Hallo
Een Oom van mij heeft 2 problemen en mij gevraagd of ik op deze Forum een 2 vragen namens hem wil plaatsen.
Vraag 1)
Ik rijd een C5-2 1.6 HDI Berline van bouwjaar 2007 en heb problemen tijdens het versnellen (tijdens gas geven) rond 1.500 omw./min. Het lijkt wel of de brandstoftoevoer wordt onderbroken. De auto hapert dan voortdurend; gaat als het ware stotteren. Is hier iets aan te doen?
Vraag 2)
Ik rijd al jaren C5 Diesel. Bij de vorige bleken de achterremmen vast te zitten bij km-stand 60.000. Dit had tot gevolg dat de remschijven geslepen moesten worden en de remblokken moesten worden vernieuwd. Voorst moesten de klauwen worden rechtgezet. Dit zou het gevolg zijn doordat er twee soorten materiaal (as en bus) zijn toegepast, die contact (thermisch) maken met elkaar, en daardoor zijn gaan roesten. Deze verbinding is bij aflevering (af fabriek) niet gesmeerd. Zijn er meer C5 rijders met dezelfde ervaring?
Alvast bedankt voor de reacties.
Pascal
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
is het brandstof filter al eens vervangen ? heb al eens een soortgelijk probleem gehad, bleek het brandstof filter te zijn. controleer ook de stekker v/d rail sensor. willen wel een een probleem geven. en bij uitlezen brandstof druk parameters controleren bij toeren val klacht. hier zul je je wle mee vermaken
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:is het brandstof filter al eens vervangen ? heb al eens een soortgelijk probleem gehad, bleek het brandstof filter te zijn. controleer ook de stekker v/d rail sensor. willen wel een een probleem geven. en bij uitlezen brandstof druk parameters controleren bij toeren val klacht. hier zul je je wle mee vermaken
Geen idee ik zal het eens navragen,wordt dus vervolgd.
Zijn er misschien meerdere mensen die dit weleens gehad hebben?
Ja de filters zijn nagekeken en daar lag het niet aan. Zijn hier misschien meer oplossingen voor?
Zijn er nog mensen die een oplossing voor dit schokkend probleem heeft?
Helaas wordt er niet meer gereageerd.
ad 1)
weet niet geen eravaring
ad 2)
Wie niet
Elke C5 gaat achter piepen. Ca elke 2-3 jaar afhankelijk van je gebruik moet de zaak uit elkaar, schoon gemaakt en ingesmeerd met kopervet. Dat houdt de boel weer een tijdje gangbaar.
Op een gegevn moment blijft de zaak weer hangen waardoor je remblokken verkeerd gaan afslijten. Er blijft dan een randje achter en het piepen begint weer. Een domme garage vervangt dan de blokken (en 500 km later piept het weer)
Waarom is dat nooit opgelost: Simpel het komt door het NL weer. In Frankrijk hebben ze er nauwelijks last van. Daar kennen garages deze oplossing dan ook niet en vervangen blind de remblokken.
Als het na 3 jaar gebeurd wil cit nL nog wel eens coulance hierop geven trouwens.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Bedankt voor de reactie ik heb het doorgegeven.
De C5 van mijn oom moet dinsdag (weer) naar de dealer.