To Bovag or not to Bovag…
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 15 juli 2005 02:27 PM

Leuk, Bovag garantie. Maar…. DUUR!

Je betaalt voor een tweedehandsje met Bovag-garantie een flinke smak meer. Daarnaast is Bovag ook niet zaligmakend….

Optie: voor de aankoop auto laten keuren door de ANWB of DEKRA. Als de auto oké blijkt, kopen zonder garantie…

Goed idee???

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 juli 2005 02:39 PM
  [ # 1 ]

Re: To Bovag or not to Bovag…

Weefje schreef:

Leuk, Bovag garantie. Maar…. DUUR!

Je betaalt voor een tweedehandsje met Bovag-garantie een flinke smak meer. Daarnaast is Bovag ook niet zaligmakend….

Optie: voor de aankoop auto laten keuren door de ANWB of DEKRA. Als de auto oké blijkt, kopen zonder garantie…

Goed idee???

Zie het als een soort risicoverzekering. Als je de auto koopt bij een betrouwbare partij en je hebt de middelen om de staat van de auto serieus te onderzoeken (ook ANWB en DEKRA onderzoeken zijn beslist niet zaligmakend) dan kun je flink geld besparen als je geen garantie hoeft. Je kan natuurlijk ook nog particulier gaan shoppen.

Ik ken iemand die dacht hetzelfde te doen en werd geconfronteerd met een voortijdig geknapte distributieriem (megane diesel). Dat werd een duur geintje. Weg besparing. Bij andere bekenden heeft het overigens wel weer goed uitgepakt.

Als je al je geld aan een occasion besteed dan wil je voorlopig ff geen kosten en dan is het wel prettig om garantie te hebben. Als je nog een spaarpotje overhebt en je kan de staat van een auto goed inschatten, dan kun je redelijk wat geld besparenn. Mocht het tegenvallen dan kun je het geld dat je bespaarde met de garantie alsnog (hopelijk gedeeltelijk) inzetten voor evt. extra reparaties.

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 15 juli 2005 02:44 PM
  [ # 2 ]

Als je geen verstand van auto’s hebt, zoals ik is het een prettig idee om met bovag garantie te kopen. Ik heb hem dan ook met garantie gekocht maar dat is toch standard vanaf 4500 euro en daar zat ie ook dik boven (cit dealer) Sad
Voor mij alleen met bovag garantie, puur voor de veiligheid aangezien ik niet kan beoordelen of de auto technisch goed is. en het voordeel van garantie is dat je lekker alles kunt laten maken, ook de kleine dingen waarbij je zelf al snel zoiets hebt van laat maar eerst Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook