Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, vanavond aan het schoonmaken geslagen:
Zuigerhuisjes:
Met de hoonstructuur nog duidelijk zichtbaar (op de foto wat minder)
Klepjes 1:
Klepjes 2:
Ik wil de kleppen er nog helemaal uit hebben maar ik heb geen idee hoe ik de tuimelaaras uit de kop kan krijgen…
Binnenkant klepdekseltje vóór:
Binnenkant klepdekseltje ná:
Buitenkant klepdekseltje vóór:
Buitenkant klepdekseltje ná:
Als je bovenstaande bekijkt dan is het best te doen om het dekseltje mooi kaal te maken, glimmend te polijsten en blank te spuiten.
Maar als je onderstaande ziet… Dat wordt nog wel even doorschuren:
En zoals te zien is waren ook de klepekselpakkingen keihard geworden. Dus ook die zullen hebben bijgedragen aan de lekkage, samen met de keihard uitgedroogde O-ringen van de olieretourtjes en afdichtringen van de oliekoeler. We komen er wel…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Om de tuimelars uit de kop te krijgen moet je de tuimelaars asen eruit halen.
Aan elke kant van de kop hen je 2 bouten zitten aan de uiteinden van de assen. Die draai je los en je tikt de assen eruit.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De as zit dus tussen de wanden van de kop geklemd en je kunt ‘m naar je toe trekken bij wijze van spreken?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:De as zit dus tussen de wanden van de kop geklemd en je kunt ‘m naar je toe trekken bij wijze van spreken?
Nee , je moet hem uit de kop tikken door het gat waar die bout in zit met die aluminimum plaatjes erachter.
Hou alles wel goed bijelkaar want de inlaat en uitlaat tuimelaaras is verschillend.
Toen bonhoff dat bij mij deed moesten er een paar nieuwe onderdelen op,.. soort van pakkingen ofzo? 2 rubber ringetjes en 2 alu onderdlen ofzo, die aan beide kanten op de kopse kant van de as gaan,..
of zeg ik dan iets heel geks ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Toen bonhoff dat bij mij deed moesten er een paar nieuwe onderdelen op,.. soort van pakkingen ofzo? 2 rubber ringetjes en 2 alu onderdlen ofzo, die aan beide kanten op de kopse kant van de as gaan,..
of zeg ik dan iets heel geks ops:
Klopt.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Waar kan ik dan tegenaan tikken? De as is hol…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat 1, 2 en 3 eerst los moeten en dat daarna de tuimelaaras in de richting van 4 er uit kan. Maar waar kan ik tegenaan tikken of duwen om dat voor elkaar te krijgen? De as is van voor tot achter hol…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bout eruit draaien , de aluminimum ringen erachter weg halen , bout er weer een eind indraaien en dan tegen de bout aan slaan.
zo deed bonhoff het inderdaad ook, of een andere bout pakken die er op past,
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ah, dzjuust…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ben ik weer!
Ik heb er nu een tuimelaaras uit door een klein bitje van de doppenset te pakken die in de as past maar waarvan het dikkere deel er niet door ging. Daar een verlengstukje op gezet en zo de as er uit getikt… mooj.
Maar hoe zit dat met de as tegenover de benzinepomp. Volgens mij krijg ik die er nooit uit zonder de nokkenas te verwijderen… true or not true?
Als het zo’n gedoe wordt dan laat ik die misschien ook wel lekker voor wat ie is. Zo’n koolbende is het nou ook weer niet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ben ik weer!
Ik heb er nu een tuimelaaras uit door een klein bitje van de doppenset te pakken die in de as past maar waarvan het dikkere deel er niet door ging. Daar een verlengstukje op gezet en zo de as er uit getikt… mooj.
Maar hoe zit dat met de as tegenover de benzinepomp. Volgens mij krijg ik die er nooit uit zonder de nokkenas te verwijderen… true or not true?
Als het zo’n gedoe wordt dan laat ik die misschien ook wel lekker voor wat ie is. Zo’n koolbende is het nou ook weer niet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt die assen 2 kanten op tikken dus lijkt het me sterk dat het benzinepomphuis in de weg zit.
Als het wel zo is , de nokkenas ligt er zo uit.
Als je alles toch zover demonteerd had ik ook even de klepseals vervangen. Die drogen nogal uit en de motor begint te roken.
Moet je chter wel de kleppen demonteren , ze zitten onder de klepveren.