4 van de 44
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2009 01:04 AM
  [ # 46 ]

Ja, dat wordt een project op de lange termijn Wink
Dat komt wel weer een keer als ik er zin en tijd voor heb.

Overigens ben ik er gister wel achter gekomen dat ik toch geen regensensor heb.
Waarom er dan op het hendeltje “auto” staat zal me nooit duidelijk worden Wink
Goed echt een probleem vind ik het niet, want het werkt eigenlijk toch niet goed is mijn ervaring Confused

Geen idee wat dan het verschil is tussen de Différence en de Différence II is…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2009 01:08 AM
  [ # 47 ]

Na even snel op internet gekeken te hebben vermoed ik dat een type 3 Xsara een Différence II is en een type 2 een normale Différence Wink

Profiel  
 
xsara_LP
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 27-04-2009

Gepost: 07 mei 2009 01:21 AM
  [ # 48 ]

Wat ik dan nou zo jammer vind bij deze nieuwere modellen dat is net als bij de peogeot, dat op snelheidsmeter niet 80 en 120 km op staat.


Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)

Profiel  
 
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 07 mei 2009 01:23 PM
  [ # 49 ]

Da’s Frans, De Franse max. snelheden staan aangegeven…

Dus ik heb ook een Dif II? Moet ik m’n profiel weer aanpassen…

De ruitenwisser “Auto” stand is de eerste stand na 0, en is niet meer dan de wisser met interval inschakelen.
1 is constant wissen, behalve als je stilstaat, dan gaat hij naar interval wissen.
En uiteraard gaat in beide gevallen bij achteruitrijden de achterwisser met interval wissen.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 mei 2009 02:48 PM
  [ # 50 ]
xsara_LP schreef:

Wat ik dan nou zo jammer vind bij deze nieuwere modellen dat is net als bij de peogeot, dat op snelheidsmeter niet 80 en 120 km op staat.

Ben je zo aan gewend.

De 50/90/130 klokkenwinkel ziet er verder gewoon veer beter uit!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 mei 2009 02:54 PM
  [ # 51 ]
Arjan Verkade schreef:

Overigens ben ik er gister wel achter gekomen dat ik toch geen regensensor heb.

Waarom er dan op het hendeltje “auto” staat zal me nooit duidelijk worden

Uitvoeringen met regensensor hebben altijd een kastje onder de binnenspiegel met een oogje dat vanaf de buitenkant zichtbaar is. Hier zit ook de lichtsensor.

Het pookje zal wel gewoon een standaard COM2000 zijn, waarbij ‘AUTO’ gewoon ‘interval’ betekent.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 mei 2009 02:56 PM
  [ # 52 ]

Oh ja, over die wielbouten: ik heb speciale versies die voor zowel lichtmetaal (platte bout met veerring) als stalen wielen (conisch gedeelte) bruikbaar zijn. Aangezien ik een stalen reservewiel heb zijn deze dus uitwisselbaar. De bout is M19.

Voor de stalen wintervelgen heb ik dan weer aparte wielbouten, deze zijn gewoon conisch, de bout is M17.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2009 10:05 PM
  [ # 53 ]

Ik vind een 80 100 120 schaalverdeling in Nederland ook wel handiger. Maar hoe deze tellers er uit zien maakt alles goed Wink Dit is veel strakker afgewerkt en ziet er minder goedkoop uit Smile

Dit zijn de bouten die op de VTS velgen horen:

Deze heb ik nu, die wil ik ruilen:

Die laatste is dus een maatje 17.

Ik heb ook dezelfde bouten nog waar de kop 19 mm is. De Xsara is blijkbaar met 2 verschillende soorten bouten geleverd voor stalen velgen. Waardoor je ook weer 2 verschillende soorten wielsleutels heb.

Die bouten met de ring zijn dus ook zonder problemen op staal te gebruiken? Dan hoef ik geen extra setje in de kofferbak mee te nemen voor het reserve wiel Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 mei 2009 02:45 AM
  [ # 54 ]

Zoals ik al zei, de bouten in het bovenste plaatje zijn geschikt voor de lichtmetalen velgen (die moeten platte bouten met veerringen hebben) en voor de stalen velgen, daarvoor zit er een schuin (conisch) vlak in de draad. Deze zijn dus geschikt voor de lichtmetalen velgen én het reservewiel.

De lichtmetalen velgen bevestigen met de bouten uit het onderste plaatje is vragen om problemen, deze zijn daarvoor helemaal niet geschikt!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2009 10:18 PM
  [ # 55 ]

Ik heb mijn bouten terug Cool
Nu nog even keer tijd vinden om te monteren Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2009 03:26 PM
  [ # 56 ]

De bouten er vanmorgen maar op gezet. Uiteraard netjes met een momentsleutel aangedraait.
Voor de zekerheid het gereedschap maar in de kofferbak laten liggen Wink

Voor de mensen die mij vertelde dat een type 3 Xsara andere spiegels heeft is trouwens niet waar.
Onze Xsara break (2002 type 2) heeft dit ook Wink

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 09 mei 2009 11:26 PM
  [ # 57 ]

Ja het is toch echt zo op de ph3 van J.J is duidelijk te zien dat er een soort vouw/lijn in zit er dit heeft de ph2 niet want die is ronder!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2009 01:57 PM
  [ # 58 ]

Op onze 2 Xsara’s hier zit toch echt dezelfde spiegel Wink

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 10 mei 2009 11:58 PM
  [ # 59 ]

Mooie Xsara, vooral mooie kleur heb zelf ook wel eens lopen zoeken naar die kleur. Komt volgens mij weinig voor. Heb zelf ook een VTR ph3, qua temperaturen klopt het wel. De tellerverlichting vind ik zelf ook erg mooi, is overigens te verstellen met het kleine knopje in de tellerunit. Niet die ene waarmee je de tellerstand reset maar die andere. Trekhaak is wat minder mooi helaas maar wel praktisch. Ik heb zelf een afneembare dat is qua styling wel iets beter. Misschien ook een optie voor jou? Met de regensensor ben ik er ook achtergekomen dat ik dat niet heb, vond het aan het begin een beetje wazig omdat ie ineens bij stilstand langzamer ging wissen en bij de achteruit inschakelen ook de achterwisser begon te werken als het nodig was. Heb jij ook de parkeersensoren? Verder een erg mooie auto en inderdaad de velgen maken de auto wel een beetje af.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 mei 2009 09:40 PM
  [ # 60 ]

Volgens mij is deze kleur alleen op type 3 geleverd. Ik heb het nog niet op een andere Xsara gezien.
Volgens mij is deze kleur wel veel op de C3, C4 en C5 geleverd, maar op de Xsara zie je hem niet zoveel Smile

Het truukje van de interval en het dimmen van het display die ken wel wel Smile

Ik heb geen parkeersensoren erop zitten Wink Volgens mij een vrij zeldzaam iets op Xsara’s…

Ik kan die trekhaak er volgens mij er wel af halen, er zitten 2 bouten dan houd je alleen een stalen plaat over. Maar ik heb liever dat ze tegen mijn trekhaak aan rijden dan tegen mijn bumper Cool

Na 1 tank rijden blijkt het verbruik 1 op 14.5 te zijn. Niet verkeerd dacht ik zo. Meestal redde ik dat met de 1.4i niet Wink

Overigens was de 1.4i wel veel comfortabeler dan deze Rolling Eyes
Goed deze gaat wel weer een stuk harder door een bocht.

Profiel  
 
 
4 van de 44
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook