11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
DS23 Pallas van DriverD
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 06 mei 2009 10:45 AM
  [ # 151 ]

Zo… dat ziet er netjes uit

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 06 mei 2009 10:53 AM
  [ # 152 ]

Goed bezig, DriverD. Mij wacht hetzelfde werk dus kan ik jou mooi een paar vragen stellen…....Zie ik het goed en is bij jou de gehele kop geglaspareld? En zitten in die motorpakkingset ook de klepseals of moet je die apart bestellen? Hoe hebben ze nu jouw scheurtjes weggewerkt?

Succes verder…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 mei 2009 11:38 AM
  [ # 153 ]

Die cylinderkop ziet er weer heel netjes uit DriverD. Heb je je nokkenas nog gecontroleerd voordat de kop erop ging?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 mei 2009 02:32 PM
  [ # 154 ]

Bedankt voor de reacties.

@GW-tje: Kop is gestraald en grondig gereinigd. Of ie geglaspareld is weet ik niet meer zeker.
Klepseals zitten niet bij de motorpakkingset (heb ze niet gevonden).
Scheurtjes tussen inlaatklepzitting en bougiegat laten we gewoon zitten. Deze kunnen geen kwaad, volgens de mensen die het kunnen weten.

@Erict: Nokkenas is visueel gecontroleerd, via de stotertunnels. Ziet er goed genoeg uit om te laten zitten.

Citroen!

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 06 mei 2009 05:55 PM
  [ # 155 ]

Beste Driverds,

Ik nu toch wel heel benieuwd hoe je het hebt opgelost met de stoterbusjes. Over de nieuw geproduceerde busjes van Chyparse hoor ik niet zulke beste verhalen. Ze schijnen van te zacht materiaal te zijn gemaakt waardoor ze binnen de kortste keren van boven helemaal hol uitslijten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 mei 2009 06:37 PM
  [ # 156 ]

Er is inderdaad een partij stoterbussen op de markt die niet voldoet.
Ik heb gebruikte orginele stoterbussen gekocht bij Huub in ‘t Zand (geslepen door Citrotech). Bij Citrotech beweren ze dat de stoterbussen door en door gehard zijn en eigenlijk is dat ook logisch: Er komen aan 2 kanten mechanische belastingen op.

Citroen!

Profiel  
 
Jeroen Hendriks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 20-01-2006

Gepost: 06 mei 2009 08:17 PM
  [ # 157 ]

hallo driverd
ziet er mooi uit allemaal.
is ook lekker werken met al die nieuwe en/of gereviseerde onderdelen.
weet je ook of die pijpjes om de bougies op hoogte gesteld kunnen worden.
bij mij staat die bij cil.1 lager en lekt dan dus ook.of zijn er ook dikkere rubber ringen voor te krijgen?
groet Jeroen

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 06 mei 2009 08:48 PM
  [ # 158 ]

knap koppie! (op je ds straks in ieder geval…) Mooie fotoreportage.

Ga je nu nog je kleppendeksel polijsten? Daar heb je het dacht ik een keer bij de 10.000 km workshop over, beetje uit gein. Ziet het er helemaal geweldig uit Cool

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 mei 2009 08:54 PM
  [ # 159 ]

@Jeroen Hendriks: Dank. De bougieschachten kan je eigenlijk niet stellen. Als er een te laag staat kan je het hoogteveschil uit shimmen met vulringen.
@gjvdh: Als ik helemaal niets meer te doen heb, ga ik misschien het kleppendeksel polijsten… Razz

Citroen!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 mei 2009 11:17 PM
  [ # 160 ]
GW-tje schreef:

Goed bezig, DriverD. Mij wacht hetzelfde werk dus kan ik jou mooi een paar vragen stellen…....Zie ik het goed en is bij jou de gehele kop geglaspareld? En zitten in die motorpakkingset ook de klepseals of moet je die apart bestellen? Hoe hebben ze nu jouw scheurtjes weggewerkt?

Succes verder…....

Ik heb een motorpakkingset bij CTA gekocht. Hier zitten wel klepseals bij.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 mei 2009 11:20 PM
  [ # 161 ]

Mijn bougieschachten steken allemaal ± 54,6 mm uit. Stelt me gerust. Ik had ook nog nooit olie in mijn schachten staan.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 mei 2009 10:49 PM
  [ # 162 ]

DriverD,

je kop is met success afgeperst, maar waar zit je lek nu ??

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 mei 2009 01:12 AM
  [ # 163 ]

Koppakking was op 3 plaatsen lek.

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 08 mei 2009 01:29 AM
  [ # 164 ]
DriverD schreef:

Vandaag naar Francemobile (vroeger: Citrorama) in Rheinberg geweest. Op de terugweg ff het gas ingetrapt: Very Happy

Hoe zou dat nou komen Laughing

Maar nu zonder gekkigheid, goed om te horen dat de dame weer bijna rijdbaar is. Al moet ik zeggen dat je Panhard op de parkeerplaats bij de Citromobile meer in de belangstelling stond dan de gemiddelde DS.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 mei 2009 01:35 AM
  [ # 165 ]

Rijd ik ook eens ff 180 km/u… Very Happy Temperatuur liep wel op, maar de naald in het metertje bleef in het wit hoor!
De Panhard break is erg leuk, maar er zit minder snelheid in…. Razz

Citroen!

Profiel  
 
 
11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook