wat is wijsheid?
het betreft hier een carbu uit 1971…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De onderbak moet er onderuit. uurtje werk. dan kun je de accu perfect bereiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ofwel rechtervoorwiel er uit halen
of anders als de baterij niet te groot is kan je hem met wat oefening ook langs boven er uit halen… is me al een aantal keer gelukt
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
De officiele methode is nog altijd de beste:
- Rechts voor wiel verwijderen. ( volgens het boek kan het ook als je het stuur geheel naar links draait).
- Plaat verwijderen die toegang tot accu-ruimte geeft
( Hiervoor moet je nogal wat bouten losmaken, inclusief die van de “onderbumperplaat” en de bumper)
- Accu losmaken
- Accu er uit schuiven.
Kijk in het boek 581-deel 2 ( demontage en montage) handeling 531-1 ( uit en in-bouw Accu). Stuur me een PB als je een pdf wilt).
Als alles in goede staat is ( bouten/moeren die goed lossen etc.) dan kan dat in 1/2 uur. Als de accu er al 10 jaar in zit dan mag je verwachten dat de bouten wat weerstand bieden, en ben je snel 2 uur bezig.
Het originele type van de Accu is gelijk aan een DIN type 57024, vindt je nog terug in Japanners als Honda Accord. Dat is een 70 AH accu, met de polen een de goede kant. De originele specs: 70Ah, 315 A koudstartstroom, lxbxh 278x175x225
Bij Varta vindt je die accu als de 570413 063 3132, alleszins met een koudstartstroom van 630 ampere.
Als je een kleine accu wilt kun je een Varta Silver met type 563 401 061 3162 nemen: Heeft maar 63 AH, maar levert 610 Ah startstroom, en dat laatste is wat je in een SM nodig hebt. Je kunt natuurlijk ook een ander merk nemen.
deze Accu’s hebben de polen op de goede plaats zitten: Als je een Accu uit een C5 HDI neemt zitten de polen verkeerd om, dat kun je wel geplaats krijgen, maar ...
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goh, da’s wel erg handig om meteen effe die accu types te noemen!
Maar, ik ( da’s dus mijn mening) vind het erg handig om gewoon die hele onderbak (keienvanger) even los te halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Hartelijk dank voor de vlotte en uitvoerige reacties!
Ze kwamen terwijl ik voor de deur bezig was, via de bovenkant…
Hij was een beetje dom, zou Maxima zeggen.
Heb veel gevloekt, veel vel van de vingers verloren, en ben al met al weer heel wat wijzer…
Maar goed, ze start weer!
De volgende keer onderlangs, dat staat vast.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ach… de volgende keer mag je ook een pb’tje doen… volgens mij wonen we in het zelfde getto namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Je kan ter vervanging ook een red top van optima er in zetten.
Deze zijn wel duurder,maar zijn heeeel krachtig(dacht 900 Amp’s),en is een stuk kleiner dan de gemiddelde batterij van dit vermogen.
Je zal wel de batterij bevestiging moeten aanpassen om de Optima vast te zetten.
Bonjour, even een vraag in een oud draadje (dan blijft de informatie bijelkaar):
De accu in mijn SM heb ik tijdens de restauratie “zolang” uit m’n Saab gehaald omdat ie bijna versleten was.
Prima om de kabelboom en lampjes te testen.
Na 5 jaar restaureren en daarna 4 jaar gewoon gebruik (...) ga ik ‘m nu echt vervangen.
Hoe staat de accu in de auto?
Met de polen aan de voorzijde (richting koplamp) of naar achter (bij binnenspatbord)?