13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Les BX d’Avenue Centime - Breek: Weg (Epiloog p.16)
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 mei 2009 01:05 AM
  [ # 181 ]

Het is niet zo moeilijk hoor. Type 1 deurpanelen, bijvoorbeeld van een Gt, doen het ook leuk bij een Chic interieur. En daar passen die spiegeltjes echt wel doorheen! Laughing Moet je “alleen” ff de bediening van je ruiten naar de middenconsole verhuizen, maar als je toch aan het verbouwen bent… Cool

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 mei 2009 01:08 AM
  [ # 182 ]

Dream on. Ik heb overigens nog wel 2 nieuwe (in zakje) raamzwengels voor je liggen in het bruin.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 05 mei 2009 01:08 AM
  [ # 183 ]

Klopt. Dat ga ik dus niet doen Cool De spiegels die ik heb (anders dan de nagelnieuwe) hebben geen stangetjes meer, maar 2K lijm en 10mm ofzo buis en een potje pas- en meetwerk zou moeten werken…

AX stengeltjes die ík zie zijn allemaal anders dan BX stengeltjes: ze kunnen eraf. Wat is dat toch voor verschil? Buigen kun je AX stengels ook niet trouwens, denk ik: ze zijn van hetzelfde materiaal als BX stengels…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 05 mei 2009 01:13 AM
  [ # 184 ]
karel schreef:

Dream on. Ik heb overigens nog wel 2 nieuwe (in zakje) raamzwengels voor je liggen in het bruin.

Oew, da’s wel plezant.
Nu nog nieuwe deurplaten, dan wordt ik pas echt helemaal gelukkig. Maar 4 nieuwe slingers zijn nooit weg! Dank, karel Wink

Sorry voor off-topic…. Rolling Eyes

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 05 mei 2009 01:13 AM
  [ # 185 ]
Penny Lane schreef:

Klopt. Dat ga ik dus niet doen Cool De spiegels die ik heb (anders dan de nagelnieuwe) hebben geen stangetjes meer, maar 2K lijm en 10mm ofzo buis en een potje pas- en meetwerk zou moeten werken…

AX stengeltjes die ík zie zijn allemaal anders dan BX stengeltjes: ze kunnen eraf. Wat is dat toch voor verschil? Buigen kun je AX stengels ook niet trouwens, denk ik: ze zijn van hetzelfde materiaal als BX stengels…

Derk

het was ook nauwelijks serieus bedoeld Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 mei 2009 01:26 AM
  [ # 186 ]
Penny Lane schreef:

Derk

Mmm, er zijn dus verschillende typen. Ik heb een paar zwart gelakte AX-stengels op mijn BX-spiegels geschroefd (orig: grijs gegoten stengels) en dat ging prima.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 05 mei 2009 02:05 PM
  [ # 187 ]
karel schreef:
Penny Lane schreef:

Derk

Mmm, er zijn dus verschillende typen. Ik heb een paar zwart gelakte AX-stengels op mijn BX-spiegels geschroefd (orig: grijs gegoten stengels) en dat ging prima.

Ehm ja, maar in een BX 1 of 2/3? Het zit ‘m namelijk echt in die bekleding. Anyway, ik heb hier wel ideeën voor, dus hou ‘m in de gaten. Ik wil ze er alleen al op omdat ze uitgeklapt 4 cm/stuk smaller zijn dan T.3 spiegels en ingeklapt vrijwel binnen de breedte van de auto vallen. En, klap op de vuurpijl, ze kunnen ook naar voren toe wegklappen. Dat vergroot de overlevingskans nogal (en in theorie daalt het verbruik…) Type 1 spiegels zijn gewoon aan alle kanten beter dan type 2 spiegels Cool

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 mei 2009 02:52 PM
  [ # 188 ]

Mijn type 2/3 spiegels klappen ook naar voren toe?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 05 mei 2009 02:54 PM
  [ # 189 ]
Timo1990 schreef:

Mijn type 2/3 spiegels klappen ook naar voren toe?

De mijne ook. Maar als dat door langsrijdend verkeer gebeurt zijn ze daarna stuk Laughing

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 06 mei 2009 08:29 PM
  [ # 190 ]

Ennnnnn weer een stopje op de verbouwing. De spiegels liggen nu ‘op het vuur’, maar er is qua Breek weer wat nieuws in de sector ‘karakter’ Twisted Evil...

Bij het wegrijden van het stoplicht had ik al een kleine ‘klonk’ vernomen; niet meer dan dat je over een ribbeltje in het asfalt rijdt, en dan nog een kleintje ook. De 30 ofzo kilometer daarna op de autoweg niets bijzonders gemerkt, maar daarna op het eind van de afrit bij het optrekken een soort grommend bijgeluidje. Gecheckt, niets gevonden… Uiteindelijk toch maar even naar Leek gekacheld, want ik vernam op een gegeven moment ook wel veel kanteling in het blok.

In Leek kwamen was de diagnose dat de bovenste motorsteun stuk is. Maar dan ook echt: gewoon het hele metaalwerk uit elkaar gesukkeld. De distributieriem & bovenste tandwielen waren al lekker in wezen vreten ook: overal slijpsel. O, dus dat was dat bijgeluidje Surprisedops: Meteen besloten niet verder te rijden - het kan wel alsnog stuk!

Het plan is nu om die motorsteun te vervangen (dat is ook wel nodig) en dan meteen de D-riem voor de veiligheid mee te nemen, want het is niet duidelijk wat voor knauw die heeft gehad. De loopwielen moeten we even afwachten; als daar bramen op zitten zijn die aan de beurt, anders (en meer waaschijnlijk) blijven die er wel op.

Lichtpuntje: de rubbers van de bovenste motorsteun waren nog goed. Díe wel…

De onderdelen zullen worden bewaard, dus verwacht (later…) foto’s!

Derk

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 06 mei 2009 10:05 PM
  [ # 191 ]

he vervelend, succes met de reparatie hopelijk valt het mee voor je spanrollen

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 06 mei 2009 11:18 PM
  [ # 192 ]

Thanx…

Maar het belangrijkste lichtpuntje is dat de Breek d’r D-riem heel heeft gehouden ik er dus niet serieus mee gestrand ben (bijvoorbeeld op vakantie in Thüringen…). Meer geluk dan wijsheid, maar goed. Ik heb ‘r meteen nij Duckservice in Leek laten staan, dus op de goede plek. Later, dus, zullen wij ons dit schaterlachend herinneren.

Alleen al omdat een dergelijk idioot mankement het later wel weer goed doet in de kroeg Laughing

Derk

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 mei 2009 02:42 AM
  [ # 193 ]
Penny Lane schreef:

Thanx…

Maar het belangrijkste lichtpuntje is dat de Breek d’r D-riem heel heeft gehouden ik er dus niet serieus mee gestrand ben (bijvoorbeeld op vakantie in Thüringen…). Meer geluk dan wijsheid, maar goed. Ik heb ‘r meteen nij Duckservice in Leek laten staan, dus op de goede plek. Later, dus, zullen wij ons dit schaterlachend herinneren.

Alleen al omdat een dergelijk idioot mankement het later wel weer goed doet in de kroeg Laughing

Derk

anders had je er net zo bijgestaan als mij Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 07 mei 2009 03:19 AM
  [ # 194 ]

Waarom met wat geknutsel (wat toch onvermijdelijk is) eigenlijk geen elektrisch inklapbare spiegels gemonteerd zoals op de Evasion, Xantia, C5 en ander moderner prul?
Knoop dat aan je CV en je hoeft je nooit meer ergens zorgen over te maken; pakken ze de spiegel mee dan is de rest van de auto ook wel ingekort.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 07 mei 2009 03:21 AM
  [ # 195 ]
Penny Lane schreef:

Thanx…

Derk

Helaas komt dat wel eens vaker voor. Gelukkig lijkt het (voorlopig) goed afgelopen te zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook