Totaal aantal Berichten: 25
- C1 1.1i EGS Exlusive
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-Hdi Exclusive
- Xantia 3.0 V6 Exclusive
Al een paar weken heb ik last van koelvloeistofverlies. in eerste instantie dacht ik het opgelost te hebben door een slangenklem te vervangen. Het probleem bleef echter bestaan, er ligt elke ochtend een klein beetje koelvloeistof onder de auto ongeveer ter hoogte van het reservoir van de koelvloeistof. Die heb ik los gehaald om te kijken of die lek was, maar dat was niet te constateren. Daarnaast ruik ik de koelvloeistof ook in het interieur, dus het blijft wel ergens. Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken cq op kan lossen? :
:
Citroen: Ceci n’est pas une voiture…. c’est un art de vivre
Citroen BX 1.9 TZi wit 02-1991
Citroen C4 1.6 e-HDI Grand Picasso Exclusive 08-2015
Citroen C1 1.0 i EGS Exclusive noir caldera 02-2011
koel vloestof
hallo
welk type cx
wil wel eens dat het exp vaatje lek is aan de onder kant
of dat het lekt bij de niveau verklikker[zit achterop onderaan het vaatje
ook kan er een scheurtje zitten in de expander[zwarte bolletje achter de lucht inlaat of een t-stuk/slang verbinder
deze zijn allemaal van een soort harde plastique en willen na verloop van tijd en warmte/hitte nog wel eens voor problemen zorgen
succes

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als je het in het interieur ruikt, kan het dan niet de kachelradiateur zijn? Heb je ook last van beslagen ruiten?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Hoi,
Anders moet je het koelsysteem laten afpersen,als er een lek aanwezig is
word het wel zichtbaar.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: koel vloestof
algra schreef:hallo
welk type cx
wil wel eens dat het exp vaatje lek is aan de onder kant
of dat het lekt bij de niveau verklikker[zit achterop onderaan het vaatje
ook kan er een scheurtje zitten in de expander[zwarte bolletje achter de lucht inlaat of een t-stuk/slang verbinder
deze zijn allemaal van een soort harde plastique en willen na verloop van tijd en warmte/hitte nog wel eens voor problemen zorgen
succes
dat zwarte ontluchtings (expansie?) zit inderdaad achter het zwarte luchtinlaathuis voor het interieur, schuin links achter de witte voorraadbol. potje is vaak kaduk. bestaat uit 2 helften die loslaten.
potje optillen en eronder voelen. nat is vervangen. vloeistof loopt dan ongemerkt naar beneden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 25
- C1 1.1i EGS Exlusive
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-Hdi Exclusive
- Xantia 3.0 V6 Exclusive
koelvloeistofverlies niet te vinden
Bedankt voor alle tips. Ik ga er morgen meteen mee aan de gang. Ik heb geen last van beslagen ruiten en zal nog eens goed samen met het technisch handboek op onderzoek uitgaan. Kom ik er niet uit, dan zal ik hem op druk laten zetten. Wordt vervolgd…
Citroen: Ceci n’est pas une voiture…. c’est un art de vivre
Citroen BX 1.9 TZi wit 02-1991
Citroen C4 1.6 e-HDI Grand Picasso Exclusive 08-2015
Citroen C1 1.0 i EGS Exclusive noir caldera 02-2011

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: koelvloeistofverlies niet te vinden
Erik Jan schreef:Bedankt voor alle tips. Ik ga er morgen meteen mee aan de gang. Ik heb geen last van beslagen ruiten en zal nog eens goed samen met het technisch handboek op onderzoek uitgaan. Kom ik er niet uit, dan zal ik hem op druk laten zetten. Wordt vervolgd…
dit is em:
ebay: 180353965554
maar in NL ook wel te vinden !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje