



Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Zo… dat ziet er netjes uit
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Goed bezig, DriverD. Mij wacht hetzelfde werk dus kan ik jou mooi een paar vragen stellen…....Zie ik het goed en is bij jou de gehele kop geglaspareld? En zitten in die motorpakkingset ook de klepseals of moet je die apart bestellen? Hoe hebben ze nu jouw scheurtjes weggewerkt?
Succes verder…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Die cylinderkop ziet er weer heel netjes uit DriverD. Heb je je nokkenas nog gecontroleerd voordat de kop erop ging?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt voor de reacties.
@GW-tje: Kop is gestraald en grondig gereinigd. Of ie geglaspareld is weet ik niet meer zeker.
Klepseals zitten niet bij de motorpakkingset (heb ze niet gevonden).
Scheurtjes tussen inlaatklepzitting en bougiegat laten we gewoon zitten. Deze kunnen geen kwaad, volgens de mensen die het kunnen weten.
@Erict: Nokkenas is visueel gecontroleerd, via de stotertunnels. Ziet er goed genoeg uit om te laten zitten.
Citroen!
Beste Driverds,
Ik nu toch wel heel benieuwd hoe je het hebt opgelost met de stoterbusjes. Over de nieuw geproduceerde busjes van Chyparse hoor ik niet zulke beste verhalen. Ze schijnen van te zacht materiaal te zijn gemaakt waardoor ze binnen de kortste keren van boven helemaal hol uitslijten.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er is inderdaad een partij stoterbussen op de markt die niet voldoet.
Ik heb gebruikte orginele stoterbussen gekocht bij Huub in ‘t Zand (geslepen door Citrotech). Bij Citrotech beweren ze dat de stoterbussen door en door gehard zijn en eigenlijk is dat ook logisch: Er komen aan 2 kanten mechanische belastingen op.
Citroen!
hallo driverd
ziet er mooi uit allemaal.
is ook lekker werken met al die nieuwe en/of gereviseerde onderdelen.
weet je ook of die pijpjes om de bougies op hoogte gesteld kunnen worden.
bij mij staat die bij cil.1 lager en lekt dan dus ook.of zijn er ook dikkere rubber ringen voor te krijgen?
groet Jeroen









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
knap koppie! (op je ds straks in ieder geval…) Mooie fotoreportage.
Ga je nu nog je kleppendeksel polijsten? Daar heb je het dacht ik een keer bij de 10.000 km workshop over, beetje uit gein. Ziet het er helemaal geweldig uit





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@Jeroen Hendriks: Dank. De bougieschachten kan je eigenlijk niet stellen. Als er een te laag staat kan je het hoogteveschil uit shimmen met vulringen.
@gjvdh: Als ik helemaal niets meer te doen heb, ga ik misschien het kleppendeksel polijsten…
Citroen!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
GW-tje schreef:Goed bezig, DriverD. Mij wacht hetzelfde werk dus kan ik jou mooi een paar vragen stellen…....Zie ik het goed en is bij jou de gehele kop geglaspareld? En zitten in die motorpakkingset ook de klepseals of moet je die apart bestellen? Hoe hebben ze nu jouw scheurtjes weggewerkt?
Succes verder…....
Ik heb een motorpakkingset bij CTA gekocht. Hier zitten wel klepseals bij.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Mijn bougieschachten steken allemaal ± 54,6 mm uit. Stelt me gerust. Ik had ook nog nooit olie in mijn schachten staan.
DriverD,
je kop is met success afgeperst, maar waar zit je lek nu ??
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Koppakking was op 3 plaatsen lek.
Citroen!
DriverD schreef:Vandaag naar Francemobile (vroeger: Citrorama) in Rheinberg geweest. Op de terugweg ff het gas ingetrapt:
![]()
Hoe zou dat nou komen
Maar nu zonder gekkigheid, goed om te horen dat de dame weer bijna rijdbaar is. Al moet ik zeggen dat je Panhard op de parkeerplaats bij de Citromobile meer in de belangstelling stond dan de gemiddelde DS.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rijd ik ook eens ff 180 km/u… Temperatuur liep wel op, maar de naald in het metertje bleef in het wit hoor!
De Panhard break is erg leuk, maar er zit minder snelheid in….
Citroen!